Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Bootable usb maken en iso file er op zetten.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik zoek me een bult op google en op tweakers voor het volgende:

Ik wil een bootable usb maken. Nu heb ik het programaatje van HP binnengehaald. Staat alleen niet beschreven hoe dit werkt. Moet ik dan format aanvinken? Zoja waar staan daan de dos files waar die omvraagt?

Kan iemand gewoon in het nederlands en in duidelijke taal vertellen/omschrijven hoe dit te doen.

En dan heb ik een .iso file die ik daar op wil zetten en die dan natuurlijk ook bootable moet zijn. Nu heb ik dit al geprobeerd met bootunit of dergelijke maar die start wel op maar doet verder nik dan zeggen dat deze gaat booten en dan 10 sec aftelt en weer opnieuw naar 10 sec springt.

Waar zet ik at .iso file mee op de usb of kopieer ik die dan gewoon? En is deze dan bootable.

Mijn laptop kent de usb boot al dus dat is al prima.

Alvast bedankt,

p.s. graag niet naar een site verwijzen die in het portugees of wat dan ook staat die je moet vertalen want dat werkt niet goed.

Greettzzz ronald

Ben benieuwd of jullie hier wel uit komen. 8)7

• MrData
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-07-2022
Ik doe dit altijd met het programmatje Unetbootin, probeer die anders eens? Gewoon USB drive kiezen, ISO kiezen en ok klikken.

"We set sail on this new sea because there is new knowledge to be gained and new rights to be won." - John F. Kennedy - USS Valiant NCC-74210 dedication plaque

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Unetbootin heb ik geprobeerd maar die blijft bij mij hangen. Als ik de laptop opnieuw opstart dan start hij op via de usb en komt dan in een scherm waarop unetbootin staat maar verder niks doen dan aftellen en overnieuw beginnen met aftellen.

Heb al redelijk lang gezocht naar alles, ben er een heel eind uit maar weet alleen niet of ik het goed gedaan heb.Alles is ingewikkeld uitgelegd.

Greetzz ronald