Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over het jaar 2007 heb ik 13.300 euro netto verdiend. De bijverdiengrens voor studiefinanciering was in 2007 10.600 euro. Ik heb dus teveel verdient in 2007 en heb afgelopen zaterdag een brief binnen gekregen, waarin staat dat ik het teveel verdiende bedrag dus 2.700 euro moet terugbetalen. Ik heb nog een maand de tijd om bezwaar in te dienen.

Ik heb een ib60 van 2007 opgevraagd om te checken of het bedrag klopt. Dit kan nog 10 dagen duren.

Ik heb natuurlijk geen zin om dit bedrag terug te betalen, heeft iemand enig idee hoe hier onderuit te komen?

:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:04
uhm, niet. Dat zal je gewoon moeten betalen.

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er onderuit komen?
Je hebt gewoon teveel ontvangen en dat moet je inderdaad terugbetalen :)
Maar is het dat wat je teveel verdiend hebt wat je terug moet betalen, nee toch?

Maar kijk op de site van DUO wat erover staat? :)

[ Voor 44% gewijzigd door anandus op 26-01-2010 19:01 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:56:
Over het jaar 2007 heb ik 13.300 euro netto verdiend. De bijverdiengrens voor studiefinanciering was in 2007 10.600 euro. Ik heb dus teveel verdient in 2007 en heb afgelopen zaterdag een brief binnen gekregen, waarin staat dat ik het teveel verdiende bedrag dus 2.700 euro moet terugbetalen. Ik heb nog een maand de tijd om bezwaar in te dienen.

Ik heb een ib60 van 2007 opgevraagd om te checken of het bedrag klopt. Dit kan nog 10 dagen duren.

Ik heb natuurlijk geen zin om dit bedrag terug te betalen, heeft iemand enig idee hoe hier onderuit te komen?

:'(
eerst goed nieuws, je hoeft het teveel verdiende bedrag niet terug te betalen , ( aan wie aan je baas?)
slecht nieuws, je moet de teveel ontvangen stufi wel terugbetalen, maar dat is nooit meer dan wat je hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendrikjan
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

hendrikjan

VOORMALIG STUNTMAN

Ik zou een formeel bezwaar indienen, op nader aan te voeren gronden. De IBG moet je dan in gebreke stellen, of in ieder geval een briefje sturen met de mededeling dat je bezwaar niet compleet is. Ze zullen je dan een termijn geven voor het aanvullen van je bezwaar, waarna je deze nog kan aanvullen binnen de door het bestuursorgaan gestelde termijn. Zo win je tijd. Vervolgens kan je in de gronden van je bezwaar aangeven waar de angel zit, geef aan dat je gehoord wil worden omtrent je bezwaar, en met een beetje mazzel heb je helderheid van de belastingdienst alvorens je bezwaarschrift is behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Lees de brief nog eens.

Ik heb 'm ook liggen. Zoals ik het begrijp moet je het laagste bedrag betalen van deze twee:

1) 12 * reiskostenvergoeding (OV)
2) Te veel verdiend - 10.600 = 2700

Goede kans dat die eerste lager is ;)

/edit
Zoals DaTimMan zegt zou ook kunnen, dat het bij 1) niet je reiskostenvergoeding is, maar je stufi.

[ Voor 18% gewijzigd door PromWarMachine op 26-01-2010 19:03 ]

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:46

_Ernst_

Mark It Zero!

PromWarMachine schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:02:
Lees de brief nog eens.

Ik heb 'm ook liggen. Zoals ik het begrijp moet je het laagste bedrag betalen van deze twee:

1) 12 * reiskostenvergoeding (OV)
2) Te veel verdiend - 10.600 = 2700

Goede kans dat die eerste lager is ;)

/edit
Zoals DaTimMan zegt zou ook kunnen, dat het bij 1) niet je reiskostenvergoeding is, maar je stufi.
Ik denk je stufi idd. Anders zou het wel ideaal zijn als dat altijd zou gelden. Ik heb namelijk geen OV :P Ik zou er dan flink op los kunnen verdienen om vervolgens elk jaar 12 x 0 euro terug te betalen :+

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 22:28

PromWarMachine

Forsaken Archer

Ik had zelf ook geen OV-jaarkaart.
In dat geval berekenen ze een ander bedrag. Rond de 70 euro per maand ligt dat. :)

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Je hoeft toch alleen het deel vanaf de maand dat je eroverheen bent gegaan terug te betalen? of is dat alleen als je hem op tijd stil zet?

