CPU koeler voor de Q9550 in een matx kastje

Pagina: 1
Acties:

• Deadhead
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11-2025
Dag beste mensen,

Ik heb hier thuis een matx kastje met een Q9550 nu wilde ik deze gaan overclocken, zat te denken aan 2.8ghz -> 3.6 ghz.
Maar ik wil graag een andere koeler dan de stock intel koeler ivm de warmte, ik heb een Asus P5e-vm se bordje in een matx kastje in dit geval Procase Zirco mAtx.
Nu dus de vraag wat voor koeler past hierin of heeft iemand ervaringen met deze kast + een grote koeler.
Ik zat zelf te denken aan een scythe mugen 2 vanwege de goede recensies maar zoals op plaatjes te zien is deze nogal lomp.

Wie kan mij helpen / advies geven, wil liever geen nieuwe kast of moederbord kopen aangezien de prijs, dat zal het vriendinnetje niet zo leuk vinden, ze vind al dat ik al te veel aan me pc gespendeert heb :9 ?

mvg

Deadhead

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:40

Bolletje

Moderator Harde Waren
Moet je even gaan meten hoeveel ruimte je hebt van de CPU tot het zijpaneel.

Ik denk dat de Mugen 2 niet past. Ik heb een soortgelijke mATX behuizing hier.

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-01 11:46
Na even googelen kwam ik op deze plek en bij nummertje zeven zag ik een systeem met dezelfde kast en een mugen. dus het zou moeten passen, tenzij je een aantal enorme heatsinks op je moederbord hebt zitten, maar dat is waarschijnlijk niet zo :+

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Je zal er even naar moeten kijken of het kan maar het eerste waar ik aan denk is de pricewatch: Thermalright SI-128 SE . Heb hem zelf ook in combinatie met een Q9550 en met de fan op standje onhoorbaar blijven de temps netjes rond de 52 graden op 3.5GHz :)

[ Voor 4% gewijzigd door Jejking op 27-01-2010 09:50 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:11

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Is de pricewatch: Scythe NINJA 2 Rev.B niks voor je, die is bijna net zo goed als de mugen 2 maar een stuk kleiner.

Signature

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

No offence maar die is wel behoorlijk aan de hoge kant. Gaat dat wel passen? Jammer dat TS niet heeft gezegd hoeveel ruimte er nog over is voor de koeler maar ik gok dat deze iets te hoog kan zijn. De SI-128 SE is lager in ieder geval.

• Deadhead
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11-2025
Het is al opgelost heb een Cooler master cm690 gekocht en nu past het prima.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Da's ook een idee. Gewoon een grotere kast kopen, verdwijnt de bottleneck vanzelf.
Pagina: 1