Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Afgelopen weekend heb ik een nieuwe tv gekocht (Philips 9703d). Deze heb ik met een HDMI kabel en een DVI-HDMI connector aangesloten op mijn mediacenter met een ATI Radeon 3000SE videokaart.

Als ik beeld heb is het geweldig, maar wanneer ik de tv aanzet of van zender verander en ik wil weer terug naar het kanaal van mijn mediacenter, geeft de tv aan dat hij geen videosignaal heeft.
Wanneer ik dan de HDMI kabel eruit haal en er weer in doet herkent hij mijn mediacenter weer en heb ik ook weer beeld. Ook heb ik geen geluid via mijn tv.

Ik heb al van alles aan de instellingen proberen te wijzigen, helaas zonder resultaat.

Weet iemand hoe dit probleem op te lossen is?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Begin eens met het melden van alle relevante specs.

Uit je videokaart begrijp ik dat het om een HTPC gaat, maar die heeft meer relevante specs dan alleen de videokaart. Probeer ook meteen eens een driver-update en ga eens op zoek // probeer eens of instellingen in de driver-software van ATI invloed hebben op je probleem.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 08:38:
Deze heb ik met een HDMI kabel en een DVI-HDMI connector aangesloten op mijn mediacenter met een ATI Radeon 3000SE videokaart.
[...]
Ook heb ik geen geluid via mijn tv.
Is dat een DVI-HDMI connector die bij de kaart/pc geleverd was? DVI heeft geen geluid en de ati kaarten die ik weet hebben een connector bijgeleverd en gaan niet werken met een andere DVI-HDMI connector. Wat betreft geluid dan toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke relevante specs moet ik hier neerzetten?

Een driver-update heb ik uitgevoerd en het wijzigen van instellingen heeft tot niets geleid.

Ik heb een HDMI kabel en een DVI-HDMI connector gekocht. Deze zaten niet bij de videokaart.
Het geluid is op zich geen probleem, maar ik vroeg het me alleen af omdat ik dacht dat geluid ook via HDMI te horen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Ik heb zelf ook een Philips tv, de 42PFL5604H, en heb hetzelfde bij mn via scart aangesloten HDD recorder.Als ik naar scart wissel, en de HDD recorder aanzet, doet hij het goed. Maar als de HDD recorder aanstaat, en dan wissel ik naar scart, geeft hij geen videosignaal. Wat "helpt" is forceren dat de tv een nieuw signaal ontvangt, dus gewoon op toetsen rammen van de afstandbediening van de HDD recorder. Zo krijg ik altijd beeld wanneer ik naar de index van de HDD navigeer.
Waarom dit is weet ik niet, maar misschien kun je het proberen; bij geen videosignaal, stuur signalen van het aangesloten apparaat naar de tv.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat rammen heb ik ook al geprobeerd, maar dat werkt ook niet.
Misschien niet hard genoeg geramd ;-)
Pagina: 1