No signature required.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Waarom moet je 2700 euro terugbetalen?
Ik ging altijd uit van: deel het jaarinkomen door 12, kijk na hoeveel maanden je boven de bijverdiengrens uitkomt, en betaal de na dat moment ontvangen stufi + OV-kaart terug. En dat zou dan voor 3 maanden zijn, het kan toch niet zo zijn dat je je salaris moet inleveren?
Of heb je (incl. lening) zoveel stufi ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

M3rcury schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:11:
Je hoeft toch alleen het deel vanaf de maand dat je eroverheen bent gegaan terug te betalen? of is dat alleen als je hem op tijd stil zet?
Alleen als je het op tijd stopzet, dat kan tot zes maanden achteraf. Of, als je even aan de telefoon hangt en het advies opvolgt om een nette brief te schrijven wil dat ook wel helpen. Dan bereken je je verdiensten per maand (1110 euro in dit geval) en ga je aan het rekenen in welke maand je over de bijverdiengrens heen gaat. In dat geval zul je de studiefinanciering plus OV van oktober, november en december terug moeten betalen.

@RemcoDelft: de uitwonende beurs is al 3000 euro per jaar, daar komt bij de meesten nog eens € 79,97 (of € 136, zie onderstaande post van mij) per maand aan OV-vergoeding bovenop, als je je OV-jaarkaart dat jaar uiteraard hebt opgehaald.

[ Voor 21% gewijzigd door CodeCaster op 26-01-2010 20:17 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb het ook een paar keer gehad, en de laatste keer heb ik flink wat geld moeten terug betalen. Als je het niet hebt stopgezet, moet je 12 maanden OV terugbetalen (iets van 60/80 euro per maand). Vervolgens moet je het bedrag dat je teveel hebt verdiend ook terugbetalen. Alleen als je een goed bezwaar schrijft, zou je er eventueel nog onderuit kunnen komen. Je zou dus even kunnen controleren of het inkomen dat de IB-groep als inkomen ziet, ook daadwerkelijk als inkomen mag worden gerekend. Ze hebben bij mij ook af en toe foutjes gemaakt.
RemcoDelft schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:12:
Waarom moet je 2700 euro terugbetalen?
Ik ging altijd uit van: deel het jaarinkomen door 12, kijk na hoeveel maanden je boven de bijverdiengrens uitkomt, en betaal de na dat moment ontvangen stufi + OV-kaart terug. En dat zou dan voor 3 maanden zijn, het kan toch niet zo zijn dat je je salaris moet inleveren?
Of heb je (incl. lening) zoveel stufi ontvangen?
Dat gaat dus niet. Ik heb dat toentertijd nog nagezocht en daar zijn zelfs kamervragen over gesteld. Als je teveel verdient, heb je geen recht op OV, dus daarom moet je 12 maanden terugbetalen. Ook al heb je maar 300 euro teveel verdiend (of zoals in mijn geval 80 euro teveel verdiend)

[ Voor 40% gewijzigd door stin op 26-01-2010 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

stin schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:04:
Dat gaat dus niet. Ik heb dat toentertijd nog nagezocht en daar zijn zelfs kamervragen over gesteld. Als je teveel verdient, heb je geen recht op OV, dus daarom moet je 12 maanden terugbetalen. Ook al heb je maar 300 euro teveel verdiend.
Dat is dus als je te veel hebt verdiend en de IB-groep (DUO) jou daar achteraf van op de hoogte stelt. Als je zelf op tijd je studiefinanciering stopzet maar toch de kaart wil blijven gebruiken geldt deze regeling:
Kom je er pas in 2010 achter dat je in 2009 te veel hebt bijverdiend? Je kunt nog tot 1 juli 2010 je studiefinanciering met terugwerkende kracht stopzetten. Te veel ontvangen studiefinanciering moet je terugbetalen. Voor iedere maand dat je onterecht de OV-studentenkaart in je bezit had, moet je € 136,- betalen (€ 68,- per halve kalendermaand).
In 2010 geldt een nieuwe regeling, en wordt je "reisproduct" bij de ontvangen studiefinanciering opgeteld:
Met ingang van 1 januari 2010 geldt hiervoor het volgende. Je moet het bedrag dat je te veel hebt bijverdiend terugbetalen, maar nooit meer dan werkelijk aan basisbeurs, aanvullende beurs én studentenreisproduct aan jou is toegekend. Heb je in 2010 het hele jaar studiefinanciering gekregen en € 1,- te veel bijverdiend, dan betaal je dus slechts die ene euro terug. Als je je studentenreisproduct niet hebt geactiveerd en geen gebruik hebt gemaakt van een vergoeding, hoef je hiervoor ook niets terug te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
CodeCaster schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:15:
[...]
@RemcoDelft: de uitwonende beurs is al 3000 euro per jaar, daar komt bij de meesten nog eens € 79,97 (of € 136, zie onderstaande post van mij) per maand aan OV-vergoeding bovenop, als je je OV-jaarkaart dat jaar uiteraard hebt opgehaald.
Maar als je slechts 3 maanden van het jaar boven de grens zat, hoef je toch slechts 3 maanden stufi terug te betalen? En niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

RemcoDelft schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:20:
[...]

