[Karaoke] cdg-files omzetten naar textbestand ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27517

Topicstarter
Ik heb wat karaoke mp3-cd's waar per mp3 ook een cdg bestand (met dezelfde naam van het nummer maar met de extensie cdg) op staat (bijv. aaa.mp3 en aaa.cdg). Het cdg-bestand laat de text zien en meelopen in bijv. WinAmp met behulp van een plugin die je hierin kunt gebruiken. Je kan dan karaoke meezingen met de mp3.

Allemaal leuk en aardig maar eigenlijk wil ik ook de hele text die in dit cdg bestand staat eigenlijk kopieren naar bijv. WORD en dan opslaan, zodat je van te voren de text kan leren voordat je mee gaat zingen. Het bestand openen met bijv. kladblok geeft allemaal rommel en met Google heb ik ook geen converter gevonden.

Iemand een idee hoe dit toch te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 08:34

voodooless

Sound is no voodoo!

Dat is denk ik nog best lastig. Met als DVD subs is het cdg formaat een graphics gebaseerd formaat, waar de tekst als plaatje is opgelagen.

Kun je niet gewoon los de lyrics downloaden?

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
voodooless schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:45:
Dat is denk ik nog best lastig. Met als DVD subs is het cdg formaat een graphics gebaseerd formaat, waar de tekst als plaatje is opgelagen.

Kun je niet gewoon los de lyrics downloaden?
Yup, dat van dat graphics formaat had ik ook al ergens gelezen. Desnoods zou ik elk plaatje (met een stukje van de text erop) dan wel willen hebben i.p.v. de text zelf. Dan kan ik die achter elkaar plakken als plaatjes in WORD.

En de lyrics los downloaden is natuurlijk ook een optie, maar dan is het weer afwachten of het exact dezelfde text is als die bij het karaoke-nummer zit (kan bijv. een extra refrein in zitten o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Misschien een oplossing (al is het geen elegante):

Steeds als er een schermpje komt met een stukje text, deze m.b.v. een screen-capture proggie capturen en opslaan als jpg. Dan al deze jpg's (bijv. 20 stuks) achter elkaar in Word inladen en dan heb je in principe ook de songtext.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-05 14:35

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Je zou de plaatjes, mits dat lukt, kunnen opslaan en daarna wellicht OCRen....