Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Sorteren snelkoppelingen en mappen

Pagina: 1
Acties:

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik zoek me helemaal suf naar een oplossing voor het volgende:

Ik heb een map met 500 mappen en 200 snelkoppelingen.
Nu wil ik deze alfabetisch sorteren op naam maar helaas sorteert Windows eerst op type en dan op naam lijkt het.
De snelkoppelingen komen onder of boven de mappen afhankelijk van de sortering.

Ik kom er niet aan uit, is iemand hier al eens tegenaan gelopen?

Oja ik gebruik zelf Window XP Professional.

[ Voor 5% gewijzigd door eXisTa op 26-01-2010 11:54 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23

TheVMaster

Moderator WOS
Je wilt dus niet dat je mappen eerst komen en dan je snelkoppelingen of vice versa? Maar dat mappen en snelkoppelingen door elkaar en dus echt op alfabetische volgorde.

Heb je dit zelf echt niet kunnen vinden? Als ik Google krijg ik toch meer dan voldoende oplossingen.

Volgende keer even wat meer moeite doen enneh....lees de regeltjes nog eens door, dan weet je wat we van je verwachten bij een TS.

Dit topic gaat dus op slot... :+

[ Voor 4% gewijzigd door TheVMaster op 26-01-2010 13:33 ]

• eXisTa
  • Niet online
Ik ben al 2 dagen aan het zoeken, het is geen gevalletje Just Google It.
Probeer het zelf maar eens!

Het moet ook een oplossing zijn voor zeg maar 100 mensen, dus we gaan niet in registers sleutelen om het voor elkaar te krijgen.
Het moet toch gewoon kunnen lijkt me.

[ Voor 45% gewijzigd door eXisTa op 26-01-2010 12:18 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:16
In Win7 zit de optie "Group by" (rechtermuisknop in de map). Daar kun je dan kiezen waar je op wilt sorteren en dan pakt hij alles bij elkaar. Er worden dan wel kopjes in de map gemaakt per group (dus 0-9 en A-E bijvoorbeeld) maar daar moet overheen te komen zijn.

Echter, of dat in XP ook zo is weet ik uit m'n hoofd niet. Echt zo'n optie die ik nooit gebruik. ;)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

laat ik er dan maar geen slotje tegenaan gooien maar wel een titelfix.

Overigens is de default sortering van XP prima in staat om jouw gewenste resultaat te behalen, zolang je maar in het achterhoofd houdt dat een shurtcut of .lnk file naar een folder bijvoorbeeld een aparte status heeft.
Je zal daardoor eerst de folders, dan de shortcuts en dan overige files op naam gesorteerd zien.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• eXisTa
  • Niet online
alt-92 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 12:40:
laat ik er dan maar geen slotje tegenaan gooien maar wel een titelfix.

Overigens is de default sortering van XP prima in staat om jouw gewenste resultaat te behalen, zolang je maar in het achterhoofd houdt dat een shurtcut of .lnk file naar een folder bijvoorbeeld een aparte status heeft.
Je zal daardoor eerst de folders, dan de shortcuts en dan overige files op naam gesorteerd zien.
Off-topic: Ik was vergeten XP bij de titel te zetten maar kon het daarna niet meer wijzigen.

On-topic: Dus je wilt eigenlijk zeggen dat het niet mogelijk is om bijvoorbeeld dit te doen;
0001.lnk
0002.txt
0003.lnk.
0004.map
0005.lnk
etc.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat zeg ik niet, ik zeg dat het default gedrag is zoals door mij beschreven.
Wil je meer zul je bijvoorbeeld moeten kijken of je de sorteermethode van Windows 2000 kan terugzetten ( [google=windows 2000 explorer sorting] of [google=nostrcmplogical] ) en daar wat mee kan.

Een folder is wat anders dan een file.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• eXisTa
  • Niet online
Ik heb het opgelost door de mappen te verplaatsen en er snelkoppeling van te maken zodat je een lijst krijgt met alleen snelkoppelingen.
Ik vind het maar idioot dat dit niet kan in Windows.

Bedankt in ieder geval.

Slotje mag erop!

[ Voor 6% gewijzigd door eXisTa op 26-01-2010 15:18 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:19

Umbrah

The Incredible MapMan

Volgens mij kon dit gewoon door op de kolommen te klikken, maar het is een tijd terug dat ik in XP heb gewerkt (of willen werken, voor dat punt). In W7 en Vista is dit inderdaad beter geregeld (hoewel je daar een setje goeie zoek/indexing hebt dat het je op den duur geen bal meer uitmaakt hoe je je directories sorteert, kwam er vandaag achter wat een zooitje ik van mijn start menu had gemaakt, ik gebruik eigenlijk nooit meer all programs. Mijn downloadmap heb ik maar helemaal niet geopend, dat is ook iets wat exclusief via search gaat).
Pagina: 1