pc start niet meer op?

Pagina: 1
Acties:

• merijntjuh
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:22
ik zat deze week lekker te computeren en alles werkte perfect. toen zette ik mijn pc uit.
de volgende dag wilde ik mijn pc weer aanzetten. wat zie ik tot mijn verbazing: windows geeft aan dat er fouten zijn. ik klik dus gewoon maar op de optie dat je de fouten kan herstellen.
hij loopt daarbij dus vast. dus ik dacht. ik zet hem eventjes uit. daarna probeer ik het nog een keer en dan probeer ik of hij het zonder de fouten te herstellen doet.
maar nee, dit werkte niet. hij loopt gewoon vast bij het opstarten van windows..
ik merkte ook op dat mijn HDD Led de hele tijd knippert (ongeveer 3 keer per seconde)

ik dacht dus. oow 1 van mijn hardeschijven is kapot. dus ik doe het zekere voor het onzekere, ik haal mijn 2 hardeschijven er eventjes uit en kijken of ik dan in de bios kan komen.
in de bios liep mijn pc dus vast. en het HDD ledje blijft gewoon doodleuk knipperen.

het is dus niet 1 van mijn hardeschijven.

wat ik ook nog heb geprobeerd:
CMOS eruit halen >> geen effect precies het zelfde probleem
geheugen eruit halen opstarten en dan uitzetten. geheugen er weer in doen en dan nog een keer opstarten>> hierbij ook geen effect

wat kan in godsnaam het probleem zijn?
is gewoon mijn moederbord kapot en moet ik gewoon maar rma aanvragen? of valt dit nog op te lossen? :?

het liefst zo snel mogelijk want anders kan ik ook niet documentjes tikken voor school 8)7

mvg,,

merijntjuh

• merijntjuh
kan ik trouwes al uitsluiten dat het mijn cpu niet is? want hij geeft wel gewoon beeld en start soms wel gewoon door.. (hij doet het dan alsnog niet maargoed)

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-12 13:43
Probeer te booten vanaf de Windows DVD :). Probeer dan een herstel uit te voeren (na het menuutje met taal/regio settings) :). Dit werkt meestal wel, waar de foutenherstel niet werkt :).

• merijntjuh
ik heb dus net die cd in me pc gestoken..
ik krijg dus dat schermpje van: windows is loading files.
daarna word heb beeld eventjes zwart en daarna reboot hij gelijk weer. na 4 keer proberen werkt het nog steeds niet..

dus is mijn moederbord gewoon kapot?
of kan het toch nog iets anders zijn? :|

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-12 14:01
Heb je toevallig iets in de buurt wat eventuele piepjes van het moederboard kan laten horen?
Wat gebeurd er als je opstart met een minimale hoeveelheid geheugen en overige hardware? Gebruik je een videokaart of onboard video?

Desktop | Server | Laptop

• merijntjuh
ik heb dus ook geprobeerd met de windows cd een systeemherstel uit te voeren.. ik kan niet eens in het menu komen. ik krijg gelijk een bsod...

het moederbord microfoontje doet het gewoon omdat soms bij het opstarten hoor ik hem gewoon.. (de ene keer niet en de andere keer wel)
ik heb gister ook gechekt of het de videokaart is maar dit is ook het probleem niet.. ik moet alleen nog eventjes proberen of het toch echt niet aan mijn geheugen ligt.

maar kan ik nu dus uitsluiten of mijn cpu kapot is? want dan kan ik in het weekend gewoon mijn pc uit elkaar halen en het moederbord opsturen.. want ik zou echt niet weten wat het probleem is..

of kan dit ook nog aan de voeding liggen?

en wat ik ook nog steeds raar vindt: dat hdd ledje blijft knipperen? ik weet niet wat dat betekent?

hoop snel wat te horen.. kan namelijk niet zoveel :'(

[ Voor 12% gewijzigd door merijntjuh op 27-01-2010 13:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen. Alleen door het probleem uit te sluiten weet je welk onderdeel het probleem geeft en wat je moet vervangen.

• merijntjuh
mijn videokaart is het niet (andere erin gestopt), mijn geheugen is het niet (in andere pc geprobeerd), mijn harde schijven zijn het niet (werken ook gewoon in andere pc), mijn voeding is ook niets mis mee..

en wat mij nog steeds opvalt. dat HDD lampje blijft de hele tijd op een constant tempo knipperen,, weet iemand wat dat dan precies is? :)

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:58
Had 2 weken terug een zelfde probleem met een laptop. De kans is aanwezig dat je HDD kapot is zoals bij mij ook het geval was.

Verwijderd

Je krijgt een bsod, kun je de code hier posten en evt het bestand waarom het gaat...
de code begint met 0x00000

• merijntjuh
die bsod kan ik maar ongeveer 0.01 seconde zien dus dat wordt hem niet..

het ligt waarschijnlijk toch wel aan mijn geheugen.. of mijn geheugen sloten
ik heb net 1 balkje erin gestoken en toen kon ik gewoon systeemherstel doen. en windows booten
toen stopte ik het balke in een ander geheugenslot en toen deed hij het nog steeds in windows.
ik dus weer afsluiten.
ik probeerde toen 2 balkjes. toen ging het hdd lampje weer knipperen.
daarna weer het eerste balkje erin gedaan werkte het weer niet.
daarna weer het andere balkje toen bleef steeds het lichtje branden. ik had toch voor de gein maar eventjes het 1e balkje erin gestoken. en nu kan ik wel gewoon weer systeemherstel doen?

dus kan ik gewoon aannemen dat 1 van mijn geheugensticks kapot is? (wel raar voor corsair dominators..)

ik ga ook zometeen nog eventjes 2 stickjes van een vriend lenen en dan kijken of het werkt..
laat straks wel even wat horen!

Verwijderd

Je kunt bij het opstarten op F8 drukken een daar kiezen voor pc niet opnieuw opstarten na crash oid...dan kun je de code wel zien...

Het zou dan kunnen dat het je geheugen is of je geheugenbank(en)...
Memtest downloaden en 24 uur laten lopen is een goede optie dan

• merijntjuh
ik kan zoiezo windows niet opstarten met beide geheugenlatjes erin dus memtest wordt hem niet..
en ik had het ook al geprobeerd met 1 latje erin maar dan spaced me pc hem..
dus ik denk dat ik gewoon maar rma aan ga vragen nadat ik 2 andere latjes heb geprobeerd om de mobo sloten uit te sluiten!
Pagina: 1