Overeenkomst met Freehosting nietig verklaren?

Pagina: 1
Acties:

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zit met een probleem. Ik weet niet of anderen net zo denken als ik, maar ik zit met het volgende: ik wil helemaal niet met LaDot in zee gaan. Freehosting had ik niet betaald aangezien ze bijna failliet waren (ik had een machtiging gegeven, maar die hebben ze nooit gebruikt; mijn rekening is inmiddels opgeheven en dus niet meer benaderbaar). Nu neemt LaDot de boel over, maar ik vraag me af of ik juridisch gezien nu betalingsplichtig ben aan LaDot. Ik heb er niet om gevraagd om bij LaDot verder te kunnen. Sterker nog: ik wil dat juist niet.
Ik blijf erbij dat het nu een ander bedrijf is en ik dus geen betalingsplicht heb aan LaDot.
Daarbij komt nog: als ik uitstel van betaling aanvraag, had/heeft Freehosting het recht om mijn verbintenis te annuleren. Heb ik uit gelijkheid van rechten dat recht ook als zij uitstel van betaling aanvragen? Het lijkt mij van wel.
Ik heb gister een mail gestuurd waarin ik bovenstaande aangaf. Ik kreeg meteen een mail terug dat ik maar gewoon moest betalen.
Vervolgens heb ik ze gevraagd om hun Kamer van Koophandel-nummer. Als dat een ander is dan voor de overname, zit ik goed denk ik.
Heeft iemand hier nog tips/commentaar voor?
Thanks!

Verwijderd

je moet je daar niet zo druk over maken, freehostings administratie is zo slordig...

Of het rechtsmatig helemaal correct is weet ik niet, het bedrijf is niet overgedragen maar overgenomen als ik het goed heb. En als ene ebdrifj andere directeuren krijgt blijft het het zelfde bedrijf. Maar trust me, i kweet niet over heoveel geld het gaat, maar voor een paar 100piek gaan ze echt niet een rechtzaak aanspannen, alleen de aanvraag daarvan is al duurder:)

• Helsie
  • Niet online
Dat zeg jij nu wel:
1. slordige administratie: al 2 aanmaningen in 1 maand (sinds overname) ontvangen
2. dure rechtzaak? als ik verlies, mag ik die dokken.

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Ga even informeren bij een advocaat, eerste gesprek is volgens mij altijd gratis, en als je rechtsbijstand heb gebruik die dan.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• Helsie
  • Niet online
Ik zal een "schikking" aanbieden: ik betaal voor de periode dat ik iets gehad heb en verders niks en ontbinden 2-zijdig de overeenkomst ;)

Verwijderd

Je overeenkomst blijft gewoon gelden :'(

Het is jammer, maar wanneer een bedrijf wordt overgenomen verandert meestal alleen de zeggenschap. Dit betekent dat de overeenkomst die je had met freehosting blijft bestaan, laDot als eigenaar van freehosting neemt bij een overname alle plichten maar ook alle rechten van freehosting over. Dus ook het recht op betaling van jou.

De enige mogelijkheid die je hebt is, wanneer Freehosting niet (meer) aan haar verplichtingen t.o.v. jou voldoet een ontbinding van je overeenkomst. Om dit te doen moet je ze een termijn stellen voor nakoming (meestal 14 dagen) en meedelen dat als ze niet voldoen je de overeenkomst als ontbonden beschouwt.

Ook de betalingen voor in het verleden verrichtte diensten van Freehosting zijn nog verschuldigd dus die zal je ook moeten betalen.

Een rechtzaak loont zich wel bij een paar honderd piek, maar meestal zal eerst een incasso buro worden ingeschakeld. Het bedrag wordt daardoor nog hoger en ook die kosten komen voor je rekening. Dit soort procedures zijn redelijk standaard, en de kans dat je wint is klein. Een schikking lijkt mij dan ook het beste alternatief.

• Helsie
  • Niet online
Mjah,
met mijn argument 'ik betaalde eerst niet omdat het kut ging met freehosting' heb ik in elk geval mijn vertraagde betalen verklaard :)

• Helsie
  • Niet online
Update: het KvK nummer van Freehosting nu is anders dan het oude nummer. Kan ik daaruit concluderen dat het nu een ander bedrijf is (en dus een ander rechtspersoon)?

