OPT > COAX (Z5500)

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:52
Ik heb voor boven (in de game/movie-room) een Logitech Z5500 gekocht.
Hierop heb ik de PC aangesloten (via zwart-oranje-groen) en mijn PS3 zit op de optical aansluiting.
De COAX aansluiting is nog vrij.

Nu heb ik ook nog een Xbox 360 staan die ik ook graag wil aansluiten (zodat ik af en toe goed geluid heb bij het spelen van Forza III). De 360 heeft een optical out en dus verwissel ik nu steeds de kabel van de PS3.

Ik wil eigenlijk liever gewoon beide tegelijk aansluiten.

Wat kan ik hiervoor doen?
Of een omvormer van optical naar coax (kan dit zonder signaalverlies?)
Of kan ik een optische splitter ofzo aansluiten op de Z5500 zodat ik er 2 optische kabels op kan aansluiten?

Thanks!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:02

Snuffel

Vroem!

Google ftw?

Afbeeldingslocatie: http://www.comparestoreprices.co.uk/images/pr/prosignal-toslink-splitter-digital-optical-splitter.jpg

Zoiets denk ik?

Hier ook te koop.

[ Voor 20% gewijzigd door Snuffel op 26-01-2010 16:09 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:52
Snuffel schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 16:08:
Google ftw?

[afbeelding]

Zoiets denk ik?

Hier ook te koop.
Google geeft mij niet echt antwoord op de vraag: wat ik moet gebruiken?.
Wel leuk dat google plaatjes van een splitter kan vinden...

Ik vraag me alleen af of ik de splitter of converter moet nemen.
En waarom 1 van de 2 de betere keuze zou zijn. Hoe kiest de splitter bijvoorbeeld welk signaal er doorgeven word? als ik voor coax ga dan switch ik gewoon de Z5500 naar coax en dan pakt ie die ingangsbron.

Ik weet alleen niet of ik bijvoorbeeld bij het omvormen van de OPT naar COAX het 5.1 signaal verlies bijvoorbeeld.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Hier is al zeer veel over gesproken op GoT, dus met wat zoekwerk had je er al kunnen zijn. Sterker nog: ik heb vandaag nog een post gemaakt met dit onderwerp en wel hier.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Dit topic is gesloten.