Actie aldi medion laptop goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.186 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlasz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09-2022
aldi heeft komende zaterdag een laptop van medion te koop van 599

44 cm/17,3" Multimedia Design Notebook
MEDION® AKOYA® P7614 (MD 98190)
LED backlight display met HD+ resolutie
■Authentieke Windows® 7 Home Premium
■MultiTOUCHpad
■Geïntegreerd tweede slot voor een extra harde schijf
■lntel® Pentium® processor T4500
■16:9 LED backlight display met HD+ resolutie
■NVIDIA® GeForce® G210M DirectX®10
■Gecertificeerd voor Dolby Home Theater® v3
■4 GB werkgeheugen
■500 GB harde schijf
■...en nog veel meer

http://aldi.medion.com/md98190/nl/?refPage=aldi

nu is mijn vraag is dit een goede keuze en hoe is het met de kwaliteit van medion laptops en hun serivce, ehb namelijk nooit een medion gehad. graag jullie info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:13
Of het een goede keuze is hangt er vanaf wat je er mee wilt. Wat service betreft zit je wel aardig bij aldi/medion dacht ik. Een vriend van mij heeft een medion notebook waarvan het scherm na een jaar kuren begon te vertonen, na 1 telefoontje werd hij zo omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlasz
mijn laptop is stuk en wil een goede nieuwe halen waar ik de komende jaren mee vooruit kan. ik wil het dagelijsk gebruiken en af en toe misschien een game mee spelen. het meest wat mij aanspreekt is die 3 jaar garantie en dat de batterij best wel lang mee gaat. het heeft 8 cellen. ik ben vorige week naar de stad gegaan en om zo´n laptop te halen ligt de prijs tussen de 500 en 650, dus daarom dacht ik van kan ik net zo goed deze van aldi halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Er zijn nu legio laptops te vinden met T4200/T4300/T4500 CPU's en 4GB, voor tussen de 500 en 600 euro. Opzich prima dingen, best snel voor standaard-gebruik en de iets zwaardere dingen als (niet professioneel) fotoshoppen. Hoe goed games draaien op een systeempje komt bijna altijd neer op de videokaart, de G210M is niet bijster snel, een wat oudere game moet lukken of redelijk recente games op lage settings. Maar er zijn sowieso weinig laptops in deze prijsklasse met een goede videokaart.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlasz
Graphics
NVIDIA® GeForce® G210M DirectX®10 Graphics met 256 MB GDDR3 grafisch geheugen

Maak gebruik van de voordelen:
Met de krachtige grafische processor bewerkt u uw foto's aanzienlijk sneller. Games draaien soepel en vallen op door hun grote aantal details.
De speelsnelheid is duidelijk hoger dankzij DirectX® 10 Via de HDMI-uitgang sluit u uw MEDION® AKOYA® P7614 (MD 98190) aan op uw beeldscherm of televisie. Dankzij deze high definition overdracht van beeld en geluid geniet u van games en films van briljante kwaliteit.

Graphics
Ongeacht of het om games, video's, multimedia- of internettoepassingen gaat: met de buitengewoon krachtige
NVIDIA® GeForce® G210M DirectX® 10 Graphics beleeft u realistische beelden van superkwaliteit.

aan welke games kan ik denken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsg
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-02-2024
Vind deze laptop best redelijk geprijsd, maar het is geen laptop waarvoor ik 's ochtends om 6 uur voor de deur zou gaan staan. Kortom, kijk eens in de PriceWatch en je komt veel van dergelijke laptops tegen. Daarbij zou ik vooral letten op wat je nou eigenlijk met de laptop wilt gaan doen. (schermkeuze bijv.: films kijken op een groot scherm, of een hoog resolutie 15" om te werken met meerdere schermen naast elkaar.)
Garantie van Medion is wel 3 jaar, maar bijvoorbeeld weer niet op accu e.d. Service is redelijk, maar bijv. Dell is beter.
toch een lang verhaal geworden. Mijn mening: keuze genoeg, en dit is geen laptop om die keuze te overhaasten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