Maar als je slechts 3 maanden van het jaar boven de grens zat, hoef je toch slechts 3 maanden stufi terug te betalen? En niet meer?
In het geval dat je te veel verdient zijn er twee situaties denkbaar. De eerste is dat jij zelf op tijd, dus voordat je de bijverdiengrens overschrijdt, meldt aan de IB-groep dat je met ingang van de volgende maand geen studiefinanciering meer wil ontvangen (dat kan tot uiterlijk een half jaar ná het betreffende jaar). Als je daarvoor kiest en je levert je OV niet in (of ingeval je het achteraf meldt en je had hem niet ingeleverd) dan betaal je 136 euro per maand waarin je geen studiefinanciering hebt ontvangen maar wel de OV in je bezit was. Als je wel je OV op tijd inlevert (of hem überhaupt niet had opgehaald) is er helemaal niets aan de hand, je ontvangt alleen een aantal maanden geen studiefinanciering. Als je dit achteraf meldt vóórdat de IB-groep aan de bel trekt moet je de maanden waarin je studiefinanciering hebt ontvangen terugbetalen, en voor elk van die maanden waarin je de OV-jaarkaart in je bezit hebt gehad nog eens 136 euro.

De andere situatie is dat de IB-groep er achteraf achter komt dat je in een bepaald jaar te veel hebt verdiend. Voor het berekenen hiervan pakken ze je verzamelinkomen (waarbij het niet uitmaakt dat je geen belastingaangifte doet, want je werkgever doet dat wel). Dit kan dus ook voorkomen als je zelf al je studiefinanciering hebt stopgezet, want er worden steekproefsgewijs controles uitgevoerd.

Als de IB-groep nu vindt dat je te veel hebt verdiend én jij hebt dat niet bijtijds gemeld, dan gaat er een ander proces lopen: je moet het geld dat je te veel hebt verdiend terugbetalen, waarbij het maximumbedrag je ontvangen studiefinanciering over dat jaar is. Tot en met 2009 betaalde je niet alleen het bedrag terug dat je boven de bijverdiengrens verdiende, maar daarnaast de vergoeding voor je OV. Vanaf 2010 wordt de studiefinanciering en de OV-vergoeding bij elkaar opgeteld, en van dát bedrag moet je het gedeelte dat je te veel hebt verdiend terugbetalen.

Een paar voorbeelden:
1. Je hebt 3000 euro te veel verdiend en 3000 euro studiefinanciering ontvangen in 2009 (of 2008, 2007, for that matters). Je hebt van het te veel verdienen geen melding gedaan en de studiefinanciering liep gewoon door. Dan ploft er een dikke brief van de IB-groep op de mat: je moet gaan betalen. In dit geval moet je niet alleen 3000 euro terugbetalen, maar ook nog eens 80 euro per maand dat de OV-kaart in jouw bezit was. Dit komt neer op het terugbetalen van 3000 + 960 = 3960 euro. Oei. Het vervelendste is dat wanneer je in 2009 slechts één euro te veel hebt verdiend, je ook die 960 euro terug moet betalen, waarmee het totaal terug te betalen bedrag op 961 euro komt. Dat is zo mogelijk nog zuurder.

2. Je hebt niet geleerd van het verleden en flikt in 2010 hetzelfde geintje. Gelukkig is de regeling veranderd, want ook al heb je nu wéér 3000 euro verdiend en 3000 euro studiefinanciering ontvangen, de 960 euro van je OV-jaarkaart worden bij deze 3000 euro opgeteld. De schuld van 3960 euro die hierdoor ontstaat wordt verlaagd naar 3000 euro, want zoveel heb je immers maar te veel verdiend.

