Toon posts:

Video kaart probleem of zelfs defect? hulp nodig!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb na een jaar van het gebruiken van mijn videokaart plotseling nadat ik van vakantie terug ben gekomen een probleem met mijn pc, kan nu geen games meer spelen.

Ik heb al met nvidia contact opgenomen maar ik heb het idee dat het een beetje gaat stranden daar dus wil ik jullie mening en suggesties horen :)!

Het probleem:
Wanneer ik Games wil spelen krijg ik na maximaal 10 minuten spelen een blauw scherm.
Voordat dit gebeurt hangt hij eerst en zegt hij: display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered

nou gebeurt dat een paar keer en dan krijg ik het blauwe scherm.

Nu heb ik contact opgenomen met nvidia omdat ik er niks van af weet, ofja een klein beetje maar niet veel iig.
-Ik heb tests moeten doen met mijn processor, niks mee aan de hand. (Memtest86 gebruikt)
-Ik heb de driver moeten "cleanen", ook geen effect. (met Driver Cleaner Pro)

-Nou wilde ik laatst weer naar het Nvidia control panel gaan maar zodra ik daar op klik doet hij of niks of hij zegt:
"NVIDIA Display settings are not available. You are currently not using a display attached to and NVIDIA GPU"
terwijl hij bij booten wel herkent dat de videokaart er in zit?

-Ook zeiden ze bij nvidia dat ik de temperatuur moest meten van mijn videokaart "under load" en in "idle". nu moest ik hier nvidia tools voor gebruiken maar deze herkennen ook niet dat mijn videokaart er in zit.. alleen maar mijn moederbord, en processor..

-Verder herkent mijn systeem mijn monitor ook al niet meer onderhand. waar eerst syncmaster t220 stond, staat nu default monitor?

Mijn systeem:

- |||||Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU q6600 @ 2.40GHz 2.40 GHz|| Memory (RAM): 3GB|| System type: 32-bit operating system|||||
- XFX 9800 GT nvidia graphics card
- HX520W Modular power supply (Corsair)
- moederbord en andere dingen weet ik eerlijk gezegd niet, heb hem niet zelf samengesteld.

Denken jullie dat mijn videokaart het probleem is? ben nu zover dat nvidia vraagt of ik mijn videokaart in een ander systeem stop om te kijken of hetzelfde probleem daar ook optreedt, maar heb geen ander systeem bij de hand waar ik die in kan stoppen.

Verder zit ik te overwegen om windows 7 te installeren, aangezien het een driver probleem is zou dit het dan ook op kunnen lossen? of sla ik hier helemaal de verkeerde weg in met mijn beperkte kennis?

Alvast bedankt,

Wouter Coebergh

Verwijderd

Uit je verhaal maak ik op dat je na een "driver clean" geen drivers meer hebt geinstalleerd.
Probeer eens om de nieuwste drivers van nvidia voor je videokaart te installeren.
klik
Vervolgens moeten de andere tools wel werken

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 11:24 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Welk blauwe scherm krijg je? Er zijn heel wat verschillende namelijk ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan ook via safe-mode de driver verwijderen. Ook kan je verschillende drivers proberen van nvidia. Verder heeft windows ook generic drivers. Deze werken altijd.
Toen je op vakantie was, zat je pc toen in het stopcontact? Misschien is er iets fout gegaan op het net.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties,
Ik heb naderhand wel weer de nieuwe drivers geinstalleerd :)! en toen werkte het nog steeds niet,
En die windows generic drivers halen die het optimale uit mijn kaart?

Ja dat blauwe scherm is zo snel weer weg dat ik het niet kan lezen :P! Hij sluit dan automatisch af en start weer opnieuw op.

Mijn pc zat in een stopcontact van een verlengdoos zeg maar alleen was de schakelaar uit en ook heb ik mijn voeding power knop uit gezet!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Er zijn manieren om je voeding onbelast te laten draaien, dan zou je hem kunnen meten en kijken of er iets in de spanningen afwijkt.
Je moet hem zonder ingreep NOOIT onbelast laten draaien..

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 18:47:
Ja dat blauwe scherm is zo snel weer weg dat ik het niet kan lezen :P! Hij sluit dan automatisch af en start weer opnieuw op.
Als het om XP gaat: start -> configuratiescherm (klassieke weergave) -> systeem -> tabblad geavanceerd -> opstart en herstel instellingen -> vinkje weghalen bij automatisch herstarten.
Dat laat de fout staan ipv gelijk de pc te herstarten.

In de tussentijd kun je in het logboek van windows duiken: start -> configuratiescherm (klassieke weergave) -> systeembeheer -> logboeken.
Zoek even naar het tijdstip van een van die blauwe schermen en post dan de info uit logboek hier ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Pagina: 1