Toon posts:

Macbook verbinden met Sony Home Cinema set

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net als Sander heb ik ook een vraag. Ik ben ook geen expert. Ik zie dat er goed wordt gereageerd. Dus bij deze mijn situatie;

Ik heb een ps3 en een sony home cinema set (5.1 DD) optisch verbonden met elkaar.
De ps3 is gekoppeld aan mijn Tatung 42" via de enige hdmi poort op de tv. Verder heeft de tv nog een dvi ingang en zo een pc monitor aansluiting.

Nu wil ik mijn Macbook (2.1) aansluiten op mijn tv om hd rips en dergelijke te kijken zonder gestotter. Mijn vraag is hoe kan ik dit het beste doen zonder beeld en geluid in te leveren?

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26

FeaR

In GoT we trust

Nee... jouw probleem in het topic van een ander openen is topic kaping/-hijacking. Dus heb het topic afgesplitst en er een eigen topic van gemaakt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
merci

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Is je PS3 aangesloten op een (draadloos) netwerk? Anders zou je namelijk gebruik kunnen maken van PS3 Media Server!

• Dino_V
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21-09-2024
Koop een NMT, ben je overal vanaf en hoef je niet meer je laptop te gebruiken om films te kunnen kijken:

HDX

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:40

voodooless

Sound is no voodoo!

oohh schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:40:
Is je PS3 aangesloten op een (draadloos) netwerk? Anders zou je namelijk gebruik kunnen maken van PS3 Media Server!
Volgens mij wilde de TS juist geen gestotter, iets wat ik met PS3 media server nog regelmatig meemaak (met name via wireless).

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
PS3MS heb ik al draaien. Divx en series lukken nog wel via wifi maar een hd/dvd/br rip van meer dan 1,4 gb wordt al gauw een stotterfeest.

Vandaar data ik mn Macbook in die gevallen op mn Tatung wil aansluiten. Dit heb ik niet eerder gedaan. Vandaar dat ik me afvraag hoe ik dit het beste kan doen zonder in te leveren in a/v?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 18:40
Je Macook heeft als het goed is ofwel een Mini-DVI ofwel een Mini-Displayport aansluiting. Je kan op de Apple Store adapters kopen op die aansluitingen om te zetten naar DVI. Dan heb je beeld. Alleen nog geluid. Als je home cinema set een optische ingang over heeft kan je je Macbook er met een Mini-Toslink naar Toslink kabel erop aansluiten (de analoge audio-uitgang is tevens een optische uitgang). Als je geen optische aansluiting vrij hebt kan je verschillende dingen doen:
1. Analoog aansluiten (moet je home cinema set wel een analoge ingang heben, dus een rode en een witte tulp. Let wel: je hebt dan slechts stereo geluid)
2. Een Toslink-switch gebruiken zodat je zowel je PS3 als je Macbook aan dezelfde poort kan hangen en switchen.
3. Als laatste zou je hem natuurlijk ook direct (optisch of analoog) aan je tv kunnen hangen, met als nadeel dat je geluid niet over je speakers gaat (tenzij je tv geluid doorgeeft aan de home cinema set met een extra kabel)

Verwijderd

Topicstarter
superpost hierboven bedankt.

ik weet genoeg.

even via Dealextreme zo een kabeltje bestellen. Ik vraag me alleen af zo een kabeltje is best kort.
het is meer een verloopstuk lijkt wel. Moet ik daar dan een dvi kabel aan hangen en die op mn tv dvi ingang aansluiten?

Ik heb maar 1 optische ingang op mijn sony home cinema receiver
En even kijken voor zo een toslink switch. Is dat een soort van converter die je aan je receiver koppelt waarmee je een extra optische ingang krijgt?

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 18:40
Ja het is inderdaad een verloopstukje, daar moet je gewoon een DVI kabels aan hangen.
En over die Toslink switch, dat is zo'n soort appaaraatje waarmee je gewoon één van de optische signalen naar je receiver doorstuurt.
Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1276/543953794_b05f017761.jpg?v=0
Let er wel op dat het er een is met een knop om een ingang te selecteren, want als hij beide signalen tegelijk aan je receiver doorgeeft snapt ie het niet
Pagina: 1