Toon posts:

DAT72 backup past maar 35gb op.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Sinds vorige week draait de backup niet meer volledig. Op een andere locatie van ons gebruiken we DAT72 tapes, nieuw sinds oktober 2009 - omdat de oude 1.5 jaar oud waren. Windows server 2003, BrightStor ARCserve Backup.

Bij 98% houdt hij op met backuppen en vraagt hij om een nieuwe tape. Vreemd, aangezien de compressie aan zou staan en er slechts 35GB is weggeschreven. Ik heb gisteren een tweede tape erin laten doen waarna de actie voort werd gezet, 754MB wel nog bijgeschreven.

Echter lees ik heel veel dezelfde problemen op internet, maar een oplossing zie ik nergens! Ik kan me niet voorstellen dat er geen andere tweakers mensen zijn die dit niet zijn tegen gekomen....

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
35GB is best normaal indien er niet veel compressie te halen valt.
Ik vermoed dat de tape echt vol is.

Verwijderd

Topicstarter
jimbo123 schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 08:51:
35GB is best normaal indien er niet veel compressie te halen valt.
Ik vermoed dat de tape echt vol is.
Is dat ergens na te gaan, hoeveel compressie erop zit? Overigens staat de hardware compressie aan, maar software compressie niet zie ik net in ARCserve...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Normaal kan je tapedrive ook beter (sneller) comrpimeren dan de software -- zijn het toevallig al gecomprimeerde bestanden die je backed up? (zip files, jpgs, gifs, mp3s, docx'en, etc) ?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:06:
Normaal kan je tapedrive ook beter (sneller) comrpimeren dan de software -- zijn het toevallig al gecomprimeerde bestanden die je backed up? (zip files, jpgs, gifs, mp3s, docx'en, etc) ?
Ik zie dat er veel jpeg's tussen zitten en documenten... word docs. maar ook andere bestanden. alleen is het al minimaal 10GB aan jpeg voor zover ik snel zie, misschien wel 15GB...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maar wat voor documenten? Office 2007 documenten (dus .docx, .xlsx, etc) zijn namelijk ook gewoon .ZIP files met daarin XML oftewel, die zijn ook al gecomprimeerd :)

• ShaneV
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:00
Ik heb net het zelfde probleem. Er past idd maar 35 tot 37 GB op. De voorwaarde om 72GB te halen is dat alle data gecompresseerd wordt. Helaas is dit niet mogelijk met jpg's, docx, etc omdat zoals gezegd hierboven, deze bestanden al gecompresseerd zijn.

Je zal moeten eens een schoonmaak houden of 2 backups gaan hanteren, 1 voor foto's en 1 voor de rest.

Verwijderd

Topicstarter
please mount media woensdag01, ID 7C68, sequence #2.

Krijg ik nu als melding. Dat betekent dat de tape idd vol is lijkt mij? Ik heb gezocht via google e.d. maar er komt geen een enkele link uit die deze melding heeft. sequence #2 staat neem ik aan voor een nieuwe tape?

Verwijderd

sequence #2 is gewoon tape #2 ja. Je tapes zijn vol. Koop grotere, snoei in de te backuppen data (sequentiële backups?) of ga braaf 's nachts tapes wisselen.
Pagina: 1