Internet valt weg --> Local Acces Only

Pagina: 1
Acties:

• Feiko11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-12-2025
Hoi,

Bij mij thuis hebben we een netwerk via een KPN Experia Box. (Thomson TG787v SIP) Ik heb een laptop en een desktop met windows vista (32 bit en 64 bit)

Meestal doet het internet het gewoon als ik de computer opstart maar op meerdere momenten valt het internet uit (op de laptop en op de desktop tegelijk) en als ik dan kijk naar de netwerkstatus staat er "local access only". Er staat ook dat ik wel verbinding heb met het netwerk maar niet met het internet.

Ik heb via de windows diagnostics geprobeerd maar ik kan geen oplossing vinden, als ik de router uitzet, van de stroom haal en na 10 seconden weer aansluit doet hij het weer, soms voor langere perioden en soms heel kort.

Ik heb meerdere fora afgespeurd voor een oplossing maar er zijn er heel veel, ik heb in het register iets verandert dat het voorkeursnetwerk zou moeten aangeven maar dit heeft niet gewerkt.

Ik hoop dat iemand hier de juiste oplossing heeft voor dit probleem en mij hiermee kan helpen.

Alvast bedankt,

Feiko

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-02 16:08

page404

Website says no

draadloos of bedraad? gebruik je dhcp of wijs je zelf een ip adres toe?
treedt het probleem alleen op als je beide computers aan hebt, of ook als er één uit staat?

Probeer eens bedraad verbinding te maken als het probleem draadloos optreedt, en kijk of je wel internettoegang hebt.
doe ook eens een tracert naar een site (ping.xs4all.nl) of zo op het moment dat de problemen optreden.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-02 11:10
En wat doe je op dat moment precies? Als je aan het downlaoden bent of iets dergelijks kan het zijn dat hij het aantal connecties niet meer trekt, dan kan je ook dit soort problemen krijgen.

Desktop | Server | Laptop

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:35
geeft de diagnose van windows toevallig een dns fout aan?

• Feiko11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-12-2025
draadloos, hij wijst automatisch IP adressen toe het probleem treedt ook op als er slechts een computer aanstaat.. Bedankt voor de tips, de volgende keer dat het uitvalt ga ik het proberen. Ik ben bijna nooit aan het downloaden, meestal ben ik wat aan het surfen op e-mailen als het gebeurt.

[ Voor 21% gewijzigd door Feiko11 op 26-01-2010 11:40 ]

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-02 16:08

page404

Website says no

ik heb heel lang problemen gehad met draadloos internet, vooral met Windows XP, Vista en Speedtouch routers. Het werd al beter toen ik op een losse modem (Copperjet) + Airport Express overstapte.
Mijn ervaring met XP/Vista is dat draadloze verbindingen in het geheel niet stabiel te krijgen zijn. De overstap naar Linux en OS X maakte dat ik *geen* problemen meer had. Maar daar heb jij ongetwijfeld niet veel aan....

[ Voor 3% gewijzigd door page404 op 26-01-2010 11:56 ]

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Pagina: 1