Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Pc info:

- amd athlon 64, dualcore (2900)
- MSI K9N2 SLI platinum
- 2 x 2G DDR2 800MHZ geheugen van GEIL
- Soly tech(volgens mij) Voeding, 850Watt
- 2x 500 gig Hitachi hdd's

Situatie

Tijdens het bekijken van filmpjes op youtube/dumpert e.d. krijg ik ineens strepen over het beeld, van boven naar benenden. Meestal gaat het beeld dan gelijk op zwart en loopt de computer na ongeveer 60 sec helemaal vast. Tot die tijd blijft de muziek bijvoorbeeld wel lopen. Gister tijdens een uur lang spelen van modern warfare 2, had ik echter geen problemen. Af en toe met een simpeler spel als Pirates slaat het na willekeurige tijd ook vast.

Het probleem komt dus niet echt volgens een patroon voor! Tijdens het surfen op het web, zonder filmpjes kijken, msnen, ircen, noem maar op, loopt het systeem niet vast.

Getest/gedaan

- Voltages die de hardware krijgen kloppen.
- Memtest86 heeft nu 15 uur draaien geen fouten ontdekt.
- Het systeem incluis kaart wordt niet te warm.
- 3Dmark 05/06 meerdere keren gedraait. Slaat de ene keer wel vast en de andere keer niet.
- Nieuwste drivers, drivercleaner en weer nieuwe drivers.
- Bios geupdate naar nieuwste versie.

Conclusie

- Is mijn 9800GX2( plus minus 1 jaar oud ) langzaam aan het dood gaan, zoals ik heb gelezen hier in diverse topics OF zie ik nog iets over het hoofd wat het kan zijn?

Edit1

zojuist weer het vreemde gebeuren, alleen loopt de pc nu niet vast. Heb snel een foto gemaakt

http://img3.imageshack.us/img3/4407/27012010104.jpg

Edit 2

zojuist 2 keer in modern warfare gecrashed na 5 min spelen ongeveer.
Furmark stability test gaat zo'n 300-350 sec goed en dan crash. Temps volgens furmark zijn dan rond de 95 celcius

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 15:57 ]

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
gevalletje RMA

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

• wishmasterUT2k4
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-04 15:21
Ik heb precies het zelfde met deze kaart.

Soms loopt de Modern Warfare 2 niet vast maar soms ook wel... heb nu die nieuwe driver geinstalleerd van nVidia maar dit veroorzaakte alleen maar meer problemen! (2 drivers daarvoor had ik nergens last meer van)

Als je Rivatuner gebruikt moet je de fan van je videokaart even op 80% of hoger zetten... asl het goed is zou het probleem opgelost moeten zijn!

Succes =)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is de kaart gewoon rot. 10 keer furmark en elke keer loopt die vast.

zonet een oude kaart weten te bemachtigen en erin gedaan. furmark en andere testen gedaan zonder problemen. Ik heb nu geen crashes meer.

De kaart is volgens mij gewoon heel geleidelijk aan stuk gegaan, ik had af en toe crashes en dat werd gewoon steeds erger tot nu dus constant.