Verwijderd

Het is van belang eerst te analyseren wat er is gebeurd. Is freehosting failliet gegaan ? Dan heeft er een activa transactie plaatsgevonden met toestemming van de RC waarbij het klantenbestand is overgegaan naar La Dot , maar niet de contracten. er moet dan in feite een nieuwe overeenkomst worden gesloten.

het is anders indien het bedrijf is overgenomen. dan zou het zo kunnen zijn dat de verplichtingen nog in een bv zitten waarvan de aandelen zijn verkocht.

Tevens is het mogelijk dat je al hebt ingestemd met overdracht aan een derde. Dit moet dan uit je oorspronkelijke contract blijken.

• neudeboules
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-06-2025

neudeboules

FC-Utrèg waor (146730)

Op woensdag 07 maart 2001 14:12 schreef Lawclaw het volgende:
Je overeenkomst blijft gewoon gelden :'(

Het is jammer, maar wanneer een bedrijf wordt overgenomen verandert meestal alleen de zeggenschap. Dit betekent dat de overeenkomst die je had met freehosting blijft bestaan, laDot als eigenaar van freehosting neemt bij een overname alle plichten maar ook alle rechten van freehosting over. Dus ook het recht op betaling van jou.
Ahhh wel een beetje een oud topic, maar ik schiet hem ff naar boven. Ik gebruik de brakke webmail van mijn freehosting account niet, maar toen ik gisteren keek, zag ik dat ik MOET betalen vanaf september.
Dus de voorwaarden zijn wel degelijk verandert :(

jaja goh goh,heb even geen inspiratie

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

[
Update: het KvK nummer van Freehosting nu is anders dan het oude nummer. Kan ik daaruit concluderen dat het nu een ander bedrijf is (en dus een ander rechtspersoon)?
Ladot heeft freehosting overgenomen. Ze zijn NIET eerst failliet verklaart.

Dat betekend dat ze alle rechten en plichten van Freehosting overnemen, dus het recht om jouw domein voort te zetten, en het recht om jou een rekening te sturen.

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 09:06 schreef neudeboules het volgende:

[..]

Ahhh wel een beetje een oud topic, maar ik schiet hem ff naar boven. Ik gebruik de brakke webmail van mijn freehosting account niet, maar toen ik gisteren keek, zag ik dat ik MOET betalen vanaf september.
Dus de voorwaarden zijn wel degelijk verandert :(
Dan zal ik maar eens antwoorden op jouw opmerking i.p.v. het topic zelf ;)

Die discussies zijn al vaak gevoerd hier volgens mij, maar eigenlijk heb ik hier maar 1 antwoord voor over: STEL JE NIET AAN.... gratis.. allemaal leuk en aardig, maar het kan gewoon niet werken. Freehosting heeft altijd maar een doel gehad en dat is: verover zoveel mogelijk markt door het gratis aan te bieden en ga er daarna geld voor vragen... dat snapt volgens mij ieder kind. Een .nl domein kost freehosting net zoveel als iedere andere provider (Kosten staan op de SIDN page) en bandbreedte is/was ook voor Freehosting niet gratis. Voor de rest hebben ze volgens mij de gehele hosting markt op z'n gat gegooid, omdat nu iedereen denkt dat het nog gratis kan...

Ik heb die gesprekken uit den treuren met klanten van ons gevoerd die na 4 maanden nog steeds hun rekening niet hebben betaald: maar waarom moet ik dan betalen voor "webhosting".. wat is dat "webhosting" nu eigenlijk.. tja.. dan kun je wel weer een heel verhaal ophangen over webservers, internet verbindingen en personeelskosten, maar dat snappen veel van hun blijkbaar toch niet helemaal...

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

heb je een eigen server lees dan dit ff

[topic=210741/1/25]

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Je hebt toch een dienst afgenomen bij FreeHosting? Waarom zou je daar niet voor betalen dan? Ongetwijfeld staat er in de algemene voorwaarden van FreeHosting dat 'wanprestatie' geen reden voor de klant voor niet-betaling is. Waar jij bij het afnemen van pakket/domeinnaam mee akkoord ben gegaan.

