Klanten kwetsbaar door nieuwe beveiliging ING-internetbankie

Pagina: 1
Acties:

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:05
nieuws: Klanten kwetsbaar door nieuwe beveiliging ING-internetbankieren

Ik heb het in een reactie gezet maar ook nog een keer hier omdat het bij nader inzien volgens mij gewoon een fout is in het bericht:
Wie in wil breken op iemands account voor internetbankieren, heeft als het nieuwe beleid ingaat namelijk niets meer nodig dan iemands telefoon, pasnummer en geboortedatum. Een portemonnee en een mobieltje roven uit een kluisje in het zwembad is dus genoeg.
is dit zo? ze zullen toch ook echt je gebruikersnaam moeten weten en voor zover ik begrijp gaat die nog altijd niet per sms. In de bron staat ook alleen het wachtwoord per sms genoemd.

[ Voor 12% gewijzigd door Rupie op 26-01-2010 12:15 ]

Desktop | Server | Laptop

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
In dat zelfde bericht:
In de aankondiging wordt overigens alleen vermeld dat het wachtwoord kan worden opgevraagd via sms, maar volgens een medewerkster van de ING-helpdesk kan ook de gebruikersnaam via sms worden verzonden. "Maar daarvoor heb je wel een pasnummer en geboortedatum nodig", voegt ze toe.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:05
excuses, mijn fout! kwam het net zelf inderdaad ook tegen. Kan me alleen niet voorstellen dat het toeval is dat dat niet genoemd wordt in het nieuwsbericht op hun eigen website. wat mij betreft een kwestie van hopen dat de helpdeskmedewerker niet zo heel goed op de hoogte is ;)

[ Voor 65% gewijzigd door Rupie op 26-01-2010 12:21 ]

Desktop | Server | Laptop