Hoe kan ik MP4 filmpjes afspelen op een standalone DVDspeler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 270985

Topicstarter
Ik zit met een probleem ik heb zo'n 50 karaoke filmpjes geripped via youtube totaal is dat dus 724Mb nu wil ik dit op CD en DVD branden en thuis op een DVD-speler afsplen echter wat is nu wijsheid... ze zijn geripped met DVDsoft op Mp4 formaat...

totale lengte is dus 3uur en 41min en als ik hem op DVD wil zetten neemt het bijna 19GB in beslag:)
kan toch niet zo zijn dat ik 4 DVDs moet aangebruiken??

Hoe kan ik mijn projectje aanpakken zodat we met vrienden een gezellige avond aan de karaoke kunnen zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

PC/Laptop aan TV hangen en daar vanaf spelen? Je probleem is het formaat waar het in is, MP4 kan een veel efficiëntere codec hebben dan de standaard MPEG2 voor DVD. Dat is ongeveer 2 GB per uur.
En als dat niet lukt, BluRay? :P Of gewoon zorgen dat je een DivX optie op je DVD speler hebt, als je dat hebt, kan je de filmpjes naar het efficiëntere Divx omzetten. Dat zou al een stuk moeten schelen.

Mare, eigen inzit? Vooronderzoek? Waar is dat gebleven?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jewel kan wel ... gewoon maken en dvd2one oid er tegen aan gooien. kwaliteit gaat achteruit maar wtf gewoon doen

werkt toch ook goed voor alle dvd9 naar dvd5 .. alleen iets hogere compresie :) als je van 18 -> 4.5 gaat

[ Voor 32% gewijzigd door Fish op 26-01-2010 23:10 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
of de .mp4 naar mpeg2 omzetten (gewoon dvd) en dan dvd shrink draaien om de compilatie op te splitsen in meerdere schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

De gemiddelde dvd-speler kan gewoon DivX/Xvid/MP4 afspelen, dus als je de filmpjes nou gewoon eerst eens als data op dvd brandt, sterker nog, 750 MB past nog op zo'n overburned CD ook, als je brander en dvd-speler dat snappen, en anders laat je een paar filmpjes weg.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:23

Umbrah

The Incredible MapMan

DVD heeft een bepaalde 'basis eisen' aan compressie, hoewel je er compatibiliteit met sommige DVD spelers mee omzeep helpt, kan een variabele compressie ratio soms helpen, zolang je de resolutie en framerate (720*576 PAL) maar met rust laat. Twee DVD9's moet lukken, hoewel ik er wel bij zeg:

Ik heb net zo'n beetje mijn hele DVD collectie geript en gedecode voor persoonlijk gebruik op een NAS, omdat ik van schijfjes af wou zijn. Nu die TV kastjes onder de 90 euro zitten, en HTPC's steeds makkelijker worden, begin ik (ook met de komst van de e-reader en de groei daarvan) muren vol boekenkasten en DVD racks een eyesore te vinden. Ik denk dat je ondertussen wel weet hoe beperkt DVD is (Mpeg2 is nou niet bepaald optimaal anno 2010, en om eerlijk te zijn is SD op het huidige youtube bij veel nieuwe clips ook niet meer gangbaar, HD is mooier), investeren in wat makkelijkere media afspeelaparatuur is niet eens zo'n gek idee, een mediaspeler met HDMI output en een goeie Sigma/Realtek set waar ook een harddisk in past heb je voor niet eens zoveel meer dan een versie waar alleen netwerk in gaat.
Pagina: 1