[Hyper-V R2] Binnen vm nic drivers niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11-2025
Hallo allemaal,

Vandaag heb ik een paar virtuele machines aangemaakt binnen onze hyper-V omgeving. Het installeren gaat wel goed, alleen nic drivers worden niet geïnstalleerd.

Binnen vmm installeer ik nog integration services voor betreffende vm. Ik krijg ook een melding dat het geïnstalleerd is en daarna wordt de server herstart.

Echter, in device manager zie ik nog steeds een gele uitroepteken voor netwerkkaart. meerdere malen heb ik integration service opnieuw geïnstalleerd, maar mocht niet baten.

Mijn configuratie:
Omgeving: Hyper-V R2

Ik hoor graag jullie suggesties.

Alvast bedankt.

Mvg

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
100% zeker dat SP2 geinstalleerd is op die guest :?

A wise man's life is based around fuck you

• lawkexarib
hoi Powershell,

Yep, ik weet 100% zeker dat SP2 geïnstalleerd is. Ik had eerst geprobeerd met windows_server_2003_64. De installatie ging wel goed, maar daarna kon ik integration service niet installeren wegens SP2.

Nu heb ik Windows_server_2003_64_R2_SP2 geïnstalleerd en daarna integration service geinstalleerd. Destijds kreeg ik geen foutmelding en installatie ging goed. Nu kan ik bijvoorbeeld wel resolutie aanpassen, wat voorheen niet lukte...

Ik hoor graag

• lawkexarib
Bovenstaande probleem heb ik deels opgelost door te kiezen voor een synthetic nic ipv een emulated nic. Deze optie kun je kiezen tijdens het aanmaken van een VM.

Ik heb nu echter 10 GB netwerkverbinding ipv 1GB netwerkverbinding. Op zich niets mis mee, maar deze configuratie heb ik eerder gedaan voor een Win2k8 en daar geeft hij wel aan 1GB.

Bij ons kun je kiezen uit vier netwerken:

http://img163.imageshack.us/i/nics.jpg/

Enkel die DMZ heeft een 10 GB netwerkverbinding. Ik wil dus voorkomen dat het netwerktraffic van deze vm geleidt wordt naar DMZ.

ik hoor graag.

Alvast bedankt.

Mvg.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
emulated nics... die moet je dus niet gebruiken je moet altijd de syntetic nic installeren + drivers. dmz traffic naar die nic.. hangt er vanaf hoe je network config is (private, internal)

mischien eerst nog maar eens goed inlezen in Hyper-V networking :?

http://www.virtuatopia.co...tual_Network_Architecture

A wise man's life is based around fuck you