• Rotty
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik sta voor de vervanging van een stackmember op een coreswitch. Voorzover ik na heb kunnen gaan is dit een kwestie van insteken en de config wordt automatisch naar de nieuwe stackmember gebracht. Omdat de nieuwe switch een nieuwere IOS versie heeft heb ik deze inmiddels gedowngrade naar de exact zelfde versie als de huidige stackmember, daarna heb ik de switch weer op factory default gezet. Volgens mij ben ik "good to go" het is immers een vervanging dus de config is reeds voorbereid op de nieuwe stackmember.

Hoewel ik verder op internet niets kan vinden waar ik verder nog rekening mee moet houden ben ik toch even benieuwd of er onder jullie nog mensen zijn die hier ervaring mee hebben. En mij misschien nog iets kunnen melden waar ik absoluut rekening mee moet houden?

**MCSA**MCSE**CCNA**VCP4**VCP5&CCNP in progress

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Rotty
Tnx, gaat inderdaad om een 3750 en dit stuk had ik gelezen. De vraag is ook eigenlijk iets meer gericht op praktijkgerichte ervaringen van mensen die naar aanleiding van een dergelijke acties al eens iets onverwachts tegen zijn gekomen. Omdat het hier een core betreft wil ik maximaal voorbereid zijn aangezien er toch zo'n 2500 man/vrouw geconnect zijn via die switch. Als ik dan kan leren van ervaringen van anderen is dat natuurlijk zeer welkom. Bedankt voor je input.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-01 22:42

Kabouterplop01

chown -R me base:all

ja je vtp config zet die niet op server!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Check of de switches gecoverd zijn met een Smartnet support contract.
Je kan dan een TAC case loggen als er wat verkeerd gaat.

Het is sowieso handig om zo'n actie uit te voeren als niet veel mensen gebruik maken van deze switches.
( Dus als het even kan buiten kantoor uren. )

Als je het echt niet vertrouwd kan je een TAC case loggen op Severity 4.
( Met de melding dat je dit uit voorzorg doet. )

Als er echte problemen zijn dan kan je de Severity-level omhoog gooien, maar de TAC case loopt dan al.

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

• Rotty
Jongens/Heren, bedankt voor het meedenken en de tips.. De switch was in a split vervangen zonder noemenswaardige problemen.

Pagina: 1