Toon posts:

Asus, Abit of MSI?

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort ga ik een compleet nieuw systeem in elkaar knutselen. Het wordt een AMD-gebasserd systeem die goed is te overklokken. Van bijna alle onderdelen heb ik besloten welk merk en type ik neem. Alleen kom ik er voor wat betreft het moederbord niet uit :(

Met Asus heb ik goede ervaringen. Lijkt me op zich ook geen verkeerd merk. Alleen de pest is, dat de A7V ‘slechts’ 5 pci-sleuven heeft, terwijl ik, met het oog op de toekomst, er minstens 6 nodig heb. Daarnaast schijnt de RAID-controller min of meer ‘nep’ te zijn.

Met Abit heb ik geen ervaring. Wat ik ervan weet, is dat ze redelijk goede borden maken. Maar met de KT7A-RAID wil het volgens mij niet zo lukken, gezien de reakties over opgeblazen processoren en onstabiliteit.

MSI is nog niet zo oud, wel goedkoop, maar dat is ‘em het juist. Op zich zijn de reakties over het algemeen positief, maar blijkt het in snelheid niet altijd even goed te presteren. Bovendien heb ik in m’n achterhoofd het gevoel dat het een bordje, dat volgepropt zit met allerlei goedkope onderdelen, meer voor de low-budget markt is bedoeld en het na een tijdje kuren gaat vertonen. Ik zal het wel bij het verkeerde eind hebben, maar ja, dat gevoel komt bij me op als ik naar de prijs ervan kijk.

Is er iemand die kort en bondig hier wat nuttigs over kan zeggen?

Verwijderd

ik ben van een abit kt7 die niet werkte naar een msi k7t pro2 gegaan. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Nu heb ik een ASUS a7v133 en draai nu dus op 266mhz fsb. de mem performance is idd naar boven gegaan, resultaat 2 frames meer in quake3 :( Ik heb nu al spijt dat ik die MSI niet meer heb.. ik heb nu een en al probs met die asus, wat ik overigens ook met abit had...

MSI mag dan niet zo snel zijn als de andere maar ze werken tenminste wel!

Ik zou voor de MSI k7t-Turbo R gaan.

ShaDoW out...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:55

mvds

Totally awesome!

Zie post van YT-Croc!

Dit topic is gesloten.