Maar goed, ik snap nu waarom FreeHosting falliet is >:)

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-05 21:51

TheVMaster

Moderator WOS
Hmm...ik had dus ook een domeintje bij Freehosting....en ik moest dus ook gaan betalen.... dat wilde ik dus niet (ze hadden al wel de domeinregistratie net voor een jaar vernieuwd)...ik wilde hem verhuizen...tja..dat is dus een probleem bij Freehosting (al roepen ze in de media dat ze alle medewerking zullen verlenen...) ik heb gebeld..en gebeld...zowel Sales als Customer Service kan weinig voor je doen...ze laten je faxen..mailen weer faxen...etc..etc..

Dus na een paar keer bellen/faxen was ik het zat en heb ik contact gezocht met het hoofdkantoor. Krijg je natuurlijk een secretaresse.....net zolang lopen klagen/vragen/zeuren totdat ik iemand aan de lijn kreeg....pas toen ik begon te dreigen met de media...etc.etc..kreeg ik iemand aan de lijn (een of andere operational manager ofzo) die mij heel aardig te woord stond....en hij vond dat ik me niet zo druk moest maken want hij zou er direct persoonlijk voor zorgen dat de verhuizing gelijk geregeld zou worden.

Hij heeft even gebeld met de afdeling Domeinregistratie.....en binnen 5 minuten was alles geregeld *hehe*

Lof aan die meneer van Freehosting...

• Helsie
  • Niet online
Ok, leuk dat jullie mijn oude topic nog effe omhoogknallen. Ik wil nog wel vertellen hoe het afgelopen is.

Uiteindelijk kreeg ik weer een aanmaning van Freehosting/LaDot (in maart ofzo). Tevens kreeg ik een brief dat ik hun nog even mocht (moest) bellen alvorens de boel echt naar de deurwaarder zou gaan. De site was inmiddels afgesloten en email geblokkeerd. Ik heb gebeld en we hebben toen telefonisch afgesproken dat als ik zou betalen ik dan zonder heraansluitingskosten enzo gewoon weer ingeschakeld zou worden. Ik heb dus toch maar eieren voor mijn geld gekozen en betaald, aangezien dit de laatste mogelijkheid was om zonder enige verhoging te betalen (zelfs de al eerder opgelegde administratieve verhogingen zijn dus kwijgescholden).
Alles is toen na betaling letterlijk onmiddellijk in orde gemaakt en ik vond uiteindelijk dat het nog schappelijk/vlot opgelost werd voor de wanbetaler die ik in die zaak was. Kortom: mijn domeintje is weer enabled en ik ben weer zonder dreiging van schuldeisers :)

Blijft toch rot dat ik uiteindelijk toe heb moeten geven, want dat doe ik niet zo graag :P

• Helsie
  • Niet online
Op zaterdag 10 maart 2001 14:43 schreef oceanide het volgende:
Het is van belang eerst te analyseren wat er is gebeurd. Is freehosting failliet gegaan ? Dan heeft er een activa transactie plaatsgevonden met toestemming van de RC waarbij het klantenbestand is overgegaan naar La Dot , maar niet de contracten. er moet dan in feite een nieuwe overeenkomst worden gesloten.

het is anders indien het bedrijf is overgenomen. dan zou het zo kunnen zijn dat de verplichtingen nog in een bv zitten waarvan de aandelen zijn verkocht.

Tevens is het mogelijk dat je al hebt ingestemd met overdracht aan een derde. Dit moet dan uit je oorspronkelijke contract blijken.
Volgens LaDot was er een active transactie en volgens de KvK is de oorpsronkelijke onderneming (met het nummer wat op de eerste brieven stond) failliet. Hiermee lijkt me dus dat optie 1 het geval was en dat LaDot gewoon alle klanten om een nieuwe overeenkomst had moeten vragen... Maarja. Als het op een rechtzaak/deurwaardersshit gebeuren uitdraait, hebben zij geld en ik niet. Dat weten zij ook en dus kunnen ze doen wat ze willen.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 18:50

Tux

LaDot. Als ik in mn geheugen graaf had Nina Brink daar toch wat mee te maken, ze had toch ladot gekocht ofzo?

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Helsie
  • Niet online
Deels ja. Dat was een argument om te kappen met LaDot: geen vertrouwen in de nieuwe eigenaar(s).
Pagina: 1