Krakend geluid alleen bij optisch en digitaal

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb een ASUS AT3N7A-I moederbord met een Nvidia ION chipset. Deze chipset verzorgt ook het onboard geluid. Behalve hdmi zitten er op het moederbord ook een digitale (sp-dif), coax en analoge uitgang.

Nu heb ik de verschillende uitgangen een voor een aan mijn versterker gehangen en het valt mij op dat de digitale (sp-dif) en coax uitgangen een behoorlijke ruis bevatten. Tijdens het wisselen van bijvoorbeeld muziek nummers hoor ik vlak voor het starten een tikkend of krakend geluid. De sp-dif heeft hier meer last van dan de coax is mij opgevallen. De HDMI en analoge uitgangen hebben hier trouwens geen last van.

Zou er iemand een idee hebben wat dit probleem zou kunnen veroorzaken?

http://www.xbmcfreak.nl/

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Audiozaken mogen in Audio en HiFi

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

is dat tikken niet je versterker die omschakelt naar het goede cirquit? heeft mijn versterker ook; als ik schakel tussen DD/DTS/Analoog hoor ik een tikkend geluid. dit is overigens niet iets om je druk over te maken.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Firestorm schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 13:15:
is dat tikken niet je versterker die omschakelt naar het goede cirquit? heeft mijn versterker ook; als ik schakel tussen DD/DTS/Analoog hoor ik een tikkend geluid. dit is overigens niet iets om je druk over te maken.
Nee het is echt tussen het wisselen van nummers. Dus aan het einde van een liedje. Je schrikt je trouwens helemaal het laplazerus!

http://www.xbmcfreak.nl/

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:10

DJ Vincento

1422055

Zelfde effect als met een mp3 op sommige dvd-spelers zegmaar. Waarschijnlijk dat die uitgang tijdelijk even uitschakeld wanneer er een nieuw nummer gestart word. Kun je dat misschien instellen ergens, zodat die uitgang continue aanstaat? Ik denk niet dat het aan de hardware ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door DJ Vincento op 27-01-2010 16:44 ]