Toon posts:

Beeld blijft random hangen bij zwaar gebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb sinds vorig jaar een systeem; wat goed heeft gewerkt tot 7 maandjes terug toen mijn videokaart 8800gts kapot ging. Toen is deze vervangen door een nvidia 250gts. Nu is die laatst ook weer kapot gegaan en heb ik na 4 weken wachten hem eindelijk terug! Nu is mijn probleem dus dat als ik spellen speel met de 'oude' instellingen dat de spellen haperen na een bepaalde tijd, dan is het haper, normaal, haper normaal en dat een paar keer. Ik heb met het programma rivatuner mijn koeler op zijn hoogste gezet en de temperatuur van mijn videokaart gemeten. Deze was steeds 50-55 graden.

ik heb de aller nieuwste driver van nvidia geinstalleerd, over de 'oude' mogelijkd at het daaraan ligt al betwijfel ik dat.

Mvg,

Mike

Verwijderd

Heb je wel eens gedacht dat het aan andere dingen kan liggen, zoals geheugen kapot moederbord niet goed.
Wat is je systeem verder?

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb ik aan gedacht. ;)

Ik heb het geheugen getest en de test was met windows programma, maar hij was opeens afgesloten, ik weet niet of dat betekent dat hij kapot is?

Moederboard kan best, ik ben ook van plan om hem in een andere pci-e slot te doen.

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03-2025

Xenomorphh

Soep met Ballen

Is het niet je CPU die vol belast is en daardoor de boel laat schokken?

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:47:
Ja daar heb ik aan gedacht. ;)

Ik heb het geheugen getest en de test was met windows programma, maar hij was opeens afgesloten, ik weet niet of dat betekent dat hij kapot is?

Moederboard kan best, ik ben ook van plan om hem in een andere pci-e slot te doen.
Lijkt er wel op want de memtest die je in windows test stopt niet automatisch, maar Memtest86 doe je met opstarten, niet in windows.
Memtest86 zo heet het programma dat ik bedoelde.
meuk: Memtest86+ 4.00
deze moet je hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2010 22:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2.66ghz quad core. Deze heeft nog nooit iets fout gedaan... het probleem is er pas sinds mijn gemaakte videokaart terug in mijn systeem zit.

Verwijderd

Topicstarter
Wat meer informatie:
Het geluid blijft ook hangen en het cpu gebruik is vrij hoog te noemen.
Maar het geheugen komt niet door de memtest86, hij valt halverwege uit. Ook verlies ik wat gegevens zoals de automatische inloggegevens van msn.

Ik ga ervanuit dat het geheugen niet goed meer werkt?
Of denken jullie dat een ander onderdeel de oorzaak is zoals het cpu?

ik heb 2x valueram 2gb van kingston

EDIT: Pff met everest mijn cpu bekeken en hij ging van 90 graden naar -20? of terwijl het cpu werd uitgeschakeld/naar een lagere snelheid. Is dit op te lossen, zo ja hoe? Is dit wel het probleem?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 15:49 ]

• Cyr3x
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-01-2021
Als Everest vreemde waardes geeft kun je eventueel wat andere temperatuur uitlees programma's proberen (Realtemp, CPUID HWMonitor en Speedfan). En als dit al de tweede kapotte videokaart is probeer een andere voeding als je er eentje extra hebt liggen. Welke voeding heb je er nu in zitten? Een problematische harde schijf vertoont ook dit soort haperen (spin down, spin up etc.). Recentelijk had ik ook last van stotteren/haperen, dit kwam door harde schijf op een defecte SATA poort.

En bij memtest86 krijg je toch meestal een error in plaats van het uitvallen van de hele pc bij brak geheugen of heb ik het mis?

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 13:49
Cyr3x schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 17:23:
En bij memtest86 krijg je toch meestal een error in plaats van het uitvallen van de hele pc bij brak geheugen of heb ik het mis?
Misschien dat tijdens memtest zijn iets te heet wordt en daardoor het systeem zichzelf herstart/uitzet?

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Nou windows geeft ook aan dat het cpu vreemde waardes vertoont.

Via taakbeheer even in de gaten gehouden en gewoon met internet alleen(en achtergrond programma's die niks doen) springt het cpu van 99% naar 20 en weer terug. Ik denk dus dat mijn CPU te heet wordt en dat die daardoor naar een lagere snelheid schakelt om het te koelen? Zou nieuwe koelpasta dit verhelpen? of meot ik er vanuit gaan dat mijn CPU teruggestuurt moet worden? ik heb namelijk geen zin weer 4 weken te wachten...
Pagina: 1