De G210 is een omgekatte nVidia Geforce 9500GT met DX10.1. Zoek een paar reviews en kom tot de conclusie dat er flink uit de nek gezwetst wordt wat betreft de termen ''de buitengewoon krachtige''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nooit op marketingpraat letten, als je dat mag geloven is elke videokaart 'de nieuwste', 'supersnel' en 'draait alles soepel'. Dus de link die darkstone geeft is al wat informatiever
The performance of the entry level G 210M should be somewhere between the GeForce G 110M and the GeForce 9500M G. Therefore, older or less demanding games should run fluently with medium to high details. Demanding DirectX 10 games, like Crysis, are playable only in low detail settings and low resolutions.
Dus ook moderne games zijn er nog op te spelen maar alleen met lage settings.

Overigens wel een kleine fail in de marketingpraat, ze hebben het over DX10 terwijl de G210M DX10.1 heeft, degene die dat schreef kent die hele videokaart waarschijnlijk niet eens. :P

[ Voor 13% gewijzigd door bwerg op 27-01-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:23

rapture

Zelfs daar netwerken?

Het presteert zoals ATI Mobilty Radeon HD 4570 die in Dell Studio 1555 zit. Dat is 2x AMD/ATI onboard graphics van tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-10 18:55
Atlasz schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:01:
Graphics
NVIDIA® GeForce® G210M DirectX®10 Graphics met 256 MB GDDR3 grafisch geheugen

Maak gebruik van de voordelen:
Met de krachtige grafische processor bewerkt u uw foto's aanzienlijk sneller. Games draaien soepel en vallen op door hun grote aantal details.
De speelsnelheid is duidelijk hoger dankzij DirectX® 10 Via de HDMI-uitgang sluit u uw MEDION® AKOYA® P7614 (MD 98190) aan op uw beeldscherm of televisie. Dankzij deze high definition overdracht van beeld en geluid geniet u van games en films van briljante kwaliteit.

Graphics
Ongeacht of het om games, video's, multimedia- of internettoepassingen gaat: met de buitengewoon krachtige
NVIDIA® GeForce® G210M DirectX® 10 Graphics beleeft u realistische beelden van superkwaliteit.

aan welke games kan ik denken dan?
Krachtige videokaart :'(
Geen crysis iig.. Mainstream games uit 2005/2006 moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyGuy45
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-08 23:07
laptop met leuke specs ook voor de die prijs.
mijn vorige PC was een Medion, geen problemen mee gehad totdat het mobo na 4 jaar trouwe dienst is overleden.
enige nadeel is dat er van verschillende leveranciers onderdelen inzitten dus wanneer je je driver cdtje kwijt bent vaak ff moet zoeken...maar ook daar hebben we tegenwoordig de oplossing voor: Windows 7 ;)
heb je nog rondgekeken voor een alternatief of word een kwestie van doen/niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:54
Deze heeft een ietsjes betere videokaart..

pricewatch: Samsung NP-R730-JS03NL

Lijkt me, in verhouding tot de Medion, geen slechte keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Nee, dat is dezelfde videokaart :) NVidia vind het leuk om één kaart meerdere namen te geven dus een G310M = G210M in alle opzichten (behalve de naam). Alle geforce-kaarten met een nummer in de 300 zijn rebrands, het duurt nog minstens een maand of twee voordat er 'echte' GF300-kaarten komen en eerst de high-end desktop kaarten, dus low-end voor laptops zit er voorlopig niet in.
bladerash schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:24:
[...]

Krachtige videokaart :'(
Geen crysis iig.. Mainstream games uit 2005/2006 moet lukken.
Die 5 FPS die de G210M haalt in crysis is wel met high settings, op lage settings is het waarschijnlijk wel speelbaar.

[ Voor 73% gewijzigd door bwerg op 27-01-2010 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-10 23:20

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica