gratis website bouwen service

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cateye-1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-12-2021
hallo,

ik ben van plan om een website op te zetten waar familie een gratis website op kan zetten. Die eenvoudig is op te zetten zonder enige kennis van html. Van de website zijn er zat te vinden klik en dat dan de url word www.blabla.nl/jewebsite nu is mijn vraag bestaan er zulke pakketten zo ja waar ? of zou zo'n systeem gemaakt moeten worden

(heb zelf ook al gezocht via google en tweakers zoek functie geen resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigen heel eenvoudig. Je zou op basis van een paar templates een standaard layout kunnen maken. Met een WYSIWYG-editor zou je de text en images kunnen invoeren, zelfstandig. Dus zonder dat jij er tussen komt kan men ermee aan de slag.

Ik heb zelf ook een soortgelijk script gemaakt waarmee je bijv via gratiswebsite.nl/naamgebruiker/ een 2MB pakketje met 15MB traffic kon maken, volgestampt met ads. Maar tegenwoordig levert het erg weinig op. En hostingkosten zullen ook uit iemands zak moeten worden betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:40

Zeror

Ik Henk 'm!

Als je het goed wilt doen, kom waarschijnlijk toch uit op zelfbouw. Vaak als je al een pakket voor zoiets vindt, dan voldoet het niet aan wat je ervan verwacht.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cateye-1
heb ook zitten denken om bijvoorbeeld kleine joomla website'jes maar denk dat dat mischien te moeilijk word voor sommige mensen en of de MySQL server 5 joomla websites aan kan ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het alleen voor familie is kan je misschien het makkelijkst per persoon kijken wat ze willen en aan de hand daarvan een wordpress/joomla/drupal/etc installatie neerzetten met een leuk thema. ;)

Dat is per familielid misschien ietsje meer werk, maar het kost je denk ik minder tijd dan een pakket te bouwen dat alles automatiseert.

Edit: je was me al voor met het Joomla idee. :P Nu heb ik zelf geen ervaring met Joomla, maar ik weet dat je de backend van Drupal bijvoorbeeld al flink kan aanpassen naar je eigen wens. Dan kan je het beheer gedeelte van de website echt zo simpel mogelijk maken. :Y

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 20:44 . Reden: TS was me voor ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cateye-1
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:42:
Als het alleen voor familie is kan je misschien het makkelijkst per persoon kijken wat ze willen en aan de hand daarvan een wordpress/joomla/drupal/etc installatie neerzetten met een leuk thema. ;)

Dat is per familielid misschien ietsje meer werk, maar het kost je denk ik minder tijd dan een pakket te bouwen dat alles automatiseert.

Edit: je was me al voor met het Joomla idee. :P Nu heb ik zelf geen ervaring met Joomla, maar ik weet dat je de backend van Drupal bijvoorbeeld al flink kan aanpassen naar je eigen wens. Dan kan je het beheer gedeelte van de website echt zo simpel mogelijk maken. :Y
daar zat ik ook precies net aan te denken om misschien alles heel simpel te maken beheer gedeelte enzo
ik draai momenteel al een paar jaar joomla bij een gratis host (binnenkort betaalde) zonder enige problemen dus ik verwacht ook niet al te veel problemen tegen te komen

verder weet ik niet of dit paket voldoende is Webruimte 2048 MB - Dataverkeer Onbeperkt (FUP) - MySQL databases enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
cateye-1 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:30:
hallo,

ik ben van plan om een website op te zetten waar familie een gratis website op kan zetten. Die eenvoudig is op te zetten zonder enige kennis van html. Van de website zijn er zat te vinden klik en dat dan de url word www.blabla.nl/jewebsite nu is mijn vraag bestaan er zulke pakketten zo ja waar ? of zou zo'n systeem gemaakt moeten worden

(heb zelf ook al gezocht via google en tweakers zoek functie geen resultaat)
Waar vind ik...?
In de Devschuur hebben we het over zélf maken/programmeren. Zoeken naar kant-en-klare pakketten kun je prima zelf, daar heb je ons niet voor nodig ;)
cateye-1 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:52:

verder weet ik niet of dit paket voldoende is Webruimte 2048 MB - Dataverkeer Onbeperkt (FUP) - MySQL databases enz enz
Dat kunnen wij ook niet ruiken. Sure, als je 5 "klanten" hebt zal 't wel voldoende zijn; mik je op groei dan ga je geheid in no-time in de problemen komen. Sowieso moet je niet voor een duppie op de eerste rank willen (en denken te kunnen) gaan zitten als je serieus hiermee aan de slag wil. Maar deze vraag hoort (ook) niet in WEB (Waar hoort mijn topic?).

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 26-01-2010 21:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.