Toon posts:

4 Kanaals versterker + hoedenplank boxen en subwoofer Hulp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Medetweakerts,

Ik ben in mijn zoektocht naar een goede audio installatie in mijn auto op het volgende probleem gestuit;

Mijn hoedenplank boxen (beiden 100watt RMS Max 300 watt) zijn nu al een tijdje aangesloten op mijn ouwe pioneer radiotje (4 x 45 watt) die eigenlijk erg veel moeite heeft om dit bij te benen (flikkerend display als de boxen wat harder staan) dit kan dus nooit goed zijn en ik wil de boel graag heel houden.
Maar.. pas geleden heb ik een erg mooie deal kunnen doen met een mtx subwoofer (750watt piek, 250 watt RMS) en bekabeling voor 45, in zeer goede staat-.

Nu snap je al waar dit naartoe gaat, ik wil deze dus beiden op één versterker aansluiten.
Naar wat research begrijp ik al dat ik hiervoor dus een 4 kanaals versterker nodig heb.
Voldoet de volgende versterker aan mijn eisen, dus kan hij zowel de subwoofer als de hoedenplank boxen aansturen??

JBL GT5-A604E
Amplifier Type Class AB
RMS Power @ 4Ohms 4x60W
RMS Power @ 2Ohms 4x80W
Peak Power 640W
Crossover (12dB/Oct., 20 – 320Hz; Front): LP/HP/Flat
(12dB/Oct., 20 – 320Hz; Rear): LP/HP/Flat
Signal-to-Noise (dBA) 85dBA
Auxiliary Line-Level Outputs
Bass Boost (+6dB @50Hz) Yes, variable
Dimensions (H x W x D) 305 x 235 x 54mm

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen zodat ik zo snel mogelijk een bestelling kan gaan plaatsen :+.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Check even Het algemeen beleid

En dan met name:
"Je probleem binnen 24 uur met een 'schopreactie' onder de aandacht brengen. Als je iets nieuws toe te voegen hebt aan je topic binnen die 24 uur en je bent zelf de laatste poster, dan kun je je post bewerken."

Nu hoeft het niet altijd exact 24 uur te zijn, maar jij kicked al na nog geen twee uur. En dat is gewoon te veel van het goede...

[ Voor 96% gewijzigd door FeaR op 27-01-2010 18:46 ]

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-02 23:24

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Volgens mij kan je bij veel car amps 2 kanalen bridgen. Das misschien wel nuttig voor de sub. Kan deze dat ook?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Mijn tip:

Niet de hoedenplank speakers versterken, maar juist je compo set vóór. Of zit je thuis met je rug naar je speakers toe? De hoedenplank speakers kunnen prima meespelen (bas en een beetje uitfilteren) op je radio.

Verder zou ik een versterker aanraden met iets meer "oompf"; deze JBL is een instapper en zeker de MTX lust wel wat prik. Zit die in een gesloten of gepoorte kist, of is het alleen de driver?

Als laatste: denk aan je bekabeling; voldoende dikte, zekeren bij de accu, goed massa punt. Leg ook 2 setjes tulp naar achteren, op die manier kan je je geluid bij je radio afregelen.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Als eerst bedankt voor de reacties tot dusver.
Maar momenteel heb ik geen composet voor, ik heb de standaard speakers (die lelijk geluid geven) zo goed als uitstaan zodat er meer power naar de hoedenplank speakers gaat. Dus dat valt af, misschien dat ik dit nog eens in de toekomst ga doen zodra ik de financiële middelen hiervoor heb (arme student ;P) maar dan sluit ik deze gewoon op de radio aan.
Maar nog even over de subwoofer, deze zit in een grote houten gesloten kist, dus ik denk dat deze qua dreun op zich wel lekker zal klinken. Verder zoals je hierboven al hebt gelezen wil ik het zo goedkoop mogelijk hebben en is mijn maximale budget +- €100,- en hierin valt die versterker precies. Maar mochten er betere zijn (meer "bang" :P voor buck) dan hoor ik dat natuurlijk graag, blijft wel dat deze 4 kanaals moet zijn.
Alvast bedankt

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:23

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Dan is mijn advies: koop van die maximaal 100 euro een goede compo set en bouw die vóór in. Trust me, dat doet wonderen voor je geluid, zeker als je je deuren nog een beetje dempt met bitumen matjes.

Spaar dan even verder voor een leuke amp, maar reken voor een versterker met iets meer oompf op zeker 200 euro.

Maar, is een potje marktplaatsen geen optie? Er zijn zat mensen die hun auto verkopen en de audio spulletjes uitbouwen en verkopen. Met een beetje zoeken vind je daar wel wat leuks wat binnen jouw budget valt.

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Hoe hard zet jij je radio als het schermpje gaat dimmen bij veel verbruik?

Ik zou eerder kijken naar je bekabeling vanaf je radio naar je accu, of iig de daarvoor aangesloten draden.

Ik kan de mijnes echt hard zetten, doof worden maar zie echt geen display dimmen hoor.
Pagina: 1