Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-05 12:28

Rexomnium

Vincam aut moriar

Topicstarter
Ik heb een enorme berg afbeeldingen die allemaal gelijk zijn qua afmetingen. Op de afbeeldingen staan voorwerpen die ik nodig heb om op een website te plaatsen. De voorwerpen zijn echter een stuk kleiner dan de afmetingen van het plaatje. De voorwerpen staan elk tegen een witte achtergrond. Nu wil ik graag alle overbodige witruimte aan de boven- en onderkant en aan weerskanten wegsnijden. Helaas zijn de voorwerpen niet allemaal even groot, dus simpelweg de canvasgrootte aanpassen werkt niet. Ook is het middelpunt van de voorwerpen niet altijd hetzelfde middelpunt als de afbeelding zelf.

Kan iemand mij helpen om dit voor elkaar te krijgen in één grote batch? wat ik het liefst zou willen doen is elke voorwerp met een marge van 10 pixels uit de bronafbeeldingen krijgen. Please help :)

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:49

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

In het menu handelingen kan je een handeling aanmaken, Je neemt als het ware op wat je doet qua bewerking op 1 plaatje. Vervolgens kan je die handeling weer uitvoeren als je een plaatje opent door op play te drukken. Je kan dan ook diezelfde handeling gebruiken in een batch (Bestand>automatisch>batch) en hier een map en je handeling toewijzen dan voert hij de handelingen uit op alle plaatjes in de map.

Ow ik zie nu dat je canvasgrootte niet overal gelijk is. Je zou dan alsnog met misschien toverstaf en handelingen een batch kunnen maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Freddy_Fish op 27-01-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 17:05
Met toverstaf haal je alleen het wit in de afbeelding weg, je cropped dus niks.

Dit gaat niet lukken met een batch denk ik.. Een batch is zoals eerder gezegd bedoeld om dezelfde handeling meerdere keren te doen. Dit zijn niet dezelfde handelingen, dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
Als je een goed threshold waarde kunt vinden zou je kunnen proberen het te doen met Select>Color Range.. en dan deleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Vice
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-05 12:33
Heb net even een testje gedaan of dit in een actie te pakken is. Mits de randen wit genoeg zijn, of de tolerance van je magic wand dan kom ik er met de volgende stappen, verpakt in een "recorded" action:

- selecteer het buitenste witte gedeelte met de magic wand. (select color range komt ook een eind)
- CTRL - SHIFT i, om de selectie om te draaien, dan word als het goed is je object geselecteerd
- Menu IMAGE -> Crop (dit cropped naar de buitenst (boven onder links rechts) posities van de selectie

[ Voor 8% gewijzigd door The_Vice op 27-01-2010 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giant87
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-05 17:05
Ah dat is wel briljant! :9 Ik wist niet dat de crop tool "snapte" op je selectie, nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 14:55
Ik weet niet of je het kunt batchen maar met Bewerken -> Verkleinen(?) kun je automatisch het overbodige deel van de achtergrond weghalen. Selecteren en croppen in één stap dus.
Pagina: 1