Windows 7 in ''pauze'' tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:45
Ik kan sinds gisteren windows 7 niet meer booten.
Hij blijft in een soort tussenfase staan (''pauze'')?

Er zitten 2 hd's met OS in mijn systeem, W7 en Vista.
Vista doet het prima, alleen W7 niet.
Zowel normaal starten als veilige modus krijg ik dit scherm.
Blauw met linksboven een toetsenbord-icoon, linksonder een toegankelijkheids-icoon en rechtsonder een opstart/afsluiticoon.
Alle functies daarvan werken dus echt vast staat het niet, hij start alleen niet door.

Systeemherstel vind geen problemen en herstelpunt kan ik niet gebruiken daar ik dat uitgeschakeld heb staan.

Geheugen heb ik getest met memtest, deze vind geen fouten.
Verder had ik wel iets overgeclocked maar dat staat weer op Auto (maarja, Vista boot zonder problemen)

Bootrec.exe/fixboot gedaan,
Bootrec.exe/fixmbr gedaan,
Bootrec.exe/scanos gedaan mocht allemaal niet baten.

HDTune vind geen fouten (vanuit Vista)

Hangen en bootfaq doorgelopen, google gezocht, Got gezocht..... :'(

Iemand een suggestie hoe ik dit op kan lossen?

[ Voor 12% gewijzigd door ScooBY_DoO op 26-01-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 14:14

ObAt

Loading...

Probeer is met de Vista-CD een repair uit te voeren. Selecteer dan 'Opstartproblemen'. Het heeft erg vaak bij mij geholpen toen ik nog Vista had.

ObAt

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
ObAt schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 19:34:
Probeer is met de Vista-CD een repair uit te voeren. Selecteer dan 'Opstartproblemen'. Het heeft erg vaak bij mij geholpen toen ik nog Vista had.

ObAt
Hmzzzz...

Vista recovery vind mijn W7, zegt dat er fouten zijn, doet een recovery en nu is ipv W7 Vista recovered die geen problemen gaf en W7 blijft nog steeds op hetzelfde scherm hangen.

Dussss, no such luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ObAt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-04 14:14

ObAt

Loading...

Oeps niet goed gelezen, natuurlijk bedoelde ik Windows 7 :D. Probeer anders is alle controles die te vinden zijn bij het reparatiescherm van de W7 disc.

Ik ben bang dat alleen deinstalleren anders nog een optie is :(

ObAt

Mijn dagelijkse spamdosis is te lezen op http://twitter.com/#!/ObAtG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:31
Hij hangt dus op het scherm waar je normaal een account selecteert om in te loggen in windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
zetje01 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:30:
Hij hangt dus op het scherm waar je normaal een account selecteert om in te loggen in windows?
Dat denk ik wel, ik heb maar 1 account dus hij start normaal gesproken gewoon door.
Eerst komt het windowslogo (zwart scherm met gekleurd logo) daarna een volgend scherm, blauw, en daar ''hangt'' ie ..... in zoverre alles werkt, muis en opties daar maar hij start niet door naar windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05 16:04
Helpt het automatische herstel van de Windows 7 installatie dvd niet?

Zo niet, dan kan je altijd nog explorer.exe handmatig opstarten vanaf het inlogscherm. Gaat dat niet, dan is hoogstwaarschijnlijk explorer corrupt, gaat dat wel dan is er wat misgegaan in het register of bij de opstartsequence , of één van de vele andere mogelijkheden waarom explorer niet automatisch gestart kan worden.

sfc.exe /scannow al geprobeerd om te zien of alle bestanden in orde zijn?

[ Voor 24% gewijzigd door Okki5 op 26-01-2010 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-04 16:08
als ik dit verhaal zo hoor lijkt het alsof je in het lock scherm terecht komt, maar dan zonder gebruiker.
als ik mijn w7 lock heb ik de functies die jij beschrijft alleen kan ik mijn account selecteren. kijk voor de grap in vista eens of je gebruikers account van w7 nog bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:33

Umbrah

The Incredible MapMan

start eens in save mode, en probeer eens sfc /scannow uit te voeren. Systeemherstel zou een goede optie zijn, advies is om dat gewoon aan te laten (ook handig omdat journaling een leuke extra is).

