Laptop op tv via hdmi werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 23:52
Hallo,

Als ik mijn laptop (Medion md96970 aansluit dmv de hdmi poort op een tv krijg ik geen beeld.
Via de search op het forum ben ik soortgelijke topics tegengekomen en las ik dat het aan de hdmi kabel kon liggen.
4 verschillende kabels verder nog steeds geen beeld.
Ik heb het op de philips 9704(40'' full hd) geprobeerd, en net ook bij een vriend van mij op zijn samsung HD ready tv maar dit gaf ook geen beeld.
Bij de phlilips komt: Niet ondersteund video formaat. en bij de samsung komt niet ondersteund videosignaal(of iets in die richting, weet het van de samsung niet meer zeker). Op elke hdmi poort is dit het geval

Op de samsung heeft hij zelf een mediapc dmv de hdmi zitten wat perfect werkt.

Eerst dacht ik dus dat het de kabel of tv kon zijn, maar op een 2e tv met verschillende kabels heb ik eveneens geen beeld.

Ik heb verschillende resoluties geprobeerd met 59én60hz, met de fn+f3 toets, maar alles geeft geen beeld en de error blijft op de tv verschijnen.
Mijn laptop herkent de tv wel als deze is aangesloten maar hier blijft het dan ook bij.
Windows vista 32bit.
Recenste drivers nvidea (''oude'' drivers maakten ook geen verschil'')
Tijdens het rebooten krijg ik ook geen beeld

Iemand enig idee wat dit kan zijn? :)

(Topic staat ook onder plasma/lcd tv subforum, ik weet niet welk subforum hier het meeste voor is geschikt?)

Cons:::BB4E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-06 18:56
Ik denk dat de Philips TV je al een goede tip geeft, 'niet ondersteund formaat'. Probeer je toevallig een resolutie uit te sturen die de televisies niet aankunnen? Zoals proberen een 1920x1200 naar een 1920x1080 te sturen? Mijn TV probeert er dan meestal wat van te maken door te pannen en scannen, maar dat doet niet iedere TV...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
Die hoge resolutie kan ik niet instellen op mijn laptop.
Heb hem op 720p gezet en vrijwel alle andere resoluties, maar dat werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:41
Ziet windows de TV wel als 2e scherm?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
Ja windows herkend de tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
En je hebt de laptop wel goed ingesteld? In de zin dat je bij een laptop vaak verschillende settings hebt (alleen op laptopscherm, op beide schermen, alleen op het extra scherm, dat soort settings). En heb je hem ingesteld als een clone van het eerste scherm of als een uitbreiding van het bureaublad?
Heb je al eens geprobeerd om wat te spelen met de vernieuwingsfrequentie enzo?
zomaar een paar suggesties ;)

Edit: stond ook al in je eerste post zie ik nu 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Rupie op 27-01-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
Rupie schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:37:
En je hebt de laptop wel goed ingesteld? In de zin dat je bij een laptop vaak verschillende settings hebt (alleen op laptopscherm, op beide schermen, alleen op het extra scherm, dat soort settings). En heb je hem ingesteld als een clone van het eerste scherm of als een uitbreiding van het bureaublad?
Heb je al eens geprobeerd om wat te spelen met de vernieuwingsfrequentie enzo?
zomaar een paar suggesties ;)
Ik heb beide geprobeert, dat het beeld op beide schermen zou moeten worden getoond. En dat mijn laptop scherm uitwas en het enkel op de tv kwam. Beide werken niet. Ook de 59hz of 60hz verhelpen het probleem niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
Ik heb net een nieuwe tv gekocht voor mijn slaapkamer de LG 32h2000.
In de winkel mn laptop erop aangesloten en in 1x beeld :? :D
Ik sluit hem vanavond aan en ga er vanuit dat die hierop werkt.

Thuisgekomen nog even beneden getest op de philips en hij geeft de error weer, maarja zolang die maar boven werkt.

Wat een raar iets toch die computers. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
wat een vaag verhaal zeg... je zou bijna gaan denken aan iets met een HDMI handshake wat niet goed werkt...
hoe sluit je hem trouwens elke keer aan? eerst de tv en laptop aan en dan de stekker erin? of eerst de stekker erin en dan de tv en de laptop pas aan? en wat zet je dan eerst aan, de tv of de laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shameblaster
Rupie schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 14:28:
wat een vaag verhaal zeg... je zou bijna gaan denken aan iets met een HDMI handshake wat niet goed werkt...
hoe sluit je hem trouwens elke keer aan? eerst de tv en laptop aan en dan de stekker erin? of eerst de stekker erin en dan de tv en de laptop pas aan? en wat zet je dan eerst aan, de tv of de laptop?
Dat heb ik ook verschillend gedaan. In de winkel heb ik het eerst op hun kabel gedaan en aangesloten tijdens het opstarten. Ik had ook mijn eigen kabel mee en die heb ik aangesloten terwijl de laptop al aanstond. Beiden werkten op de lg in 1x. Thuisgekomen hetzelfde bij de philips gedaan maar weer die error. Heel erg raar ja

Pagina: 1