GeForce GT220 loopt te laag

Pagina: 1
Acties:

• SparkyRih
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-09-2021
Mijn nVidia GeForce GT220 loopt te laag...

Als ik op de site van nVidia kijk, zou de standaard kloksnelheid van de core 625 MHz moeten zijn, echter op zijn max gebruikt die van mij maar 500 MHz (vrij groot verschil)
Ook alle andere frequenties lopen te laag, als ik uit ga van de nVidia site...

Temperatuur nu: rond de 65 C, fan loopt rond de 50%
Is het verstandig de GPU naar de waardes te zetten (met de nVidia toolkit) die op de nVidia site staan?

http://marc.schattorie.nl

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ligt er aan welke kaart je hebt.

Soms verlagen partners de frequenties om te zorgen dat de kaart minder hitte uit stoot.

• SparkyRih
Bolletje92 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:43:
Ligt er aan welke kaart je hebt.

Soms verlagen partners de frequenties om te zorgen dat de kaart minder hitte uit stoot.
nVidia GeForce GT 220
Fabrieks waardes: Graphics Clock: 500, Memory: 504, Shader: 1200.
nVidia: 625, 799, 1360

Op de factory defaults word de GPU max 65 graden, als ik hem klok naar de nVidia standaard wordt hij max 72 C... hij mag 105 graden worden volgens nVidia...

De fan is trouwens nog nooit boven de 68% geweest...

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:18

Umbrah

The Incredible MapMan

Ehm, zit je niet gewoon in idle te testen?

En met wat voor kaart bedoelen we de fabrikant, als in: Asus, MSI, GigaByte, XFX, etcetera. nVidia is al een ramp in het re-labelen van kaarten en het uitbrengen van verschillende edities (laatste keer dat AMD/ATI dat deed was de 9600pro/pro-lite met 256/128bit bus), fabrikanten gaan soms nog verder (een stille, trage editie, of een overklok editie, andere koelers, etc. Kijk eerder op de fabrikant zijn site dan bij nVidia!).

Overigens: zo'n GT220 is op zichzelf al niet zo'n snelheidsmonster, een OC zal daar niet veel aan doen.

• SparkyRih
Umbrah schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:06:
Ehm, zit je niet gewoon in idle te testen?

En met wat voor kaart bedoelen we de fabrikant, als in: Asus, MSI, GigaByte, XFX, etcetera. nVidia is al een ramp in het re-labelen van kaarten en het uitbrengen van verschillende edities (laatste keer dat AMD/ATI dat deed was de 9600pro/pro-lite met 256/128bit bus), fabrikanten gaan soms nog verder (een stille, trage editie, of een overklok editie, andere koelers, etc. Kijk eerder op de fabrikant zijn site dan bij nVidia!).

Overigens: zo'n GT220 is op zichzelf al niet zo'n snelheidsmonster, een OC zal daar niet veel aan doen.
Nog eventjes en er komt een snelle ATI in, maar toch even dit probleempje oplosse... (en voor gaming gebruik ik het nauwelijks)...

Fabrikant: Sapphire... nog nooit van gehoord...

En nee ik test niet in Idle, ik laat een log lope (GPU-Z) als ik 1080p vids afspeel, en na een tijdje GTA IV spele....
GTAIV: Dan lijkt het me toch dat hij het max eruit haalt?

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-01 15:22
Sapphire met een gt220 ?
Sapphire maakt alleen ati kaarten.

- iRacing profiel | Ryzen 9800x3d | 4070 | 32GB DDR5 | -

• SparkyRih
Xentor schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:31:
Sapphire met een gt220 ?
Sapphire maakt alleen ati kaarten.
Ik kijk wel een keer op de kaart zelf, die programmatjes (everest, GPU-Z) vertrouw ik ook niet helemaal...

Maar de underclock heeft blijkbaar te maken met het geluid van de fan... De fan moet nu wat harder werken (75% max)...
(Umbrah gaf dit al aan, "Een stille trage editie").

De kracht van de kaart is toch merkbaar verbeterd.....
Hij zou zelfs nog verder kunnen...

[ Voor 5% gewijzigd door SparkyRih op 28-01-2010 08:03 ]

Pagina: 1