• Vizar
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-10-2025
Beste tweakers, ik had laatst een pc besteld voor mijn broertje specs;

AMD Athlon II Quad-Core X4 QC 620 240 4x2.6GHz Socket AM3 2MB retail met koeler
Asrock N68-S AM2+ / AM3 ready moederbord - MATX - Socket AM2 - Serial ATA-300 - lan - geluid - netwerkkaart
2GB (1x2GB) PC2-6400 800Mhz DDR2 merk geheugen van Kingston
WD 320GB SATA WD3200AAKS 7200 16mb harde schijf
er staat op de factuur 420watt voeding maar in de kast zelf zit een 460watt voeding

nu wou ik hier dus mijn oude Ati 2600 kaartje in zetten maar tot mijn verbasing wanneer hij windows wilt opstarten valt de pc opeens uit, hij valt uit wanneer het windows 7 opstart scherm in beeld komt(dan slaat de computer spontaan uit) ik dacht dat het misschien aan de voeding kon liggen maar de Ati 2600 heeft maar een 400 watt voeding nodig, de bios settings zijn ook allemaal in orde, iemand misschien nog ideeën hoe ik het kan oplossen? ik sta namelijk voor een raadsel.

een vriend van mij stelde het volgende voor stop de videokaart erin en instaleer windows opnieuw met de videokaart erin, maar ik denk niet dat dit gaat helpen als mensen hier ervaring mee hebben hoor ik het graag.

[ Voor 10% gewijzigd door Vizar op 27-01-2010 11:07 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Er zit ook een onboard nVidia-videochip op, enige kans op een hardwareconflict?
Daarnaast... wat voor merk en type 460w voeding?
Voor de rest, doet hij het wel als je de videokaart eruit haalt en doorstart op de onboard?

O ja, als laatste, lees deze eens door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 15% gewijzigd door Jejking op 27-01-2010 10:49 ]

• Vizar
Hardware conflict kan misschien wel ja maar betwijfel ik, tevens start de pc wel gewoon op zonder de videokaart erin, het lijkt net of hij teveel power zuigt en dan uitvalt, merk van de voeding kan ik nu niet na kijken ben namelijk niet thuis.

het komt er eigelijk op neer, dat de PC met de onboard kaart perfect werkt maar wanneer ik het 2600 kaartje erin wil steken begint deze vreemd te doen ( niet opstarten ).

tevens heeft deze kaart 1 jaar in mijn pc gezeten (nieuwe kaart gekocht en oude aan me broertje gegeven hij heeft deze problemen ermee bij mij runt hij goed)

[ Voor 16% gewijzigd door Vizar op 27-01-2010 10:55 ]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als er nog een andere PCI-E kaart beschikbaar is, probeer die dan. Misschien is je 2600 gewoon niet meer zo tof?

• Vizar
die 2600 kaart is nog in perfecte staat, werkt nog prima in mijn eigen pc maar in die van me broertje doet hij het gewoon niet zoals vermeld in het topic, had namelijk al geprobeerd de 2600 weer in me eigen pc te doen en dat werkte gewoon. dus een hardware conflict zou misschien wel kunnen maar wat kan ik daar aan doen en hoe kom ik erachter ? zou het niet kunnen zijn dat die ati kaart gewoon niet samen gaat met dit moederbord ? dat er bijvoorbeeld gewoon een nvidia kaartje in moet? heb nog wel een andere pci-e kaart maar die kan niet op dit systeem vereist veel meer voedings vermogen.

[ Voor 30% gewijzigd door Vizar op 27-01-2010 11:29 ]

• Chiel340
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:55
Ik heb het zelfde probleem gehad met een Asrock bordje. Ik had het idee dat het moederbord niet goed "doorhad" dat er een losse GPU in zat. Ik heb meerdere GPU's geprobeerd.... maar niks hielp.

Asrock bordje vervangen door een zelfde exemplaar van Abit... probleem was opgelost.

Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11

• Vizar
Hmm dat zou dus inhouden dat het Asrock bord niet goed functioneerd en ik er een nieuwe in moet zetten ?
geen andere oplossingen ? denk dat ik maar even contact ga opnemen met asrock dan of het verkoop punt.

[ Voor 5% gewijzigd door Vizar op 28-01-2010 10:17 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:46

D4NG3R

kiwi

:)

Vizar schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 10:12:
Hmm dat zou dus inhouden dat het Asrock bord niet goed functioneerd en ik er een nieuwe in moet zetten ?
geen andere oplossingen ? denk dat ik maar even contact ga opnemen met asrock dan.
Stuur je product terug naar de winkel en neem een ander mobo.. als het nodig is leg je 10 euro ofzo bij.
Daarnaast, wat voor voeding heb je? want de meeste goedkope merken zijn brak =/

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 28-01-2010 10:18 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Vizar
Over de voeding kan ik geen informatie achterhalen want er staat niks op de factuur, zoals ik al bekend maakten staat er op de factuur 420watt voeding maar en de kast zit een 460watt voeding, ik weet dat cheap voedingen pruts zijn, maar zou het dus misschien toch aan de voeding kennen liggen ?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:46

D4NG3R

kiwi

:)

Vizar schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 12:51:
Over de voeding kan ik geen informatie achterhalen want er staat niks op de factuur zoals ik al bekend maakten staat er op de factuur 420watt voeding maar en de kast zit een 460watt voeding, ik weet dat cheap voedingen pruts zijn, maar zou het dus misschien toch aan de voeding kennen liggen ?
Probeer van iemand de voeding te lenen & test het uit zou ik zeggen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Vizar
Ik ga morgen middag een nieuwe voeding in de kast proberen, heb daar namelijk vandaag geen tijd voor hopelijk is het probleem dus wel met de voeding, anders wordt het toch een nieuwe mobo aanschaffen.

• Vizar
Nou nieuwe voeding was het probleem niet, tevens heb ik opnieuw windows proberen te instaleren met de 2600 kaart erin en toen gebeurde het tijdens het instaleren van windows viel de PC weer uit, videokaart eruit gehaald en met de onboard proberen windows opnieuw te instaleren, boem de PC viel nu ook uit de problemen bestaan nu ook met de onboard kaart ik kan windows niet meer opstarten of instaleren, ik denk dat de MOBO nu echt dood is.
Pagina: 1