Belkin PowerLine en hoge elektriciteit rekening

Pagina: 1
Acties:

• WebGremlin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04-2025

WebGremlin

Small, green, connected

Topicstarter
Hallo,

Een poosje geleden heb ik een Belkin Powerline set gekocht om mijn internet vanaf de woonkamer door te linken naar mijn slaapkamer. Maar tegenwoordig heb ik echt bizar hoge elektriciteit rekeningen. We hebben een 3 persoons huishouden, en op het moment betaal een rekening dat hoger is dan een gemiddeld huishouden met zes kinderen.

Zou de Belkin (deels) de boosdoener kunnen zijn voor de hoge rekeningen?

Bij voorbaat bedankt voor de hulp.

WebGremlin

WebGremlin

Verwijderd

Misschien een wattmeter gebruiken om te meten wat het verbruikt.
kost een paar tientjes maar dan weet je wat zoveel verbruikt.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:58:
Misschien een wattmeter gebruiken om te meten wat het verbruikt.
kost een paar tientjes maar dan weet je wat zoveel verbruikt.
Koop dan de Cresta RCE-1106 Energiekostenmeter, beste getest bij Kassa, en slechts een tientje bij de Kijkshop.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-02 16:08

page404

Website says no

't is nog simpeler, als jij door 2 van die kastjes een torenhoge rekening hebt dan moeten die dingen toch wel roodgloeiend heet zijn. Maar, meten is weten!

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Meten is weten, maar als het verbruik zo drastisch is toegenomen dan kan het bijna niet aan die dingen liggen. Misschien wordt je electra wel afgetapt ergens door een buurman?

Verwijderd

Een kleine test: Schakel ALLES uit door middel van de aardlek, of alle groepen "naar beneden" uitschakelen. Dus het hele huis zit in het donker. Of gebruik de hoofdschakelaar, als je die hebt.

De meter schijf MOET stilstaan. Als deze niet stilstaat..... hebbes.... Installateur bellen en uitzoeken. Als deze niets vindt, dan energie maatschappij bellen en zeggen dat de meter kaduuk is, en dat je een herberekening wilt.

Probeer eens voor de gein, het volgende:

Gedurende 1 maand, IEDERE dag (zeg 's ochtends) de meterstand opschrijven (of in Excel doen).
Gedurende de volgende maand de Belkin Powerline niet gebruiken. Dan maar tijdelijk een kabeltje trekken door het huis en aan spijkertjes laten hangen in je huis. En weer iedere ochtend de meterstand opschrijven.

Beter andersom, want het wordt steeds lichter (dus minder stroom verbruik).

• WebGremlin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-04-2025

WebGremlin

Small, green, connected

Topicstarter
Hartelijk bedankt iedereen voor jullie antwoorden. Ik ga er achteraan.

-WebGremlin

WebGremlin

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:47
page404 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 16:06:
't is nog simpeler, als jij door 2 van die kastjes een torenhoge rekening hebt dan moeten die dingen toch wel roodgloeiend heet zijn. Maar, meten is weten!
Ja hoor dat kan echt niet :> Meer dan 25W zullen die kastjes niet verbruiken.
Ik zou even goed uitzoeken wat er verandert is, maar het zou ook kunnen dat je meter gewoon defect is.
Zou geen wattmeter gaan kopen, zonde van je geld tenzij je ook andere apparatuur wilt gaan opmeten.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Die Powerlines zijn echt niet de oorzaak hoor. Geen defecte vriezer in huis? Vaatwasser/droger/wasmachine te vaak aan?

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-03 21:09

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Over wat voor een termijnen praten we eigenlijk? Of wordt je maandbedrag per maand bepaalt?

Mogelijk ooit een keer een te lage stand doorgegeven aan je energiebedrijf en is daardoor je verbruik in de daaopvolgende periode extreem groter geworden, waardoor je nu dus meer moet betalen, omdat ze vewachten dat je weer die grote hoeveelheid gaat verbruiken.

Op welk verbruik is je energieverbruik ingeschat?

Waarom? Omdat het kan!!

• quo_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:14
Belkin geeft zelf op voor één van hun types dat het apparaat bij 5volt 500mA gebruikt, dus 2,5 watt.
Als je er van uit gaat dat het rendement van het voedinggedeelte niet al te hoog is zou je kunnen rekenen met 4 Watt uit je wandcontactdoos.
Per jaar : 8760 x 4 = 35040 Wh ofwel 35 kWh.
Dus ongeveer 5 euro per stuk.
Lijkt me niet dat dit de verklaring is voor een mega energie rekening.
Pagina: 1