Hallo allemaal
Pc info:
- amd athlon 64, dualcore (2900)
- MSI K9N2 SLI platinum
- 2 x 2G DDR2 800MHZ geheugen van GEIL
- Soly tech(volgens mij) Voeding, 850Watt
- 2x 500 gig Hitachi hdd's
Situatie
Tijdens het bekijken van filmpjes op youtube/dumpert e.d. krijg ik ineens strepen over het beeld, van boven naar benenden. Meestal gaat het beeld dan gelijk op zwart en loopt de computer na ongeveer 60 sec helemaal vast. Tot die tijd blijft de muziek bijvoorbeeld wel lopen. Gister tijdens een uur lang spelen van modern warfare 2, had ik echter geen problemen. Af en toe met een simpeler spel als Pirates slaat het na willekeurige tijd ook vast.
Het probleem komt dus niet echt volgens een patroon voor! Tijdens het surfen op het web, zonder filmpjes kijken, msnen, ircen, noem maar op, loopt het systeem niet vast.
Getest/gedaan
- Voltages die de hardware krijgen kloppen.
- Memtest86 heeft nu 15 uur draaien geen fouten ontdekt.
- Het systeem incluis kaart wordt niet te warm.
- 3Dmark 05/06 meerdere keren gedraait. Slaat de ene keer wel vast en de andere keer niet.
- Nieuwste drivers, drivercleaner en weer nieuwe drivers.
- Bios geupdate naar nieuwste versie.
Conclusie
- Is mijn 9800GX2( plus minus 1 jaar oud ) langzaam aan het dood gaan, zoals ik heb gelezen hier in diverse topics OF zie ik nog iets over het hoofd wat het kan zijn?
Edit1
zojuist weer het vreemde gebeuren, alleen loopt de pc nu niet vast. Heb snel een foto gemaakt
http://img3.imageshack.us/img3/4407/27012010104.jpg
Edit 2
zojuist 2 keer in modern warfare gecrashed na 5 min spelen ongeveer.
Furmark stability test gaat zo'n 300-350 sec goed en dan crash. Temps volgens furmark zijn dan rond de 95 celcius
Pc info:
- amd athlon 64, dualcore (2900)
- MSI K9N2 SLI platinum
- 2 x 2G DDR2 800MHZ geheugen van GEIL
- Soly tech(volgens mij) Voeding, 850Watt
- 2x 500 gig Hitachi hdd's
Situatie
Tijdens het bekijken van filmpjes op youtube/dumpert e.d. krijg ik ineens strepen over het beeld, van boven naar benenden. Meestal gaat het beeld dan gelijk op zwart en loopt de computer na ongeveer 60 sec helemaal vast. Tot die tijd blijft de muziek bijvoorbeeld wel lopen. Gister tijdens een uur lang spelen van modern warfare 2, had ik echter geen problemen. Af en toe met een simpeler spel als Pirates slaat het na willekeurige tijd ook vast.
Het probleem komt dus niet echt volgens een patroon voor! Tijdens het surfen op het web, zonder filmpjes kijken, msnen, ircen, noem maar op, loopt het systeem niet vast.
Getest/gedaan
- Voltages die de hardware krijgen kloppen.
- Memtest86 heeft nu 15 uur draaien geen fouten ontdekt.
- Het systeem incluis kaart wordt niet te warm.
- 3Dmark 05/06 meerdere keren gedraait. Slaat de ene keer wel vast en de andere keer niet.
- Nieuwste drivers, drivercleaner en weer nieuwe drivers.
- Bios geupdate naar nieuwste versie.
Conclusie
- Is mijn 9800GX2( plus minus 1 jaar oud ) langzaam aan het dood gaan, zoals ik heb gelezen hier in diverse topics OF zie ik nog iets over het hoofd wat het kan zijn?
Edit1
zojuist weer het vreemde gebeuren, alleen loopt de pc nu niet vast. Heb snel een foto gemaakt
http://img3.imageshack.us/img3/4407/27012010104.jpg
Edit 2
zojuist 2 keer in modern warfare gecrashed na 5 min spelen ongeveer.
Furmark stability test gaat zo'n 300-350 sec goed en dan crash. Temps volgens furmark zijn dan rond de 95 celcius
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 15:57 ]