[SQL] stored procedure met search functionaliteit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-01-2022
Ik ben op zoek naar een goede tutorial die omschrijft hoe ik een stored procedure kan opstellen die een parameter (nvarchar) opsplitst in verschillende trefwoorden. Elk van deze trefwoorden zal gebruikt worden in een search query waar er gebruikt word gemaakt van Difference(). Alle resultaten moeten opgevangen worden (duplicates verwijderen) en vervolgens returnen.

Maw ip ben op zoek naar tutorials die omschrijven hoe ik het best een stored procedure met search functionaliteit opstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je hebt natuurlijk zelf al gezocht. Dus waarop heb je dan gezocht? Heb je echt niks bruikbaars kunnen vinden? Door te googlen op "stored procedure search" kom ik al op wat leuke resultaten uit. Het splitten van een string is voor een beetje ontwikkelaar geen probleem, dus dat combineren met de zoekresultaten en zelf wat in elkaar draaien lijkt me een prima begin.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
Uiteraard heb ik gezocht, de termen waarop ik zocht waren "sql search stored procedure", ik kreeg veel nutteloze resultaten. Mijn sql kennis is vrij mager vandaar dat ik om enkele goede tuto's vroeg om mijn kennis wat aan te scherpen.

Edit: Ik vind dus nergens goeie voorbeelden waar men een nvarchar splitst en gebruikt als zoektermen. Je vertelde me dat je met "stored procedure search" goede resultaten kreeg, ik krijg echter vooral voorbeelden van hoe men Strings kan opzoeken binnen een stored procedure...

[ Voor 37% gewijzigd door masura op 27-01-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
In welke taal wil je de SP gaan schrijven, of welke database moet het op werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
De db draait in een Microsoft SQL 2005 omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:45

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

masura schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 12:08:
Edit: Ik vind dus nergens goeie voorbeelden waar men een nvarchar splitst en gebruikt als zoektermen. Je vertelde me dat je met "stored procedure search" goede resultaten kreeg, ik krijg echter vooral voorbeelden van hoe men Strings kan opzoeken binnen een stored procedure...
Je kan je statement dan dynamisch opbouwen en die uitvoeren; woorden spliiten gaat via bijvoorbeeld http://www.google.nl/sear...IT+varchar&meta=&aq=f&oq=

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masura
Daar kan ik alvast mee beginnen. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik gebruik altijd een Spliut functie die ik gevonden heb via: http://www.kodyaz.com/forums/thread/489.aspx

Deze functie geeft een tabel terug en kun je mooi joinen met je andere data.

Succes
Pagina: 1