Hoe lang heb je gewacht met het opgeven? Kun je met CTRL+ALT+DEL een taskmanager tevoorschijn toveren?

Waarom heb je er eigenlijk nog Vista naast? (nieuwsgierigheid en serieus afvragend waarom). Het is sowieso een slecht idee om Vista zich te laten bemoeien met een nieuwere Windows versie, dat kan het een en ander verknoeien. Dit klinkt ook niet als een bootsector probleem, al je eerdere werk was vrij nutteloos. Sterker nog: door Vista te laten scannen in de W7 installatie kun je juist problemen krijgen met conflicterende bestandsversies. Een explorer.exe met de NT6.0 versie in een 6.1OS is vragen om fouten (die Systeemherstel zou proberen te fixen, zelf-reparerende OS-en zijn zo leuk!).

2x CTRL+ALT+DEL zou je in dat venster wat meer login moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Umbrah schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:24:
start eens in save mode, en probeer eens sfc /scannow uit te voeren. Systeemherstel zou een goede optie zijn, advies is om dat gewoon aan te laten (ook handig omdat journaling een leuke extra is).

Hoe lang heb je gewacht met het opgeven? Kun je met CTRL+ALT+DEL een taskmanager tevoorschijn toveren?

Waarom heb je er eigenlijk nog Vista naast? (nieuwsgierigheid en serieus afvragend waarom). Het is sowieso een slecht idee om Vista zich te laten bemoeien met een nieuwere Windows versie, dat kan het een en ander verknoeien. Dit klinkt ook niet als een bootsector probleem, al je eerdere werk was vrij nutteloos. Sterker nog: door Vista te laten scannen in de W7 installatie kun je juist problemen krijgen met conflicterende bestandsversies. Een explorer.exe met de NT6.0 versie in een 6.1OS is vragen om fouten (die Systeemherstel zou proberen te fixen, zelf-reparerende OS-en zijn zo leuk!).

2x CTRL+ALT+DEL zou je in dat venster wat meer login moeten geven.
Zoals ik aangaf kan ik ook niet in veilige modus komen, ook daar blijft ie ''hangen''

Ik heb hem zeker 20 minuten op dat scherm laten staan er gebeurd gewoon niks :z

CTRL+ALT+DEL eigenlijk niet geprobeerd, ga ik morgen doen (zit nu op mn werk)

Naast is een groot woord, ik draai beide OS-en op een aparte HD en moest tot ik dat leuke Vista herstelplan had uitgevoerd via de bios de HD kiezen welke ik wilde gebruiken.
Sinds dat ''herstel'' heb ik nu een dual-boot optie.... lol, toch een klein voordeel.
Ik draai vista nog omdat daar een aantal progsels op draaien met verwijzingen naar allerlei mappen die in elk OS weer verschillen en dan moet ik dus de hele zooi omgooien, dit werkt(e) prima zo.

Iig bedankt voor het advies, ik zal dat 2x CTRL+ALT+DEL proberen.
dezejongeman schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:15:
als ik dit verhaal zo hoor lijkt het alsof je in het lock scherm terecht komt, maar dan zonder gebruiker.
als ik mijn w7 lock heb ik de functies die jij beschrijft alleen kan ik mijn account selecteren. kijk voor de grap in vista eens of je gebruikers account van w7 nog bestaat
Zal eens kijken of ik dat vinden kan, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
dezejongeman schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 23:15:
De gebruikersmap is nog aanwezig.

CTRL+ALT+DEL 1x,2x,3x maakt niet uit, doet niks.

Wel is er een extra optie gekomen bij het afsluiticoon, ik kon nu ook updates installeren en afsluiten :?