3. Je kunt een beetje rekenen, en het ziet er naar uit dat je dit jaar bruto te veel gaat verdienen, namelijk meer dan € 13.215 (1101,25 per maand). Je verwacht maar liefst 1101 euro te veel te gaan verdienen dus zet keurig je studiefinanciering per ingang van 1 december stop, maar levert je OV niet in (dat moet dit jaar ook niet meer, je moet het abonnement online stopzetten maar ook dat doe je niet). De IB-groep berekent je bijverdiensten en constateert dat je tijdig je studiefinanciering hebt stopgezet: niets aan het handje. Wel moet je, omdat je je OV niet hebt stopgezet, 136 euro betalen.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is? :)

[ Voor 33% gewijzigd door CodeCaster op 27-01-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:36
Zijn je verdiensten over de jaren daar omheen erg onregelmatig? En heb je al definitieve aanslagen van 2005 t/m 2008 (of iig tot 2007)? Dan kun je bij de belastingdienst middeling van je inkomen aanvragen over 3 opeenvolgende jaren in die periode (bv. 2005-2007, als je in 2005 en 2006 tenminste weinig hebt bijverdiend!)

Daardoor wordt je belastbaar inkomen over die jaren gemiddeld, en als dat in 2007 hoger was dan de jaren daarvoor, kan dat lonend zijn.

Ik neem tenminste aan dat die IBG-"boete" gebaseerd is op het belastbaar inkomen zoals de belastingdienst dat vaststelt voor het betreffende jaar, dus als je IBG of hoe ze zich nu ook weer noemen tot die tijd kunt vertragen heb je misschien een kans.

Disclaimer: geen lawyer/accountant/whatever dus zoek dit zelf uit en proberen op eigen risico (het is sowieso te proberen en 100% legaal, maar of je zo inderdaad kwijtschelding kunt bereiken durf ik niet te zeggen)

[ Voor 14% gewijzigd door Wilke op 26-01-2010 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchcamel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:46
CodeCaster schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:34:
De andere situatie is dat de IB-groep er achteraf achter komt dat je in een bepaald jaar te veel hebt verdiend. Voor het berekenen hiervan pakken ze je verzamelinkomen (waarbij het niet uitmaakt dat je geen belastingaangifte doet, want je werkgever doet dat wel) en delen dat door twaalf. Vervolgens vermenigvuldigen ze dat bedrag met het aantal maanden dat je studiefinanciering hebt gehad. Dit kan dus ook voorkomen als je zelf al je studiefinanciering hebt stopgezet, want er worden steekproefsgewijs controles uitgevoerd. Maak niet de vergissing om wanneer je je studiefinanciering hebt stopgezet voor december in die maand ineens fulltime nachtdiensten te gaan draaien, want het geld dat je dan verdient telt gewoon mee voor je verzamelinkomen en wordt verdeeld over de alle maanden, dus ook de elf waarin je wel studiefinanciering hebt gekregen.
Dat lijkt me sterk, het gedeelte over het inkomen wat verdeeld wordt over twaalf maanden. Heb je daar een bron van?

Ten eerste spreekt het de eerste alinea tegen, wat letterlijk het advies van DUO is. Dat betekent dat je in de maand dat je over het bedrag heen gaat sowieso een probleem zou hebben bij controles achteraf, ook al zet je het met netjes stop zodra je het aan ziet komen of ontdekt. Je hebt dan per maand immers gemiddeld meer verdiend dan de bijverdiengrens gedeeld door twaalf.

Ten tweede zou dat vreemde gevolgen hebben voor studenten die nominaal afstuderen en de tweede helft van het afstudeerjaar aan het werk gaan. Zij gaan vrijwel zeker over de bijverdiengrens heen en zouden dus achteraf in de problemen kunnen komen.

Ik kan me niet voorstellen dat dit klopt. Dat het logischer zou zijn dat studenten die meer dan het grensbedrag verdienen (met afgestudeerden / schoolverlaters als uitzondering) een deel van het ontvangen geld terug zouden moeten betalen aangezien ze het niet nodig blijken te hebben staat daar uiteraard los van.
Wilke schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 22:22:
Ik neem tenminste aan dat die IBG-"boete" gebaseerd is op het belastbaar inkomen zoals de belastingdienst dat vaststelt voor het betreffende jaar, dus als je IBG of hoe ze zich nu ook weer noemen tot die tijd kunt vertragen heb je misschien een kans.
Als aanvulling:

Verzamelinkomen
Het verzamelinkomen is een begrip van de Belastingdienst. Het verzamelinkomen staat op de definitieve aanslag vermeld. Deze aanslag zul je van de Belastingdienst ontvangen. Inkomsten waarover je geen aangifte hoeft te doen, tellen niet mee voor de bijverdienregeling.
Bron: http://www.ib-groep.nl/pa...vice/begrippenlijst.asp#V

Ik durf net als jij niet te zeggen of je met middelen het verzamelinkomen op de definitieve aanslag omlaag brengt. De exacte termen en de naam van het bedrag wat aangepast wordt bij middelen weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door dutchcamel op 27-01-2010 01:36 . Reden: Typo en verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

dutchcamel schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 01:34:
[...]

