• Japie Gijs
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-12-2025
Een nieuwe installatie van SBS 2008 server op een HP ML150G6 schiet 1 of 2 keer per dag in slaapstand.

Net voor de melding in logboek "Het systeem wordt in de slaapstand gezet."
Verschijnt de melding "De systeemtijd is gewijzigd van 26-1-2010 12:48:56 tot 26-1-2010 12:48:56." terwijl dit een geregistreerde melding van een uur later is (13:48:56). Dit gebeurd iedere keer op andere tijdstippen.
UPS geeft ook meldingen dat de connectie verbroken is (via usb), maar UPS is al vervangen en probleem blijft.
'Slaapstand' optie op netwerkkaart staat ook uitgeschakeld.

Verwijderd

Een dag de UPS niet aansluiten en daarmee uitsluiten dat hij het probleem is ?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
sleep disablen :?

How to enable Windows Vista user experience features on a computer that is running Windows Server 2008

Sleep
Windows Server 2008 supports the sleep feature. However, this feature depends on the following conditions:
Computer hardware that supports sleep
Computer Basic Input/Output Settings (BIOS) that support sleep

Note Some BIOS settings let you enable or disable sleep on the computer. To use sleep, you may have to verify that support for this feature is enabled in the computer BIOS.
Drivers that support sleep

Note The graphics driver must support this feature. The Windows Server 2008 Super VGA (SVGA) driver does not support sleep.
To enable sleep in Windows Server 2008, follow these steps:
Click Start, click Control Panel, and then double-click Power Options.
Under the power plan that is configured, click Change plan settings, and then click Change advanced power settings.
Expand Sleep, and then modify the sleep configuration settings as appropriate for your requirements.

Note If Sleep does not appear on the Advanced Settings tab of the Power Options dialog box, the computer does not meet the requirements to support the sleep feature. In this scenario, you may have to update the drivers or the devices on the computer.

A wise man's life is based around fuck you

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Japie Gijs schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:38:

'Slaapstand' optie op netwerkkaart staat ook uitgeschakeld.
Ik mag toch hopen dat je zo handig bent geweest om die sleep setting te controleren in je Power Management control panel?
Default staat die namelijk niet aan op een server install, die moet je echt zelf aanzetten - zelfs op een systeem wat het ondersteunt als hierboven aangegeven.
De text vermeldt ook dat je het moet enablen.

Niet-zo-handige collega eraan gezeten misschien?

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 28-01-2010 20:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Japie Gijs
Slaapstand is nooit enabled.
In power management is alles nagekeken, staat niets enabled dat de server in slaapstand zou kunnen zetten (niet op accu of op netstroom).
Ticket bij HP ingeschoten, na een week hebben die gezegd (nadat ik zelf maar weer belde) dat het een software issue is en dat ik maar contact met Microsoft op moet nemen.

Enige wat me tegenstaat is in power management dat er een accu optie is - Actie bij kritiek accuniveau. Hierbij kun je alleen kiezen: Op accu - ga in sluimerstand of sluit af.

[ Voor 20% gewijzigd door Japie Gijs op 03-02-2010 11:46 ]

• Zwelgje
sluimerstand=slaapstand (!)

pas dat maar even aan dan

• Japie Gijs
Powershell schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 15:51:
sluimerstand=slaapstand (!)

pas dat maar even aan dan
Snap ik. Details van het logboek zie ik nu dat hij in slaapstand gaat omdat hij matcht aan 5%, dat is als dus als de waarde die bij accu kritiek op netstroom staat ingegeven. Om dit lager dan 5% te zetten heeft denk geen zin.

• Zwelgje
Japie Gijs schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:10:
[...]

Snap ik. Details van het logboek zie ik nu dat hij in slaapstand gaat omdat hij matcht aan 5%, dat is als dus als de waarde die bij accu kritiek op netstroom staat ingegeven. Om dit lager dan 5% te zetten heeft denk geen zin.
wat voor cheap ass ups heb je erop :? heeft dat ding zo weinig capaciteit :? of heb je in de nacht een stroomuitval waardoor ie op 5% uitkomt :?

een SBS2008 machine reken ik default op 15 minuten shutdowntijd, als die accu dat al niet kan leveren dan kan ie direct weg

[ Voor 11% gewijzigd door Zwelgje op 03-02-2010 16:12 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ah UPS, maar dan een brakke :P Nou ja, dan weet je in ieder geval wat je moet vervangen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Japie Gijs
UPS was al vervangen, oude staat bij iemand anders en doet het prima.
Stroom voor 36 minuten en inderdaad shutdown als er nog 15 min op zit.

Collega er vanmiddag heen geweest, server gereboot. Toen begon het drama, start niet meer op binnen 45 min (langer heeft ie niet gewacht). Nog een keer reboot, na 15 min wel ping-baar, maar exchange lijkt het niet te doen. Services worden niet gestart (status: wordt gestart) en dns hetzelfde. Meegenomen naar kantoor, zie ik dat nic geen 'prik' meer geeft. Nic vervangen en nog een keer kijken. Alles prima gestart, start weer snel op, lijkt niets meer aan de hand 8)7

Wordt morgen vervolgd, dan weet ik of slaapstand hier ook mee te maken heeft gehad..
(nu al zin om dat ticket bij HP weer te openen als dit het heeft opgelost ;) )
Pagina: 1