[Win 7] Dell OEM DVD install moet geactiveerd worden*

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Ik heb een aantal laptops van Dell. Hierbij is Windows 7 Pro geleverd 32 bits. Besturingssysteem Win 7 Pro staat er standaard op maar er wordt ook een Win 7 cd bijgeleverd.

Nu wil ik op die laptops de Win 7 van de cd installeren, er wordt niet om een serienummer gevraagd maar kijk ik een aantal dagen later bij " systeem" dan staat er dat er binnen xxx dagen geactiveerd moet worden. Na het serienummer ingevuld te hebben dat aan de onderkant van de laptop staat, blijft de activeringsmelding echter verschijnen.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat iedere installatie vanaf de cd een activatie vereist? Ik moet de BIOS updaten heb ik ergens gevonden. Maar de versie voor het BIOS die ik gedownload heb is hetzelfde als de versie die er reeds opstaat.

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Er staat standaar Windows 7 pro op maar je wilt Windows 7 Pro van de cd installeren?
Waarom?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ik denk dat je het beste Dell even kan bellen, of zegt de website van Dell ook niets hierover? Verder is het onduidelijk of je wel internet connectie hebt met de laptops. Moeten er geen "Dell-drivers" geinstalleerd worden voordat je op het internet zit? De activatie zou namelijk in ieder geval moeten aangeven of het wel of niet gelukt is.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
Volgens mij moet je dan via de telefoon activeren. Je krijgt dan een computer aan de lijn en dan moet je een hoop cijfers invoeren en krijg een hoop cijfers terug. Wel bewaren, want die kan je de volgende keer weer gebruiken voor die pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02:22
Dell zal ook wel werken met pre-activated Windows versies. Is het zo'n 'OA' versie (staat op license sticker)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
Omdat ik eerst WIndows XP installeer middels een image, en nu wil ik WIndows 7 gaan proberen..

Daarom installeer ik nu vanaf cd.

Wellicht kan ik wel telefonisch activeren maar dit moet toch niet hoeven. Moet toch automatisch goed gaan zonder handmatige actie?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik maak (niet voor het eerst) maar even wat duidelijks van je topictitel.

Ik zie het probleem eerlijk gezegd ook niet zo, twee klikken en klaar.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
alt-92 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:44:

Wat maak je mij duidelijk over de topic titel?

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:38
monta schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:49:
[...]
Wat maak je mij duidelijk over de topic titel?
Hij maakt je topictitel duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
alt-92 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:44:

Vind ik wel een probleem want het zijn geen 2 klikken. Moet gaan bellen en dan veel getallen in gaan voeren iedere keer.
Nu is dat ook wel weer te automatiseren maar waarom moet er geactiveerd worden. Dit hoef je met de voorgeinstalleerde toch ook niet te doen.

monta

Pagina: 1