PCMCIA netwerkadapter probleem

Pagina: 1
Acties:

• blazerbees
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 24-02 21:10
Ik wilde mijn "server" upgraden met een gigabit adapter.

Echter de PCMCIA netwerk adpater werkt niet naar behoren.

Het gaat om een Sweex met deze chipset Realtek RTL8169 SBL

De kaart wordt gevonden, geinstaleerd en er schijnt een verbinding te komen. Server 2003 roept ook dat er een gigabit verbinding is. Ik krijg een IP adres. Als ik de router probeer te benaderen wordt daar zeker 5 minuten overgedaan en verschijnt er wel wat in het beeld, de beheer pagina zonder opmaak en ook niet compleet.
Internet kom ik al helemaal niet op.

Wat heb ik geprobeerd.
Kaart in een andere laptop gedrukt met hetzelfde besturingssysteem. Alles werkt.
Andere drivers. Geen succes.
Clean install van de server. Geen succes.
Server mee naar een vriend daar aan het netwerk gehangen, zelfde problemen.

Ik heb geen fouten in mijn apparaatbeheer. Geen conflicten.

Kan mijn PCMCIA slot stuk zijn terwijl de hardware wel gevonden wordt?

Edit: "Server mee naar een vriend daar aan het netwerk gehangen, zelfde problemen." toegevoegd.

[ Voor 9% gewijzigd door blazerbees op 27-01-2010 13:25 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Netwerk perikelen mogen in Netwerken. Gezien het me heel sterk lijkt dat je slot stuk is gaat deze dus daarheen.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-03 19:19

arie_papa

Running on Ubuntu

Die vriend heeft die wel een Gigabit ready netwerk?
De kabels die je gebruikt, zijn die Gigabit ready? Alle 8 aders goed geknepen in de goede volgorde?

Al met een fabrieks Cat5E kabel geprobeerd tussen router en "server"?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Verwijderd

Over iets wat een stabiele verbinding vereist zou ik geen sweex of realtek producten in stoppen, niet erg betrouwbaar...
Maar dat terzijde...
Kun je een andere kaart in dat slotje stoppen? evt naar lokale pc boer kaartje proberen?

• blazerbees
skinlee78 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:32:
Die vriend heeft die wel een Gigabit ready netwerk?
De kabels die je gebruikt, zijn die Gigabit ready? Alle 8 aders goed geknepen in de goede volgorde?

Al met een fabrieks Cat5E kabel geprobeerd tussen router en "server"?
ja.
Maar ook geen verbinding op 10 of 100Mbit.

Verschillende kabels gebruikt. Verschillende routers.

kaart: http://www.funprice.nl/a/...sweex-lan-pc-card-gigabit
"server": http://h18000.www1.hp.com...cs/12135_na/12135_na.HTML

Ik ga zo eens proberen met een live cd van ubuntu oid om te kijken of het toch niet stiekem een harware conflict is.
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:35:
Over iets wat een stabiele verbinding vereist zou ik geen sweex of realtek producten in stoppen, niet erg betrouwbaar...
Maar dat terzijde...
Kun je een andere kaart in dat slotje stoppen? evt naar lokale pc boer kaartje proberen?
Dat is lichamelijk even niet mogelijk ;-) Maar ga ik zeker proberen zodra ik weer ver genoeg kan lopen.

[ Voor 23% gewijzigd door blazerbees op 27-01-2010 14:40 ]

Verwijderd

Als ik de router probeer te benaderen wordt daar zeker 5 minuten overgedaan en verschijnt er wel wat in het beeld, de beheer pagina zonder opmaak en ook niet compleet.
Internet kom ik al helemaal niet op.
Je netwerk adapter krijgt een nieuw ip adres toegewezen door de router. Ik weet verder niet hoe je netwerk is ingesteld ( dhcp, statisch ip adres etc.) maar dit nieuwe adres kan je internet verbinding verhinderen doordat de router dat ip adres geen internet toegang geeft ( bijv. geen dhcp ingesteld).

Als de kaart wel wordt gevonden is het slot niet defect.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 14:51 ]

• blazerbees
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:43:
[...]

Je netwerk adapter krijgt een nieuw ip adres toegewezen door de router. Ik weet verder niet hoe je netwerk is ingesteld ( dhcp, statisch ip adres etc.) maar dit nieuwe adres kan je internet verbinding verhinderen doordat de router ( bijv. geen dhcp ingesteld) dat ip adres geen internet toegang geeft.

Als de kaart wel wordt gevonden is het slot niet defect.
Als ik zelf een ipadres toewijs, bijvoorbeeld het adres dat de ingebouwde 100Mbit kaart van mij krijgt toegewezen werkt het ook niet. Uiteraard met 1 kabeltje aangesloten en het IP van de on board op automatisch. Verder vertoont het ding dus op 2 verschillende netwerken hetzelfde probleem.

Ik zit nu midden in een back-up die moet ik eerst afmaken, dan ga ik testen met een live cd.

Verwijderd

Je kunt proberen of andere PCMCIA adapters werken, daarmee sluit je uit dat het slot kapot is.
Loop anders je BIOS eens door om te kijken of daar iets in te stellen valt.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 15:01 ]

• blazerbees
Ja hoi,

Dank voor uw aandacht.
Booten met een live cd bevestigde dat mijn pcmcia slot niet fris/defect is.

Thnx voor de hulp.
Pagina: 1