We hebben een sbs2003 server draaien. In de exchange hebben we 2 domeinen toegevoegd. Nu willen we algemene emailadressen hebben. bv. administratie@domein1.nl en administratie@domein2.nl. Deze twee emailadressen moeten dan bij een persoon binnenkomen. Overige voorwaarde is dat deze ene persoon met beide domeinen kan uit mailen, en dan het liefst via het knopje "van" in outlook.
Ik zie dat je hier nieuw bent en dat dit jouw eerste bericht is, welkom!
Heb je zelf al wat geprobeerd, dan wel gezocht wat misschien te maken kan hebben met jouw probleem?
Heb je zelf al wat geprobeerd, dan wel gezocht wat misschien te maken kan hebben met jouw probleem?
Dat kan als je in de Active Directory het email adres aan zijn naam koppelt (voor inkomend)
En in de Exchange Management console, Send on Behalf instelt.
Een keer goed googlen op "Send on behalf exchange" zal je wel een tutorial geven hoe dat moet.
En in de Exchange Management console, Send on Behalf instelt.
Een keer goed googlen op "Send on behalf exchange" zal je wel een tutorial geven hoe dat moet.
Even niets...
Ik ben hier inderdaad nieuw, bedankt voor het warme welkom
Ik zal eerst nog even verduidelijken wat ik bedoel.
We hebben twee bedrijven:
Bedrijf X
Bedrijf Y
voor deze twee bedrijven hebben we per bedrijf een domein
Domein X
Domein Y
Zoals ik al aangaf willen we standaard e-mailadressen voor de afdelingen financieel, administratie, verkoop, inkoop, personeel en calculatie.
Dan is het de bedoeling dat als een medewerker van bedrijf X uitmailt hij dat doet met bv. personeel@domeinX.nl, de ontvanger moet daar wel op kunnen replayen. Dezelfde medewerker doet ook de personeelszaken van bedrijf Y, dus er moet ook een emailadres zijn personeel@domeinY.nl.
Nu komt het:
Als de medewerker mailt moet er als afzender bij de ontvanger in beeld komen Bedrijf X of Bedrijf Y afhankelijk van de keuze waarmee gemaild wordt.
DIT GELDT VOOR ALLE AFDELINGEN.
Mijn conclusie is dan ook dat het niet kan met distributiegroepen aangezien je die niet allemaal bedrijf X of Y kan meegeven (voorzover ik weet)
We hebben het ook geprobeerd met contactpersonen, maar daar kun je niet op replayen.
@ thijs_Cramer:
Volgens mij geeft hij bij Send on Behalf de naam mee van de gebruiker waar het e-mailadres onder 'hangt'
@Nomad:
wat bedoel je met FG --> PNS
Ik zal eerst nog even verduidelijken wat ik bedoel.
We hebben twee bedrijven:
Bedrijf X
Bedrijf Y
voor deze twee bedrijven hebben we per bedrijf een domein
Domein X
Domein Y
Zoals ik al aangaf willen we standaard e-mailadressen voor de afdelingen financieel, administratie, verkoop, inkoop, personeel en calculatie.
Dan is het de bedoeling dat als een medewerker van bedrijf X uitmailt hij dat doet met bv. personeel@domeinX.nl, de ontvanger moet daar wel op kunnen replayen. Dezelfde medewerker doet ook de personeelszaken van bedrijf Y, dus er moet ook een emailadres zijn personeel@domeinY.nl.
Nu komt het:
Als de medewerker mailt moet er als afzender bij de ontvanger in beeld komen Bedrijf X of Bedrijf Y afhankelijk van de keuze waarmee gemaild wordt.
DIT GELDT VOOR ALLE AFDELINGEN.
Mijn conclusie is dan ook dat het niet kan met distributiegroepen aangezien je die niet allemaal bedrijf X of Y kan meegeven (voorzover ik weet)
We hebben het ook geprobeerd met contactpersonen, maar daar kun je niet op replayen.
@ thijs_Cramer:
Volgens mij geeft hij bij Send on Behalf de naam mee van de gebruiker waar het e-mailadres onder 'hangt'
@Nomad:
wat bedoel je met FG --> PNS
Nomad heeft in zijn wijshijd als moderator (naam is in rood geschreven) besloten dat dit topic beter in eht subforum PNS past dan in fotografie sub-forum en het topic dus verplaatst naar die locatie.
gratis service hier
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Kan het kloppen dat ik in SBS2003 met exchange niet de mogelijkheid heb om een SMTP proxyaddress EN een targetaddress kan ingeven, of kijk ik gewoon niet goed????
Tja, zoiets vrij basics behoort helaas ook niet in Professional Networking & Servers. Ik verplaats het topic naar Serversoftware en Windows Servers.
Verder is er genoeg te vinden op Internet over het configureren van Exchange.
Als de oplossing Zó simpel is, waarom geef je dan niet gewoon het antwoord?Equator schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:26:
Tja, zoiets vrij basics behoort helaas ook niet in Professional Networking & Servers. Ik verplaats het topic naar Serversoftware en Windows Servers.
en als het antwoord op internet stond, had je dan verwacht dat ik het hier zou vragen?
Als ik het me goed herinner is dit niet mogelijk in SBS2003, en moet je effectief 2 mailboxen aanmaken per persoon. Je forward alles van de ene mailbox naar de andere mailbox, en geeft de hoofdmailbox 'Send as' priviliges op de 2e mailbox.
Hou er rekening mee dat Send as niet hetzelfde is als Send on behalf. Send as zit ergens verstopt in de security settings bij eigenschappen van een account.
Hou er rekening mee dat Send as niet hetzelfde is als Send on behalf. Send as zit ergens verstopt in de security settings bij eigenschappen van een account.
Ik pas je topic titel nog even aan - overigens komt deze vraag wel vaker voorbij op dit forum dus kijk eens rond door middel van onze search
Ik doe bijna alles scripted of via tools als adfind / admod. Maar om bij de aanwezige MS tools te blijven:Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:05:
Kan het kloppen dat ik in SBS2003 met exchange niet de mogelijkheid heb om een SMTP proxyaddress EN een targetaddress kan ingeven, of kijk ik gewoon niet goed????
De mailbox is aangemaakt op domainA en werkt naar behoren met het adres "...@domainA.nl" de contact maak je dan aan om vanuit domainB te antwoorden en te ontvangen.
Via ADUC maak je een "contact" met als SMTP adres ".....@domainB.nl"
Via adsiedit.msc verander je op je zojuist aangemaakte contact het "targetaddress" attribuut naar het adres van de mailbox op domainA.
Je zet ook de correcte "send as" rechten op het contact object.
En dat is alles. Je contact heeft nu als SMTP adres" ....@domainB.nl" wat gebruikt wordt bij het versturen van e-mails, en verwijst naar " ....@domainA.nl" wat gebruikt wordt voor het doorsturen van e-mails ontvangen op domainB naar de mailbox op domainA.
Als je het targetaddress probeert aan te passen via ADUC dan veranderd deze ook het proxyaddress mee..
En wat screenies:
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Pagina: 1