[Testcase] Burgers zoo in de winter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Afgelopen weekend samen met mijn gezin een lekker dagje naar de dierentuin in Arnhem geweest. Het was behoorlijk koud, maar toch is het gelukt om met bevende handen toch nog redelijk goed foto's kunnen nemen. Misschien dat er dit jaar wel een jaar abonnement komt (voor de greppelberg) om samen met mijn gezin flink te kunnen oefenen met foto's maken van dieren.

jong en oud

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8Ivjs1fTjOa0TUkL4LCZsNr3/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/AEvLGCLRLlntMwUmXjJQb71r/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NAz9g5lYhXtZR5j8MqhMtouJ/full.jpg

Beer

Gebruikte lens: Sigma 70-300APO
Camera: Canon 40D
Settings: M of Av
Iso: 200-1600
Focus: Autofocus
Metering: Spot
Software: Rawtherapee en Gimp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317759

Foto 1 weet ik niet zo goed wat ik daarvan moet denken.

Foto 2 vind ik wel goed gelukt op de vlek links in beeld na, die had je er van mij wel mogen afsnijden.

Foto 3 is wel erg mooi, de kleuren van het dier steken mooi af tegen de achter grond. Wel had ik liever gezien dat zijn voorpoten er op stonden.

Foto 4 is wel een leuke foto maar ik vind hem op de 1 of andere manier wat saai. Het gewei lijkt wel op te gaan in de achtergrond, tenzij je goed kijkt.

Foto 5 is ook een leuke foto maar had van mij wat wijder gemogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polariteit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:26

Polariteit

Fietsende fotografeur

Leuke serie.

#1 - Jammer dat de pinguins centraal in het midden staan, ook nog redelijk van je afgekeerd. hierdoor is het een foto op afstand, wat jammer is.

#2 - Prachtig. Aquariums zijn erg moeilijk om te fotograferen (vind ik dan). Is bij dit gedrocht iig uitstekend gelukt.

#3 - Foto zou beter zijn geweest als de panther scherper was geweest. ik heb het vermoeden dat hij redelijk snel liep? Ook de dof kijkt niet lekker weg.

#4 - Mooie foto, alleen staat het beest te centraal.

#5 - Ook een toffe 'actie'-foto. jammer dat hij zo krap is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.E.Amrani
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 25-03 22:19

M.E.Amrani

...heeft honger

Bij nummer 2 zou ik de verzadiging van de kleuren wat verhogen van de vacht in ieder geval. Nummer 4 vind ik het leukst, alleen jammer dat het dier op sommige plekken opgaat in de achtergrond. Ook hier zou ik de kleuren wat feller maken.

instagram - linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Topicstarter
Bedankt voor jullie commentaar. Ik heb geprobeerd de kleuren zo natuurlijk mogelijk te laten ook gezien het licht van die dag, maar kan met name het commentaar op fot 4 goed plaatsen.

Ik heb geprobeerd om het dier wat losser van de achtergrond te krijgen, zonder extreme bewerkingen te doen. Misschien dat iemand nog tips heeft in de bewerking om een nog beter resultaat te halen. Foto technisch was het diafragma al zo laag mogelijk en was de achtergrond te dicht bij het onderwerp om een goede dof te krijgen.

aangepast