Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bottleneck?

Pagina: 1
Acties:
  • 267 views

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst, ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen. dit leek mij een redelijk geschikte plaats.

OT: Ik vraag me af of mijn 9600GTeen bottleneck vormt voor mijn Phenom II.

Ik heb dit al op een ander forum gevragen, maar dat is niet bepaald ontopic gebleven, er is een discussie ontstaan over GTA IV.

Alvast bedankt voor het antwoorden!

--

Systeem specs:
CPU Arch : 1 CPU - 4 Cores - 4 Threads
CPU PSN : AMD Phenom II X4 965 Processor

CPU Clock: 3913.22 MHz (200.68 * 19.5)
NB Clock: 2800.63 Mhz

MB Brand : Asus
MB Model : M4A79 Deluxe
NB : AMD 790FX rev 00
SB : ATI SB750 rev 00

RAM: Team Extreem 1066.
RAM : 6144 MB DDR2 Dual Channel
RAM Speed : 535.1 MHz (3:8) @ 6-6-6-18

GPU:
nVidia 9600GT
Core: 825
RAM: 1100
Shader: 2425

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Een 9600gt is al geen echte topper, dat is zeker met GTAIV al een bottleneck, GTA heeft op de pc in principe baat bij veel videogeheugen... cpu en ram zijn veel minder van belang. Kijkend naar jou setup is het je videokaart waarvan je het minste mag verwachten... cpu en geheugen zijn meer dan voldoende.

Dus om een antwoord te geven op je vraag; Nee, je cpu is geen bottleneck voor je videokaart... je videokaart is een bottleneck voor je cpu en ram.

Verwijderd

Topicstarter
Statistics
Average FPS: 78.83
Duration: 37.13 sec
CPU Usage: 81%
System memory usage: 47%
Video memory usage: 99%

Graphics Settings
Video Mode: 1280 x 1024 (75 Hz)
Texture Quality: Medium
Texture Filter Quality: Highest
View Distance: 38
Detail Distance: 100

Hardware
Microsoft Windows 7 Ultimate
Microsoft Windows 7 Ultimate
Video Adapter: NVIDIA GeForce 9600 GT
Video Driver version: 191.07
Audio Adapter: Speakers (High Definition Audio Device)
AMD Phenom(tm) II X4 965 Processor

File ID: Benchmark.cli

OT: zou ik een groot verschil merken met een nieuwe ati 5xxx kaart?
Ben iig ook van plan om mijn oude 17" TFT scherm te upgraden naar een 22" :)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Absoluut. 9600GT, een jaar of anderhalf geleden was het veel waar voor je geld. Nu is er zóveel beter aanbod. Zelfs met een HD5770 ga jij al gigantische vooruitgang merken ;)

Verwijderd

Topicstarter
klinkt allemaal heel mooi! :)
Maar nu heb ik nog een vraag.. zou ik een 5770 kopen of een 5850? aangezien de 5850 wel sneller is, maar is het die prijs ook waard? aangezien die bijna 2x zo duur is (niet helemaal, maar komt in de buurt..)
of zou het dan juist een beter idee zijn om een 5770 in crossfire te draaien?

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 15:03

Bartaz

Likes cookies!

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:57:
klinkt allemaal heel mooi! :)
Maar nu heb ik nog een vraag.. zou ik een 5770 kopen of een 5850? aangezien de 5850 wel sneller is, maar is het die prijs ook waard? aangezien die bijna 2x zo duur is (niet helemaal, maar komt in de buurt..)
of zou het dan juist een beter idee zijn om een 5770 in crossfire te draaien?
De 5850 is op dit moment het meeste 'bang for the buck' gezien de slechte levertijden van vooral de 5870. Ik zou voor de 5850 gaan met het oog op de toekomst ;)

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

5850 zou ik nemen, voorkom je in ieder geval een hoop gedoe met Crossfire. Daarnaast kan je er altijd nog een tweede bijprikken ;)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:52

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst, ik wist niet goed waar ik dit moest plaatsen. dit leek mij een redelijk geschikte plaats.
In geval van twijfel stellen wij moderatoren het op prijs als je eerst navraag doet ipv een topic met een dergelijke 'disclaimer' ergens neer te plempen.

Overige Hardware is voor hardwarezaken die niet in een ander subforum besproken worden, niet voor dingen die in meerdere subfora thuishoren. Daar is Complete Systemen & Laptops voor.

Verder is dit gewoon een kwestie van benchmarks opzoeken. Je zult misschien niet exact dezelfde CPU/GPU combinatie kunnen vinden, maar met een beetje moeite (tussenstappen met een andere CPU of GPU) kom je er prima uit.

Daar komt nog bij kijken dat wat de bottleneck is per applicatie kan verschillen. Het antwoord voor GTA4 kan anders zijn dan voor Crysis en weer anders dan Bioshock. Zonder in te gaan op welke apps je gebruikt is hier geen zinnig antwoord over mogelijk. Daarom gaat dit topic ook op slot.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.