Linux onder windows

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 01:06
Vroeger had ik een USB stick met daarop linux, en die linux kon ik onder windows starten.
Alleen als ik nu zoek vind ik wel veel linux versies op usb maar die zijn allemaal bootable, ik wil eigenlijk gewoon op een openbare pc me eigen spullen en browser dingen hebben.

Kan iemand me hieraan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 11:40
Wat zoek je dan precies? Een virtual machine of een emulatie iets zoals Cygwin? En wil je ook echt een Linux kernel hebben draaien of alleen een GNU-like tools en Bash-like shell?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
Nou wat ik vroeger had was een soort van virtual machine. Je startte hem op en kon werken met firefox en andere internet tools, maar wel in de virtual machine. En alles wat je dan ook deed bleef binnen die virtual machine. Maar ik hoefde niks te installeren om hem te kunnen gebruiken.

Ik heb wel linux emulators gevonden maar dat is ook niet wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Zoek dan eens op een portable virtualisatie programma. Kan me niet voorstellen dat je zoiets niet zelf kunt vinden met Google.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
Ah ik heb wat gevonden, een vriend van me wees me op pendrivelinux.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• afraca
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-08 16:46

afraca

Open Source!

Brainiacs schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 03:17:
Ah ik heb wat gevonden, een vriend van me wees me op pendrivelinux.com
Voor zover ik weet moet je bij pendrivelinux ook nog echt booten vanaf de usb stick (overigens alsnog geweldig), wat dus niet is wat je zoekt. Deze quote bevestigd mijn vermoeden:
[..] this portable Linux operating system can then be run from any computer that can boot from a flash device,[..]

IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brainiacs
afraca schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 17:27:
[...]

Voor zover ik weet moet je bij pendrivelinux ook nog echt booten vanaf de usb stick (overigens alsnog geweldig), wat dus niet is wat je zoekt. Deze quote bevestigd mijn vermoeden:

[...]
Klopt, maar er staan ook versies op die dus niet hoeven te booten. Alleen gebruiken ze qemu. Vast een hele goede emu, maar ik kan niks installeren op de computer. En aangezien qemu een accelerator driver wilt installeren om alles vloeiend te laten werken heb ik er tot nog toe weinig aan eigenlijk.

Ik ben dus nog steeds zoekende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
Volgens mij bestaat het dan niet wat jij zoekt. Als je wil kunnen virtualiseren heb je heel veel rechten nodig op de machine. Als je geen rechten hebt om dingen te installeren kan je al helemaal niet een virtuele machine gaan draaien (op een fatsoenlijke manier; ik bedoel het kan zelfs in javascript in je browser als je wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:24
Afaik was er een versie van Damn Small Linux die dit kon hoor, ik heb het namelijk ook ooit eens werkend gehad, al liep t niet helemaal 100% soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
ChaosZ0ne schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:17:
Afaik was er een versie van Damn Small Linux die dit kon hoor, ik heb het namelijk ook ooit eens werkend gehad, al liep t niet helemaal 100% soepel.
DSL is geen virtualisatiesoftware voor Windows. 8)7
Toch wel.
Boot from within a host operating system (that's right, it can run *inside* Windows)
Maar ja dat is gewoon Qemu met DSL erop voorgeïnstalleerd en voorgeconfigureerd.

[ Voor 31% gewijzigd door gertvdijk op 02-02-2010 17:37 ]

Pagina: 1