Vorige week heb ik wat nieuwe onderdelen ontvangen, namelijk:
Verder heb ik de volgende onderdelen hergebruikt:
Antec Sonata II incl Antec 450Watt voeding
WD 250GB SATAII Bootschijf
Samsung 1TB Opslag
Eigenlijk vanaf de eerste start al een probleem met "koud opstarten".
De videokaart fan gaat volgas draaien, er volgen één lange en twee korte piepjes, monitor blijft zwart maar hoor wel de hdd's spinnen en het boot proces lopen.
Volgens het boekje houden de piepjes het volgende in:
1 long, 2 short: Monitor or Graphics card error.
Vervolgens wacht ik, druk meerdere malen op reset, poweroff, reset etc.
op een gegeven moment hoor ik de fan terugzakken in toeren, druk op reset en alles wekt prima
Eenmaal in Windows kan ik alle stres testen, burn-in tools etc draaien zonder dat de temperaturen inzakken, ook de voltages blijven prima binnen tolerantie (Ik heb de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" grondig doorgelezen, en vermoed zelf dat wellicht de voeding "koud" problemen geeft.
Ik heb echter geen andere voeding, videokaart etc om dit te testen, dus vandaar dat ik graag wat tips krijg voordat ik allerlei andere hardware aanschaf.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 131,99 | € 131,99 |
1 | Club3D HD5770 1GB GDDR5 PCI-E v2 | € 126,95 | € 126,95 |
1 | GeIL Black Dragon GB34GB1333C7DC | € 89,95 | € 89,95 |
1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 76,50 | € 76,50 |
Verder heb ik de volgende onderdelen hergebruikt:
Antec Sonata II incl Antec 450Watt voeding
WD 250GB SATAII Bootschijf
Samsung 1TB Opslag
Eigenlijk vanaf de eerste start al een probleem met "koud opstarten".
De videokaart fan gaat volgas draaien, er volgen één lange en twee korte piepjes, monitor blijft zwart maar hoor wel de hdd's spinnen en het boot proces lopen.
Volgens het boekje houden de piepjes het volgende in:
1 long, 2 short: Monitor or Graphics card error.
Vervolgens wacht ik, druk meerdere malen op reset, poweroff, reset etc.
op een gegeven moment hoor ik de fan terugzakken in toeren, druk op reset en alles wekt prima
Eenmaal in Windows kan ik alle stres testen, burn-in tools etc draaien zonder dat de temperaturen inzakken, ook de voltages blijven prima binnen tolerantie (Ik heb de "Hangen en Opstartproblemen troubleshooter" grondig doorgelezen, en vermoed zelf dat wellicht de voeding "koud" problemen geeft.
Ik heb echter geen andere voeding, videokaart etc om dit te testen, dus vandaar dat ik graag wat tips krijg voordat ik allerlei andere hardware aanschaf.