Welk Mobo proc voor budget grafisch werkstation??

Pagina: 1
Acties:

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-08 23:45

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
Ik wil graag een "budget" grafisch werkstation bouwen. Ik heb gekozen om een dual Celeron systeem te bouwen. Gezien dan 1 processor het grafische pakket kan verwerken en de andere processor de "systeem" taken.

Is dit een goede beslissing? Of is het verstandiger om een "zwaar"Athlon systeem te hebben. En welk mobo moet ik dan hebben? dat is toch de Abit BP6?

ZIjn er al dual Socket A mobo's? En is een systeem met een dual socket A mobo ongeveer gelijk aan een dual celeron systeem (qua prijs/performance). Of moet ik bij een dual socket A meteen ook DDR ram hebben, wat de prijs niet echt ten goede zal komen. Ik hoef niet een extreem zware machine te hebben, dus een systeem van meer dan 5 rooie is niet nodig.

Kan iemand mij een voorzetje geven qua speficaties voor een "budget" grafisch werkstation....

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Als je grafisch werk gaat doen zou ik een AMD TB proc overwegen. De TeeBeetjes staan er nu eenmaal om bekend dat ze veel betere floating point instructies hebben en op dat gebied dus ook een stuk sneller zijn dan de procjes van Intel.
Dus als je een snel grafisch werkstation wilt hebben voor een leuke prijs zou ik voor AMD kiezen en dan hoef je nog niet eens te kiezen voor DDR geheugen. 8-)

Good goan

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wat ga je erop doen? 3d'en? photoshoppen?
webdesign? cad?

specs

• bille

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
De bedoeling is dat er vooral op wordt ge"webdesigned" voornamelijk met Photoshop 5.5 Er komt natuurlijk ook Flash bij kijken, nog niet zeker maar wel waarschijnlijk ook de combinatie: Swift3D / 3Dstudio MAX
De TeeBeetjes staan er nu eenmaal om bekend dat ze veel betere floating point instructies hebben en op dat gebied dus ook een stuk sneller zijn dan de procjes van Intel.
ok daar kan ik wel wat in vinden. Is het alleen niet zo dat als je een dual mobo neemt dat je beter de verschillende processen/threads deelt over de processoren en dat je zodoende sneller bepaalde bewerkingen kan laten uitvoeren dan met 1 TB??

Heeft iemand nog info over de beschikbaarheid en de kwaliteit van de dual socket A mobo's?? Want een dual Duron heeft natuurlijk de voorkeur boven een dual celeron systeem....

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 20:04
Dual Duron/Tbird is er nog lang niet. Die moederborden zijn nog lang niet in de handel.
En Dual Celeron kun je ook vergeten, want Intel heeft de nieuwe Celerons ongeschikt gemaakt voor Dual setup. Celerons 300 t/m 466 (geloof ik) zijn geschikt voor Dual. De nieuwe Celeron 2's (zo worden ze ook wel genoemd) niet dus...

De keuze die je moet maken is dus:
AMD Tbird
of
Dual Pentium III

https://www.strava.com/athletes/10490675

• bille

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
Ik heb begrepen dat een PIII toch wel de voorkeur geniet boven de TB omdat de PIII SSE2 heeft, wat toch wel behoorlijk wat tijd voordeel scheelt in Photoshop...

wat is eigelijk sneller bij het draaien van Photoshop + win2k:
een PIII 1 GHz
of een dual PIII 600MHz??

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:07
Low budget?

512 mb pc133
TB1200
MSI K7T turbo -R (ofzo iets)
Pagina: 1