Dat lijkt me sterk, het gedeelte over het inkomen wat verdeeld wordt over twaalf maanden. Heb je daar een bron van?

Ten eerste spreekt het de eerste alinea tegen, wat letterlijk het advies van DUO is. Dat betekent dat je in de maand dat je over het bedrag heen gaat sowieso een probleem zou hebben bij controles achteraf, ook al zet je het met netjes stop zodra je het aan ziet komen of ontdekt. Je hebt dan per maand immers gemiddeld meer verdiend dan de bijverdiengrens gedeeld door twaalf.

Ten tweede zou dat vreemde gevolgen hebben voor studenten die nominaal afstuderen en de tweede helft van het afstudeerjaar aan het werk gaan. Zij gaan vrijwel zeker over de bijverdiengrens heen en zouden dus achteraf in de problemen kunnen komen.

Ik kan me niet voorstellen dat dit klopt. Dat het logischer zou zijn dat studenten die meer dan het grensbedrag verdienen (met afgestudeerden / schoolverlaters als uitzondering) een deel van het ontvangen geld terug zouden moeten betalen aangezien ze het niet nodig blijken te hebben staat daar uiteraard los van.
Je hebt gelijk. Onderstaand stukje stond me bij, vandaar dat ik dat opschreef, maar dat geldt alleen in het geval dat je een eigen bedrijf hebt:
De IB-Groep berekent een maandbedrag door de winst uit onderneming, de negatieve persoonsgebonden
aftrekposten, de persoonsgebonden aftrek, het belastbaar inkomen uit box 2 (aanmerkelijk belang) en het belastbaar inkomen uit box 3 (voordeel uit sparen en beleggen) door 12 te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in 2007 maar 8 maanden studiefinanciering gehad dus t/m augustus, omdat het het laatste jaar van mijn studie was. Je krijgt nl. 4 jaar studiefinanciering.

Ik heb dat jaar uitwonende beurs gehad, wat wel een aardig bedrag was, omdat ik aardig aanvullende beurs kreeg, omdat mijn ouders niet zo veel verdienden. Mijn OV heb ik dat jaar niet opgehaald, omdat ik een auto had.

Ik zal de IB groep eens bellen. Ik was nl. altijd in de veronderstelling dat het inkomen alleen gelde over de tijd dat je studiefinanciering kreeg.

Ook lullig is dat de bijverdiengrens in 2007 10.300 euro was en dat de bijverdiengrens een jaar later bijna 13.000 euro was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik heb ook al duizenden euro's terug moeten betalen. Heb een fatsoenlijk bezwaar ingediend met een zeer goede (prive)reden maar alsnog moet gewoon alles terugbetaald worden.

Ik haal al bewust jaren mijn OV niet meer op om te voorkomen dat ik die ook nog terug moet betalen.

Mijn inkomen is overigens zo complex dat ik geen schatting kan maken of ik teveel heb verdiend, ik probeer dus gewoon genoeg te werken maar ook niet teveel om te voorkomen dat ik boven die grens kom.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:20:
Ik zal de IB groep eens bellen. Ik was nl. altijd in de veronderstelling dat het inkomen alleen gelde over de tijd dat je studiefinanciering kreeg.
Dat is ook zo, alleen niet als je een eigen bedrijf hebt.
Ook lullig is dat de bijverdiengrens in 2007 10.300 euro was en dat de bijverdiengrens een jaar later bijna 13.000 euro was.
De € 10.300 was netto, de € 13.000 is bruto. Je gaat er alleen maar op vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:53
Heb ook post van DUO/IBG gehad over 2007. Vanaf maart was ik aan het werk, en nog tot september een OV met nullening gehad (en in november officieel afgestudeerd). Blijkbaar toch mijn OV te laat ingeleverd, en volgens wat ik hier lees moet ik nu de OV-kosten voor het hele jaar terugbetalen, in plaats voor alleen de maanden dat ik over de grens heen zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou dit ook mogelijk wezen???

http://www.berekenhet.nl/...ddeling-inkomen-box1.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfrisbee
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 22:43
middelen is volgens mij niet mogelijk,
middelen gebeurt met je verzamelinkomen over 3 jaar, na vaststelling van dit verzamelinkomen. Dit is puur en alleen een belastingaangelegenheid (als het voor alle bijkomende zaken zou gelden, zou je bijv. een pensioenopbouw van 0,0 hebben ipv op basis van je volledige salaris, omdat je binnen de aow zou blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal morgen bij DUO informeren wat die ervan zeggen....
Pagina: 1