DVD Audio rippen DD5.1/DTS naar losse tracks, Hoe en Waarmee

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
Beste tweakers :)

Vergeef mij als dit in Audio/Video hoort maar omdat het uiteindelijk om software gaat besloot ik het toch maar hier te plaatsen.
Zoals de topic titel al zegt zoek ik een DVD audio ripper.
Nou zijn daar genoeg van en de meeste heb ik maar "zoals altijd" zoek ik weer iets wat bijna nergens kan :'( .

Met de 4 DVD audio rippers die ik heb kan ik de audio rippen naar ieder bestandsformaat in mono en/of stereo.
Heel mooi maar ik heb een aantal muziek DVD's met DD5.1 en DTS audio waarvan ik de losse kanalen van wil rippen.

Wie weet waar dat mee kan...?

Na wat research vond ik wel een amerikaans topic (ben de link kwijt |:( ) en daar werd wel een programma genoemd maar die kon alleen Dolby Digital in .wmv opslaan.
Nou ben ik niet zo'n fan van .wmv dus wil ik liever gewoon in .wav rippen. (ook DTS sporen)

Alvast bedankt voor de input _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je wilt puur het audiospoor van een DVD krijgen, met PgcDemux krijg je keurig de .ac3 audiotrack uit een stapel .vob's zoals ze op de dvd staan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 00:35:
Je wilt puur het audiospoor van een DVD krijgen, met PgcDemux krijg je keurig de .ac3 audiotrack uit een stapel .vob's zoals ze op de dvd staan.
Maar de vraag is volgens mij aparte audio-streams uit die 5.1 stream. Toch?

Er zijn genoeg Dvd to Audio creators iig, en ook extractors, maar 5.1 apart extracten is ook weer nieuw voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 00:38:
Maar de vraag is volgens mij aparte audio-streams uit die 5.1 stream. Toch?
Met [google=extract single audio channel] kom ik dan genoeg tips tegen hoe dit dan voor elkaar te krijgen....

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan dit oa doen met AC3Tools Pro
Dowload: http://www.freedownloadsc...erators/AC3Tools_Pro.html