Bios loopt vast bij detecten hardeschijf(seagate baracuda)

Pagina: 1
Acties:

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 22:54
Beste,

Sinds mijn moeder gister ochtend een BSOD kreeg in Windows start de computer niet meer op. In de computer bevinden zich 2 hardeschijven. Ik heb geprobeerd met 1 enkele hardeschijf te kijken wat er zou gebeuren (dus de andere los gekoppeld). Bij 1 hardeschijf loopt de BIOS vast, deze schijf inmiddels ook getest op een andere pc, daar loopt het BIOS er tevens op vast.

Het gaat hier om een hardeschijf van nog geen jaar oud. Het gaat om een seagate baracuda 500GB.

Iemand nog een suggestie wat er getest kan worden? Ik vermoed dat de hardeschijf echt op zijn einde is, maar denken jullie dat het misschien nog een idee is om een externe schijf behuizing te kopen en hem daarin te testen?

Het gaat om een SATA hardeschijf.

Alvast bedankt.

Nick

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21:30

WTM

Is de data belangrijk of niet? (wel een beetje anders zou je dit niet proberen?))

Wat bedoel je met vastlopen trouwens? Komt hij de POST niet door of bij windows?

/offtopic:

Als iemand een 'goede en goedkope' externe behuizing weet voor een s-ata schijf wil ik er ook wel een.

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-02 19:37
Om wat voor type gaat het hier precies? Als dat 7200.11 is gok ik dat deze schijf ten prooi is gevallen aan het beruchte SD15 firmwareprobleem. Zie dit topic voor meer info: Het grote Seagate 7200.11 SD15-firmware problemen topic

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 22:54
beide dank voor de snelle reactie's.

@wtm het gaat om foto's e.d. dus is altijd leuk om terug te krijgen ;)

Hij komt inderdaad de post niet door, hij blijft bij het intel scherm hangen, geen gepiep o.i.d.

@Fauna
Het gaat om dat type inderdaad, ik ga dat topic is bekijken, bedankt!

Ik ga me nu eerst ff inlezen in het topic zoals hierboven vermeld en ga dan is kijken wat eraan gedaan kan worden

edit
Inmiddels tot de conclusie gekomen dat het probleem de firmware is, er zijn zoveel overeenkomsten. Ik heb contact gezocht met seagate en we zien wel wat ervan komt.

Beide nogmaals bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door nickb90 op 26-01-2010 19:11 ]