[SCSI] Schijven detectie blijft hangen na reboot [win2k8 r2]
Hallo mede Tweakers,
Achtergrond info:
Deze week mijn oude server weer uit de kast getrokken, dual Xeon 2,8ghz HT.
Om naast mij DellPowerEdge (linux) ook weer even aan de klus te gaan met windows2008 server.
Alles staat netjes in een 19" patch rack gekoppeld via Cisco apparatuur.
Het vervelende echter is dat er geen scherem op zit aangesloten en ik steeds heen en weer moet met een van mn TFT schermen, niet handig!.
Wat is het probleem:
Het probleem zit in het booten.
De server beschikt over;
- 1x IDE 200GB disk
- 2 PCI Add-in cards;
* 3ware escalate 7605-4 Raid controller (4x 160gb IDE)
* Scsi controller (1x 15k cheetah, 2x 10k Quantum disk)
In het bootproces staat de scsi cheetah (waar win2k8 op draaid op de 2e plaatst na de CD-ROM).
Het opstarten vanuit een COLD start is ook geen probleem, je ziet alle 3 de SCSI disken gewoon gedetecteerd worden.
Echter na een soft-restart (gewoon een reboot) gaat het fout, de Scsi detect blijft hangen op een "_" en er wordt geen SCSI device getecteerd door de Scsi controller....
Ik heb uitgebreid getest en het doet zich 100% en alleen voor restarts na bijvoorbeeld een windows update.
Wellicht dat deze SCSI schijven met een RPM van 15k niet tijdig zijn uitgespind en bij het booten de schijven nog niet beschikbaar zijn... kan ik iets van een "delay" instellen, of heeft iemand een ander idee / ervaring?
Een server hoor je niet vaak / niet te rebooten, maar bij een windows update, een hardware up/downgrade of een lange power outage (ja, ik maak gebruik van een UPS) kan je er wel eens niet omheen en is het toch wel lekker als hier een oplossing voor is/komt.
Alvast bedankt!
Hallo mede Tweakers,
Achtergrond info:
Deze week mijn oude server weer uit de kast getrokken, dual Xeon 2,8ghz HT.
Om naast mij DellPowerEdge (linux) ook weer even aan de klus te gaan met windows2008 server.
Alles staat netjes in een 19" patch rack gekoppeld via Cisco apparatuur.
Het vervelende echter is dat er geen scherem op zit aangesloten en ik steeds heen en weer moet met een van mn TFT schermen, niet handig!.
Wat is het probleem:
Het probleem zit in het booten.
De server beschikt over;
- 1x IDE 200GB disk
- 2 PCI Add-in cards;
* 3ware escalate 7605-4 Raid controller (4x 160gb IDE)
* Scsi controller (1x 15k cheetah, 2x 10k Quantum disk)
In het bootproces staat de scsi cheetah (waar win2k8 op draaid op de 2e plaatst na de CD-ROM).
Het opstarten vanuit een COLD start is ook geen probleem, je ziet alle 3 de SCSI disken gewoon gedetecteerd worden.
Echter na een soft-restart (gewoon een reboot) gaat het fout, de Scsi detect blijft hangen op een "_" en er wordt geen SCSI device getecteerd door de Scsi controller....
Ik heb uitgebreid getest en het doet zich 100% en alleen voor restarts na bijvoorbeeld een windows update.
Wellicht dat deze SCSI schijven met een RPM van 15k niet tijdig zijn uitgespind en bij het booten de schijven nog niet beschikbaar zijn... kan ik iets van een "delay" instellen, of heeft iemand een ander idee / ervaring?
Een server hoor je niet vaak / niet te rebooten, maar bij een windows update, een hardware up/downgrade of een lange power outage (ja, ik maak gebruik van een UPS) kan je er wel eens niet omheen en is het toch wel lekker als hier een oplossing voor is/komt.
Alvast bedankt!
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero