Hi,
Ik probeer een query op te zetten in MySQL 4.1.12- en gebruik phpMyAdmin 2.6.0-pl3..
Ik wil graag een tabel genereren waarin 2 keer een naam voor komt. De eerste naam is een engineer en de tweede naam is de aanvrager. Beide namen (welke ook dezelfde kunnen zijn) komen uit de tabel "persoon" echter wordt de naam bepaald door een id voor de engineer uit tabel "project" en voor de aanvrager uit tabel "wo". Nu is het niet mogelijk om op 2x dezelfde tabel een JOIN te doen (zie pijlen onder). Hoe kan ik dit realiseren zonder een "tijdelijke tabel" aan te maken.
SELECT project.wo_nr,
project.kenmerk,
locatie.naam AS 'klantnaam',
persoon.voornaam AS 'engineer',
--------> persoon.voornaam AS 'aanvrager',
wo.ingevoerd_op,
wo.ingevoerd_door
FROM project
LEFT JOIN wo ON project.wo_nr = wo.wo_nr
LEFT JOIN locatie ON wo.locatie_id = locatie.id
LEFT JOIN persoon ON persoon.id = project.sales_eng
-----> LEFT JOIN persoon ON persoon.id = wo.ingevoerd_door
ORDER BY project.wo_nr DESC
LIMIT 0,200
Ik probeer een query op te zetten in MySQL 4.1.12- en gebruik phpMyAdmin 2.6.0-pl3..
Ik wil graag een tabel genereren waarin 2 keer een naam voor komt. De eerste naam is een engineer en de tweede naam is de aanvrager. Beide namen (welke ook dezelfde kunnen zijn) komen uit de tabel "persoon" echter wordt de naam bepaald door een id voor de engineer uit tabel "project" en voor de aanvrager uit tabel "wo". Nu is het niet mogelijk om op 2x dezelfde tabel een JOIN te doen (zie pijlen onder). Hoe kan ik dit realiseren zonder een "tijdelijke tabel" aan te maken.
SELECT project.wo_nr,
project.kenmerk,
locatie.naam AS 'klantnaam',
persoon.voornaam AS 'engineer',
--------> persoon.voornaam AS 'aanvrager',
wo.ingevoerd_op,
wo.ingevoerd_door
FROM project
LEFT JOIN wo ON project.wo_nr = wo.wo_nr
LEFT JOIN locatie ON wo.locatie_id = locatie.id
LEFT JOIN persoon ON persoon.id = project.sales_eng
-----> LEFT JOIN persoon ON persoon.id = wo.ingevoerd_door