Plaatsing van de router

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
Hallo,

Binnenkort stap ik over op UPC, maar hier in huis komt de internetaansluiting helemaal in de hoek van het huis binnen. De router (Netgear WNDR3700) komt boven te staan in een van de slaapkamers, waardoor de afstand van de router tot de aansluiting ongeveer 6~8 meter wordt. Is het dan beter om het modem ook boven te plaatsen, de kabel van de aansluiting naar het modem te verlengen en de kabel van het modem naar de router kort te houden, of moet ik het modem zo dicht mogelijk bij de aansluiting laten staan en een langere kabel gebruiken van het modem naar de router?

Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik zou de afstand kabelmodem - wandaansluiting zo kort mogelijk houden. Mocht je dan ooit problemen krijgen met je signaal dan kunnen ze het niet daar op afschuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02:01
Je moet het kabelmodem inderdaad zo dicht mogelijk bij de binnenkomst in huis zetten, zodat je het signaal zo optimaal mogelijk houdt. En vervolgens kan je prima met een goed utp kabeltje naar je router 6~8 meter is voor netwerk signaal geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-09 23:50
En is er bij utp-kabels veel verschil in kwaliteit? Ik heb momenteel wel vanaf de plek waar de oude router heeft gestaan een kabel naar de woonkamer beneden, maar deze is 15 meter lang.. Welke kabel raden jullie mij aan in deze situatie? Die van 15 meter, of is het verstandiger om een nieuwe te kopen, en zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymenGT
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 13:56
Probeer een CAT5E kabel aan te schaffen. Deze heeft voldoende bescherming en kan die afstand makkelijk aan. Ik heb hier 30 meter liggen aan een stuk en dat is prima te doen. Ook kan CAT5E prima Gbit snelheid aan voor de toekomst.

-Die kabel die je hebt is prima, alleen wat te lang als je hem strak wil neerleggen. Je hebt dan zo'n 7 meter over.-

[ Voor 20% gewijzigd door SymenGT op 27-01-2010 15:40 ]