Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
De Belastingdienst waarschuwt voor een brief die de zogenaamde "data tax" introduceert, dit is een bijdrage van 63-64 euro om terrorisme op het internet tegen te gaan (nee, ik maak geen grapje). Alhoewel er bovenaan de brief staat dat het van de Dienst is, is dit niet het geval. Er bestaat niet zoiets als deze data tax en er wordt aangeraden om het gevraagde bedrag niet te betalen.

Linkje naar de Belastingdienst

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Klinkt een beetje als Coweto.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Gegevens checken en ze weten het zo. Zijn er hier mensen die die brief hebben en even een scan willen maken?

• Crazy Harry
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 20:01

Crazy Harry

Altijd te laat

Foto door Fokker Garlie:
http://nl.picturepush.com/public/2831832

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

http://www.data-tax.tk/

Kansloos.

Anyway, aan de brief te lezen is 't geen poging tot fraude maar een ander iets. Er staat namelijk dat de tax zal worden afgeschreven, niet dat dat door mensen zelf gedaan moet worden.

[ Voor 72% gewijzigd door CyBeR op 26-01-2010 16:57 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Ik denk dat de belastingdienst wel een legertje (door ons betaalde) advocaten heeft om ongeeigend gebruik van hun logo, en zich voordoen als een overheidsinstantie, in de kiem te smoren.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En data-tax.tk is inmiddels suspended. Er is dus blijkbaar al achteraan gebeld.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:32

Standeman

Prutser 1e klasse

CyBeR schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:56:
http://www.data-tax.tk/

Kansloos.

Anyway, aan de brief te lezen is 't geen poging tot fraude maar een ander iets. Er staat namelijk dat de tax zal worden afgeschreven, niet dat dat door mensen zelf gedaan moet worden.
De site is ook al uit de lucht.

Dit is wel 1 van de slechtste scams in jaren :')

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Ik heb een jaar vooruitbetaald.

Wat kan ik nu doen :'(

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:56:

Dan zal vast nog wel een brief volgen met het verzoek om een rek nr en/of andere persoonlijke gegevens of een acceptgirokaart.
Verwijderd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:56:
Ik denk dat de belastingdienst wel een legertje (door ons betaalde) advocaten heeft om ongeeigend gebruik van hun logo, en zich voordoen als een overheidsinstantie, in de kiem te smoren.
Klopt, staat op hun website.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:54
Brief ziet er redelijk geloofwaardig uit, maar dan onderaan een .tk domeintje :')

Zorg dan dat je op z'n minst een .nl domein hebt :')

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:59

TheVMaster

Moderator WOS
ThinkPadd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:04:
Brief ziet er redelijk geloofwaardig uit, maar dan onderaan een .tk domeintje :')

Inderdaad...wat kost een NL domeintje nu tegenwoordig nog....pff..de prutsers!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ThinkPadd schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:04:
www.data-tax.nl is nog vrij ook.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 15:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

zullen wel grappenmakers zijn die denken dat ze aan 'aksie-voeren' doen, zogenaamd om mensen bewuster te maken over hun privacy...

ik blijf dat gewoon misselijke en misplaatste grappen vinden, die bewustwording over de reeele problemen rondom 'persoonsgegevens', misbruik en slordige omgang ervan juist niet kan gebruiken; aangezien dat tezeer enkel een 'versimpeling' van de privacy-problematiek is.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

Ik denk ook dat het een mislukte manier is om aandacht te trekken voor het terror & privacy probleem. Ander zat er immers wel een manier bij om echt te betalen zoals een giro/overschrijvingsformulier.

• Ranewen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-02 18:45
Holy crap ze gebruiken zelfs de kloppende huisstijl van de Belastingdienst!
Daar heeft iemand behoorlijk wat aandacht aan besteed, zoniet een sjabloontje /briefpapier te pakken gekregen.

Kenmerk ontbreekt en nog wat dingen, toch ziet het er op het eerste gezicht best eng goed uit :X

Je zou er wel van schrikken als je die brief krijgt, maar het feit dat er geen acceptgiro bijzit verraadt minstens zoveel. (naast het domein van de website natuurlijk). Hoop dat niet te veel mensen erin trappen.

