Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-07 14:20
Hoi medetweakers,

binnenkort ga ik verhuizen en heb ik de luxe een kamer om te kunnen toveren tot bios/gameroom. Naar deze kamer zullen de xbox, TV, surroundset etc. verbannen worden. Daarnaast wordt er een ruimte als kantoor ingericht waar de PC een plekje gaat vinden.

Op dit moment staat de hele xbox, tv etc. combi in de huiskamer en zorgt daar onder andere voor muziek via het netwerk (xbox aan versterker en tv). Nou wil ik nog steeds toegang hebben tot mijn muziekcollectie in de huiskamer, maar ik wil er geen beeldscherm hebben. Hiervoor had ik de volgende mogelijkheden bedacht, graag hoor ik van jullie waarom ze eventueel niet gaan werken of misschien weten jullie wel betere oplossingen:

1. Een iMac+speakers.

Ok, ok geen beeldschermloze oplossing, maar mooi genoeg (mening!) om in de huiskamer getolereerd te worden. Via het netwerk kan de muziekverzameling benaderd worden en deze is overzichtelijk want er is een scherm. Afstandbediening is een mooie bonus.

2. Een nettop die ergens verstopt wordt+speakers+een netbook die dienst doet als afstandbedieding via RDP of iets dergelijks.

Nettop kan, evt. geholpen door een externe schijf, de muziekverzameling bevatten. Deze kan makkelijk benaderd worden via de netbook die toegang geeft tot de desktop van de nettop.

3. Iets anders? Zijn er mediaspelers of iets in die trant die deze taak goed zouden kunnen uitvoeren?

Punt is dat ik de muziekverzameling van tig duizend nummers makkelijk wil kunnen benaderen via iets als mediamonkey of itunes en dat ik het liefst geen scherm in de huiskamer wil.

Alle tips en op- en aanmerkingen zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De Logitech Squeezebox serie is bij uitstek geschikt voor deze taak. Philips heeft een vergelijkbare netwerkmuziekspelerserie (3x woordwaarde) genaamd Streamium.

Dit uiteraard i.c.m. een NAS en (meestal) losse versterker/speakers.

[ Voor 58% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 26-01-2010 18:32 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-08 21:01

ralpje

Deugpopje

En ook Sonos ook een érg mooie oplossing, al schijnt dat vrij prijzig te zijn.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-08 19:01

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Of anders de toetsenbord pc:
nieuws: NorhTec bouwt pc in toetsenbord

Al denk ik eerder dat je meer hebt aan een Squeezebox of een iMac (welke als voordeel heeft dat je even snel weer/mail/fotos etc ook kan checken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
wow dat is snel! bedankt.

Hebben jullie zelf ervaring met die squeezebox en soortgelijke dingen? is het echt heel makkelijk om in een grote muziekverzameling snel te vinden wat je zoekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 09:27
misschien ff de zoekl functie gebruiken, kan je vast een hoop info vinden over de squeezebox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
Bedankt allemaal. Dat Sonos-spul is, zeker in combinatie met m'n iPhone, de perfecte oplossing :-) Squeezbox is het qua functionaliteit en vormgeving allemaal net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-08 18:15
Je kan ook kijken naar AirTunes. Kan je met je iPhone je iTunes bedienen en direct streamen naar je AirTunes.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vizzie
hmm dat systeem van Apple is ook mooi, en een stuk voordeliger dan dat van Sonos (paar leuke powered speakers eraan en je bent klaar!

Ben in elk geval blij dat ik deze vraag gesteld heb! Heb nu al een paar oplossingen gezien die en stuk beter zijn dan wat ik had bedacht.

[ Voor 34% gewijzigd door Vizzie op 26-01-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caseman
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Caseman

I rest my case

Goeie ervaring met Squeezebox(en) Squeezebox III (klassiek model) en Boom in combinatie met Squeezebox server die op een Synology NAS draait, zeer tevreden over setjes. Mooi display dat van een paar meter afstand nog goed te lezen is. Ik vind het wel prettig om de webinterface van Squeezebox server erbij te gebruiken om de wat lastiger zaken mee in te stellen, maar met wat navigeren door menu's moet het ook zonder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

MPD, kun je vanaf elke laptop/netbook en smartphone aansturen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Afbeeldingslocatie: http://static.bol.com/imgbase0/imagebase/large/FC/1/1/7/4/9000000005914711.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-08 14:43
Vizzie schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:51:
Bedankt allemaal. Dat Sonos-spul is, zeker in combinatie met m'n iPhone, de perfecte oplossing :-) Squeezbox is het qua functionaliteit en vormgeving allemaal net niet.
Ik heb zelf Sonos in gebruik (heb 2 zones) en kan het alleen maar aanbevelen! Vragen? Ik hoor het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 19:15
bij mij thuis staat een airport express.. waarmee muziek van mijn pc de woonkamer in wordt gestuurd. Verder weet ik niet of je een iphone hebt maar daarmee kan ik dan weer m;n itunes bedienen.

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:55

servies

Veni Vidi Servici

Vizzie schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:51:
Vertel dan eens welke functionaliteit Sonos biedt wat een Squeezebox niet heeft...
Vormgeving is persoonlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-08 18:11
De software/setup van sonos schijnt makkelijker te zijn wat ik zo her en der hoor. Ik vind alleen de kastjes zo lelijk en moeilijk weg te werken. Een SB receiver is een klein zwart doosje wat je nog ergens weg kan stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
Ik heb zelf ook Sonos sinds kort (1 zone). Setup kan inderdaad niet makkelijker: Aansluiten, twee knopjes indrukken en done. Software installeren, share aangeven, paar minuten wachten op indexeren en spelen maar. En zeker als je een iPhone hebt is het interessant (scheelt je 350 euro op een controller).

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-08 21:50
Hier ervaring met Squeezebox in huis.

Hardware:
- 2x Squeezebox receiver (gekoppeld aan receivers)
- 1x Squeezebox Radio (WIFI, voor in tuin, keuken)
- 1x Squeezebox Remote
(- 1x Squeezepad op iPad voor extra big-ass remote)
(- 4x Squeezeslave (software voor computers/laptop om muziek op af te spelen))

Op een servertje in de meterkast die hier toch al draaide staat Squeezeserver welke alle muziek van de NAS trekt en serveert richting alle afspelers. In totaal 12.000 nummers ongeveer. De boel is te bedienen middels een webinterface en er zijn meerdere spelers tegelijkertijd aan te sturen.

Werkt allemaal als een zonnetje, heb onlangs zelfs Spotify geïntegreerd middels een plugin zodat ook al die muziek naar de afspelers gestreamd kan worden. Sonos is inderdaad wat beter afgewerkt, maar ook heel veel prijziger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07 19:11
Ook hier een iPad met SqueezePad erop (al twee vrienden van me hebben HIEROM een iPad gekocht >:) ) en alleen een squeezebox receiver, gekoppeld aan mijn stereo.
Hiermee kan ik mijn enorme muzieklibrary prima de baas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 19:42

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Niet echt handig om een oud topic te kicken en dan ook nog met een "ik heb `m ook!'-reactie... :+

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.