Begint al vager te worden dit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Aan je reactie te merken werkt het na de updates ook nog niet... Je zou even explorer handmatig kunnen proberen te starten:

edit: -foetsie-

Vervolgens zou je eens kunnen kijken in regedit bijvoorbeeld bij deze sleutel:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
Daar zou explorer moeten staan.

[ Voor 54% gewijzigd door Okki5 op 27-01-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
-foetsie?- lol

iig mega-dank voor het meedenken, dit soort trucjes zijn nieuw voor me dus als 1 ervan ook maar gaat werken zou ik ontzettend geholpen zijn _/-\o_

[ Voor 85% gewijzigd door ScooBY_DoO op 27-01-2010 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
In de herstelconsole naar de commandprompt, ik hoop dat je een beetje bekend bent met de commands (ik geef wel ff een voorbeeldje hieronder)?
Ik ga er even vanuit dat je windows 7 installatie op je D partitie staat.

edit: -foetsie-

Dan even opnieuw opstarten en dan verder vanaf stap 4 (bij dat "pauze" scherm van jou;)

Oh en het is een stappenplan dus volg de volgorde:P

[ Voor 22% gewijzigd door Okki5 op 27-01-2010 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
foetsie 2
Kijk, nou komen we ergens.

Stap 6) c:\windows\system32 fout bij invoeren als: kan - explorer.exe 5 niet uitvoeren: toegang geweigerd.
Die stap lijkt dus niet te werken of explorer is corrupt.

Als ik explorer.exe opstart via commandprompt dan krijg ik zowaar een taakbalk :)
Vervolgens gaan kijken in het register maar ik zie nergens explorer in de winlogonsectie.

Dit houdt in dat...........?
Einde oefening of wordt je nu meer duidelijk?

TIA

[ Voor 38% gewijzigd door ScooBY_DoO op 27-01-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
Dat stap 6 faalt geeft te denken, maar het belangrijkste is dat je in ieder geval weer een desktop hebt en je regedit enzo kan starten.

Het zou wel kunnen dat er iets mis is met je user account... daar kan je ook nog even naar kijken, zie onderin deze post.

In regedit zou bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon een REG_SZ moeten staan die Shell heet en als gegevens explorer.exe heeft.

Staat ongeveer aangegeven als:

Shell | REG_SZ | explorer.exe

Zoniet, dan moet je die maar even maken en dan zou het daar wel eens aan gelegen kunnen hebben. Maar hoe dat kan verdwijnen is mij een raadsel...

Dan nu voor je useraccount, ga eens naar control panel en kijk of jouw user account bestaat?

[ Voor 18% gewijzigd door Okki5 op 27-01-2010 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Okki5 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:40:
Dat stap 6 faalt geeft niet zo, het belangrijkste is dat je in ieder geval weer een desktop hebt en je regedit enzo kan starten.

In regedit zou bij HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon een REG_SZ moeten staan die Shell heet en als gegevens explorer.exe heeft.

Staat ongeveer aangegeven als:

Shell | REG_SZ | explorer.exe

Zoniet, dan moet je die maar even maken en dan zou het daar wel eens aan gelegen kunnen hebben. Maar hoe dat kan verdwijnen is mij een raadsel...
Even maken?
LoL, je vergeet toch niet dat jij hier degene bent met verstand van dit soort zaken en ik slechts hoop dat ik het plan uit kan voeren.

Ik ben geen scriptkiddy oid.
Ik vind het jammer dat ik afhankelijk ben van jouw (jullie) kennis maar dit gaat me toch even een stap te ver allemaal.
Ik volg het gedwee op maar heb verder weinig het idee dat ik weet wat ik aan het doen ben ;)

Dus als je me graag nog even kan uitleggen hoe ik dat register aan moet/kan passen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
lol sorry

rechtermuisknop in deze registermap
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion

klik op nieuw->tekenreeks geef het de naam "shell" en doe vervolgens rechtermuisknop->aanpassen en voer bij waardegegevens "explorer.exe" in
Zonder aanhalingstekens:P

Dan opnieuw opstarten en kijken of het werkt:D

ps kan je misschien even die quotes aanpassen zodat die stappen er niet meer staan die ik gaf? Het is namelijk heel eenvoudig dat te gebruiken om in te breken in andermans computer en zo geheime gegevens achterhalen.

