Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 15:18
ik ben sinds een week of 3 tevreden eigenaar van een passief gekoelde Club3D HD5750.
Aanvankelijk zag ik in GPU-Z dat zowel de GPU Core clock als de memory clock teruggeschroefd werden bij simpel 3D gebruik, maar sinds een tijd merk ik dat de memory clock op de standaard 1150MHz blijft hangen.

Wat er veranderd is sindsdien zou ik niet zo direct kunnen zeggen... Ik heb al van bij aanvang de meest recente ATi Catalyst 9.12 geïnstalleerd. Een nieuwere is er tot op heden nog niet.
Na aanschaf heb ik eens wat benchmark tooltjes van Futuremark geinstalleerd, om de stabiliteit van de passieve koeling eens na te gaan, en ondertussen zijn die softwares terug eraf gehaald.
Ik heb daarnet de Aero interface van Win7 uitgeschakeld en voor de zekerheid nog eens de PC volledig herstart, zodat er zeker geen 3D meer wordt gebruikt. Maar ook dat verandert niks.
Er draaien zover ik zie geen speciale services of processen in de achtergrond die iets met 3D te maken zouden kunnen hebben.

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen, behalve een fresh install van mijn OS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
zonet even de nieuwe Catalyst 10.1 geïnstalleerd, maar ook dit geen verschil qua memory clock tijdens idle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

hoeveel schermen heb je aangesloten?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
2, net zoals de voorbije 7-8 jaar :)
Aanvankelijk ging de memory clock wél omlaag, ook met 2 schermen. Dus denk niet dat het daaraan ligt.
Kan het straks wel efjes testen om zeker te zijn, maar nu effe niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freeco
Wel, ik zal mezelf toch moeten corrigeren blijkbaar 8)7
Efjes 1 monitor softwarematig uitgeschakeld, en de memory clock gaat naar 300MHz. Zelfs de core clock gaat nóg lager: voordien klokte die terug van 700 naar 400MHz en nu naar 157MHz!

Maar goed, zonder de 2de monitor wil ik echt niet meer werken, dus die gaat sowieso terug aan.
En ik dacht echt dat aanvankelijk de memory clock naar iets van een 700MHz ging, ook met 2 monitoren... Time will tell zeker?
Binnenkort worden deze 2 19" 1280x1024 vervangen door 2 24" 1920x1200 modellen. Hopelijk blijft de core clock dan ook nog op 400MHz :/