Server opnieuw opstarten zonder SSH toegang

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem. Ik kom niet meer op een dedicated server die we huren en support gaat ook altijd ontzettend slecht, dus ik ben zelf wat aan het proberen. Het probleem is als volgt..

De hardeschijf van de server was gecrashed. Hosting provider heeft hem na 28 uur eindelijk vervangen en ik kon weer opnieuw installeren. Alles leuk en aardig, draait weer en ben begonnen met het terugzetten van data. 110 GB aan backups terugzetten over een consumentenlijntje is niet leuk.

Ik ga ondertussen even lekker eten en zodra ik terugkom ben ik m'n SSH verbinding kwijt. Opnieuw verbinden werkt ook niet meer. Ik dacht dat het een probleem met de firewall was, maar Putty zegt wel heel erg snel 'Connection refused' dus ik vermoet dat de SSH daemon over de zeik is. Bovendien had ik de firewall geconfigureerd, gestart en vervolgens een nieuwe verbinding gemaakt zonder problemen.

Nou was ik dus een manier aan het zoeken om bijvoorbeeld met MySQL commands de server opnieuw op te starten. Met de mysql command line client kun je wel 'system ls' doen bijvoorbeeld, probleem is alleen dattie dat dan doet op m'n lokale machine, en niet op de remote server als ik daar naartoe verbindt :(

Ik heb tot mijn beschikking:
MySQL 5
Apache 2
FTP (niet naar een HTML directory, dus kan geen scripts uploaden oid)

En verder nog een website met:
phpinfo
phpsysinfo
Cacti
phpMyAdmin
vnstat

Wat ik geprobeerd heb is om met mysql SELECT "hierkomtdanphpcode" INTO FILE "/var/www/..../cmd.php" te doen, maar daarmee kan ik niet naar een directory schrijven die ook via het web te benaderen is. Anders kon ik mooi een PHP scriptje maken waarmee ik shell commands kan uitvoeren.

Weten jullie misschien nog een manier om een server opnieuw op te starten met behulp van bovenstaande hulpmiddelen? Exploits en alles mag, ik wil gewoon dat ding opnieuw opgestart hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-10 14:42

TommyGun

Stik er maar in!

Via FTP webmin installeren?

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Niet online
Hmm FTP ben ik vergeten te zeggen dat die niet in een directory uitkomt die ik kan benaderen via het web... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Euhm. Even je host vragen 't ding te rebooten? Zo'n vreemde vraag is dat niet hoor.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Niet online
CyBeR schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:16:
Euhm. Even je host vragen 't ding te rebooten? Zo'n vreemde vraag is dat niet hoor.
Nee klopt, maar dat duurt wel altijd uren voordat dat gebeurt is helaas, en omdat we ook al meer dan 24 uur niet beschikbaar zijn omdat die schijf vervangen moest worden wil ik weer aan de bak :P

[ Voor 19% gewijzigd door Mafkees op 27-01-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 12:19

Eijkb

Zo.

Zo snel mogelijk verhuizen? Ik weet niet wat voor contract je hebt tegen welke prijs maar een beetje host heeft 24 uurs diensten, toegang tot een APC voor dedicated servers en dies wat meer zij.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mafkees schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:03:
Wat ik geprobeerd heb is om met mysql SELECT "hierkomtdanphpcode" INTO FILE "/var/www/..../cmd.php" te doen, maar daarmee kan ik niet naar een directory schrijven die ook via het web te benaderen is
kan je wegschrijven in de cron?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

With ^^

Bij elke fatsoenlijke host kun je op z'n minst een APC power cycle doen via een webinterface. Check eens je gegevens die je van je host gekregen hebt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Mafkees schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:25:
[...]

Nee klopt, maar dat duurt wel altijd uren voordat dat gebeurt is helaas, en omdat we ook al meer dan 24 uur niet beschikbaar zijn omdat die schijf vervangen moest worden wil ik weer aan de bak :P
Tijd voor een nieuwe hoster (jaja ik heb ook wel eens wat verneukt).

Reboot aanvragen is vrees ik het enige wat je kunt doen... zonder ftp of ssh.

Ideetje om een IPMI kaartje of een remote powerswitch te regelen?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:42
Mafkees schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:25:
[...]

Niet om te zeuren, maar als dat systeem zo belangrijk is, wordt het dan niet eens tijd om naar een hoster te gaan zoeken met een SLA die aan je eisen voldoet?

Verder heb je denk ik pech, tenzij er een hele dikke exploit zit in een van de services die je hebt draaien. Maar je komt nog maar weinig remote reboot exploits tegen in het wild gelukkig. Je hebt niet toevallig toegang tot een webconsole op die machine waar je per ongeluk nog niet aan gedacht hebt?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Niet online
Helaas geen webconsole. De server is net opnieuw geinstalleerd dus er staat geen softwarepakket als webmin op. Daarnaast ook geen IPMI kaartje helaas.

Ben bang dat er niks anders opzit dan maar even af te wachten.. Je eigen server proberen te remote exploiten is ook weer zoiets :P

Deze host heeft ook wel uitgebreidere paketten die inclusief reboot zijn, mja. Daarnaast is het een project voor naast de studie dus financieel moet het ook leuk blijven. We zijn overigens wel serieus aan het overwegen om ergens eigen hardware te gaan plaatsen, en dan bij een host waar we of twee IP-addressen hebben zodat we een IPMI kaart kunnen gebruiken, of die gewoon standaard remote-reboot heeft.
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:33:
[...]

kan je wegschrijven in de cron?
nope helaas :( had ik nog niet aan gedacht toh

[ Voor 8% gewijzigd door Mafkees op 27-01-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Of at? dat zou ook nog wat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-10 16:32

SA007

Moderator Tweaking
Weet niet of dat op je http aanstaat, maar vaak hebt je ook een ~username directory, mysql zal misschien wel naar de ingestelde homedir willen schijven, als het lukt om een public_html dir te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Als je niet in /etc/crontab kunt krijgen: kun je niet in ~/.cron schrijven? (ervanuit gaande dat je dat doet als user die reboot rechten heeft, en in de cron groep zit :X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Niet online
Boudewijn schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:19:
Als je niet in /etc/crontab kunt krijgen: kun je niet in ~/.cron schrijven? (ervanuit gaande dat je dat doet als user die reboot rechten heeft, en in de cron groep zit :X).
Kan ik wel in schrijven, maar wordt niet opgepikt. Probably omdat MySQL gewoon onder z'n eigen account draait en die mag idd niet rebooten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Mafkees schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:28:
[...]

Kan ik wel in schrijven, maar wordt niet opgepikt. Probably omdat MySQL gewoon onder z'n eigen account draait en die mag idd niet rebooten..
En telnet starten op een poort >1024?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 15:16
Mijzelf schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:39:
[...]

En telnet starten op een poort >1024?
Wat wil je daar mee bereiken ???
Ik denk dat je beter gewoon even kan bellen dat gaat veel sneller.
Daarna opzoek naar een nieuwe host :P

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafkees
  • Niet online
Server is inmiddels opnieuw opgestart door de hoster. In juli zitten we bij een andere, dan loopt het contract af :P Hopelijk met eigen server en IPMI switch om dit gezeur te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

lordgandalf schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:04:
[...]

Wat wil je daar mee bereiken ???
Inloggen, su, reboot.
Ik denk dat je beter gewoon even kan bellen dat gaat veel sneller.
Daarna opzoek naar een nieuwe host :P
Dat wel.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1