[ Voor 4% gewijzigd door Okki5 op 27-01-2010 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Okki5 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 22:40:
Dat stap 6 faalt geeft te denken, maar het belangrijkste is dat je in ieder geval weer een desktop hebt en je regedit enzo kan starten.

Dan nu voor je useraccount, ga eens naar control panel en kijk of jouw user account bestaat?
Hmzz.... ik krijg zodra ik configuratiescherm wil opstarten:
Kan het serverproces niet starten omdat de geconfigureerde identiteit onjuist is. Controleer de gebruikersnaam en het wachtwoord.

Het lijkt er dus inderdaad op dat mijn useraccount niet meer werkt.

Edit:
En inderdaad, explorer.exe staat als Shell wel aangegeven.

Grote rappapa-vraag, hoe krijg ik mijn useraccount weer actief.........?

LoL, bijster interessant dit.

[ Voor 13% gewijzigd door ScooBY_DoO op 27-01-2010 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
hm start "lusrmgr.msc" eens vanuit cmd of het start menu? Daar staat als het goed is wel je account...
Ik begin trouwens wel een beetje inspiratieloos te raken...Ik zou niet weten waarom je geen toegang hebt tot het starten van explorer.exe (die error 5 die je kreeg)

Dat je control panel niet kan heeft met te maken met het SYSTEM account, kan zou gauw even niet op de naam van deze workaround komen...

-edit- Je kan ook even in lusrmgr.msc een nieuw account aanmaken voor jezelf en dan opnieuw opstarten om te zien of je dan een keuze menu krijgt om in te loggen en of windows dan wel doorstart met het nieuwe account.

Nieuwe account maken:
rechtermuisknop->nieuwe gebruiker. Verzin maar een creatieve naam en vink even gebruiker moet wachtwoord wijzigen uit. Opnieuw opstarten, kijken waar de fouten zitten.

Probeer ook nog eens "sfc.exe /scannow"
Misschien dat het nu wel werkt.

[ Voor 36% gewijzigd door Okki5 op 27-01-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Okki5 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:52:
hm start "lusrmgr.msc" eens vanuit cmd of het start menu? Daar staat als het goed is wel je account...
Ik begin trouwens wel een beetje inspiratieloos te raken...Ik zou niet weten waarom je geen toegang hebt tot het starten van explorer.exe (die error 5 die je kreeg)

Dat je control panel niet kan heeft met te maken met het SYSTEM account, kan zou gauw even niet op de naam van deze workaround komen...

-edit- Je kan ook even in lusrmgr.msc een nieuw account aanmaken voor jezelf en dan opnieuw opstarten om te zien of je dan een keuze menu krijgt om in te loggen en of windows dan wel doorstart met het nieuwe account.

Nieuwe account maken:
rechtermuisknop->nieuwe gebruiker. Verzin maar een creatieve naam en vink even gebruiker moet wachtwoord wijzigen uit. Opnieuw opstarten, kijken waar de fouten zitten.

Probeer ook nog eens "sfc.exe /scannow"
Misschien dat het nu wel werkt.
Schiet mij maar lek..... 8)7

lusmgr.msc zowel in cmd als via start niet uit te voeren.

Toch maar even je laatste tip geprobeerd, sfc.exe/scannow and whatta u know :9~
Hij begon met scannen, gaf een heel bralverhaal dat niet alles hersteld kon worden, reboot et voila, ik type tot u vanuit W7 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Ik ben je gruwelijk dankbaar..... en ik heb me kostelijk vermaakt met deze bizarre workshop.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okki5
whaha lol :D
Soms zijn dingen echt onverklaarbaar :P Veel plezier nog met je werkende Windows 7 :)
Pagina: 1