[ Voor 11% gewijzigd door Ranewen op 26-01-2010 18:14 ]

If you can't write, there is nothing left.

• Francis
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

RedHat schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:04:
Ik heb een jaar vooruitbetaald.

Wat kan ik nu doen :'(
Je maakt altijd een paar honderd euro over zonder eigenlijk uit te zoeken waarvoor? Doe mij je adres even, dan ga ik je ook een paar brieven sturen.....

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Francis schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 07:58:
[...]

Je maakt altijd een paar honderd euro over zonder eigenlijk uit te zoeken waarvoor? Doe mij je adres even, dan ga ik je ook een paar brieven sturen.....
Volgens mij is RedHat gewoon sarcastisch. Anders had hij er wel een uitgebreidere post aan besteed ;)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

This Account Has Been Suspended

Dat doen ze snel :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• dutchcamel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:13
Francis schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 07:58:
[...]

En RedHat heeft beet :P

On-topic:
Inderdaad een vreemde actie. Brief ziet er netjes uit, zonde van het domein. Het gaat blijkbaar niet om geld verdienen, maar waarom het wel gaat wordt mij niet duidelijk. Het is niet dat dit een duidelijk statement is ofzo..

[ Voor 28% gewijzigd door dutchcamel op 27-01-2010 10:04 . Reden: On-topic deel toegevoegd ]

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

nvm

[ Voor 12% gewijzigd door Francis op 27-01-2010 11:09 ]

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 15:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik krijg ook wel eens brieven in de huisstijl van de belastingdienst, waar ze om geld vragen, maar daar trap ik dus echt niet in, stelletje oplichters ;)

/hk

Overigens, heeft die organisatie die zo'n zelfde 'grap' met die tatoeage's uithaalde, zich al hierover gemeld? 'Het Nieuwe Rijk' ...?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

SinergyX schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 09:58:
This Account Has Been Suspended

Dat doen ze snel :D
Jejking schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 17:01:
En data-tax.tk is inmiddels suspended. Er is dus blijkbaar al achteraan gebeld.
Psst... dat is al iets langer zo ;)

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-11 02:35
Francis schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:06:
[...]

Dan moet die lekker terug naar /31 gaan.....
GoT is opgezet als community. Omdat er zoveel users zijn kan het zichzelf niet reguleren, daarvoor zijn regels opgesteld. Dat wil niet zeggen dat af en toe een grapje tussendoor in een topic dat zich daar wel voor leent (imho dit topic dus) niet kan.

Ik maak subtiel een grapje; het is alleen jammer dat er dan op deze manier op gereageerd wordt. Dan zou je beter een TR aan kunnen maken of een topic in Schop een Modje.

Maar goed; dit is met een kanon op een mug schieten.

• Francis

Francis

Kawa Versys 1000

RedHat schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 11:00:
[...]

GoT is opgezet als community. Omdat er zoveel users zijn kan het zichzelf niet reguleren, daarvoor zijn regels opgesteld. Dat wil niet zeggen dat af en toe een grapje tussendoor in een topic dat zich daar wel voor leent (imho dit topic dus) niet kan.

Ik maak subtiel een grapje; het is alleen jammer dat er dan op deze manier op gereageerd wordt. Dan zou je beter een TR aan kunnen maken of een topic in Schop een Modje.

Maar goed; dit is met een kanon op een mug schieten.
Eik heb je helemaal gelijk, excuus. beetje geirriteerd ivm gezeik @ zaak ed

Verwijderd

RM-rf schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:46:
Ik krijg ook wel eens brieven in de huisstijl van de belastingdienst, waar ze om geld vragen, maar daar trap ik dus echt niet in, stelletje oplichters ;)

/hk
Ja goed, de echte doen ook niet wat ze beloven.
Had vorig jaar een brief met Dit is de laatse aanmaning, ik denk prima dan.
Mooi dat ze toch weer terug komen, dan denk ik zet er dan niet laatste bij :)
Pagina: 1