• Garfieldtjuh
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-05 22:41
hallo,

sinds kort heb ik een 8800gs maar ik miste dat stukje van de voeding naar de videokaart.
nou was er een adaptertje bij gelevend van 2 molex naar de voeding voor de videkaart maar ik maar 1 overige molex stekker.
kan het kwaad als je maar via 1 molex stekker naar de voeding gaat?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je zult bij zo'n stekker beide molexen moeten gebruiken, wil je ervoor zorgen dat alle pinnetjes stroom krijgen. In principe zou het niet zoveel uit moeten maken, het gaat waarschijnlijk wel werken, alleen je belast de stroomdraden nu ineens een heel stuk meer, dat kan uiteindelijk ervoor zorgen dat de connector brandplekken gaat vertonen (al moet je dan wel flink wat stroom gaan trekken). Als je maar 1 molexje over hebt, heb je dan wel een voeding die goed genoeg is?

• Garfieldtjuh
Afbeeldingslocatie: http://img9.imageshack.us/img9/9247/dsc02575bp.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img218.imageshack.us/img218/9753/dsc02574x.jpg

me videokaart werkt wel gewoon alleen het verbaasd me dat ie onbelast 60graden is en bij cod mw2 maar 45 frames per second haald.
straks nog een ander paatje maar camera is leeg

[ Voor 76% gewijzigd door Garfieldtjuh op 27-01-2010 13:42 ]

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Het is niet alleen de bedoeling om 2 molexen te gebruiken maar molexen die op een aparte kabel zitten die uit je voeding komt (2 verschillende molex kabels dus). Er word anders namelijk zoveel stroom getrokken door de 12v lijnen dat de draden te warm worden en dit brandgevaar kan opleveren.

Sowiezo is dit niet de ideale oplossing. Als je al geen 6pins PCI-E aansluiting op je voeding hebt zitten is de kans groot dat je cheapass voeding niet eens 2 aparte 12V rails heeftt en sowiezo gevaar voor je hardware gaat opleveren als het uberhaubt al werkt, ook de kans dat je voeding in de toekomst doorbrand word redelijk vergroot.

Om een lang verhaal kort te maken, investeer in een degelijke voeding met voldoende vermogen op de minimaal 2 aanwezige 12v lijnen en met een PCI-E 6pins aansluiting (opgenomen in de ATX 2.1 spec.)

• Garfieldtjuh
ik heb wel een 6pins aansluiting voor een videokaart alleen het draadje is te kort.
dus ik moet denk maar ff een verlengstukje kopen er voor.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het lijkt me dat dat een betere oplossing is ja.

Verwijderd

me videokaart werkt wel gewoon alleen het verbaasd me dat ie onbelast 60graden is en bij cod mw2 maar 45 frames per second haald.
Verbaast me niets, die 60 graden is normaal en die 45 fps is nog best hoog voor die kaart (hangt dan wel af van je display settings).

• Garfieldtjuh
nou ik heb hem gekocht wel een afzetter winkel 9euro voor een kut verloopje-.-
Pagina: 1